Ga naar inhoud

Yeti als caravantrekker


gerardus
 Delen

Aanbevolen berichten

Stop maar Skoody, dat krijg je er toch niet in bij Menno !

We hebben al van alles geprobeerd omtrent de CC

Zelfs door Pim al aangeboden om het tijdens een M&G op eerste parkeerplek het in te bouwen als hij het vast zou aanschaffen

Maar ja EGO he !!??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Consequent is Menno wel!

Hij laat zich niet omver kletsen...

Hebben ze ook een andere benaming voor hoor !!

Maar goed even weer ON topic voor Gerardus !

Ik kan me redelijk goed vinden in je verhaal wat betreft de Yeti

Niet het stuk met de caravaan erachter omdat ik die niet heb

Maar bv het lange stuk rijden en je gewoon nog fit voelen

2 weken terug naar wales geweest en ook min of meer in één ruk doorgereden

En totaal geen behoefte om tussentijds te stoppen omdat je niet meer weet hoe je moet zitten.

En ook daar op de snelwegen met de heuvels op de CC, ach hij pakte het allemaal mooi op in zijn zesde versnelling !

En verbruik is op de totaal rit zo'n 1 op 13,1 a 2 gebleven

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, Ed, die 1,4 TSI is een goede keuze geweest. Bij Skoda zei men dat ik ook goed uit de voeten zou kunnen met een 1.2, maar met de caravan ben ik toch blij gekozen te hebben voor een 1.4. Met m'n dieseltje vroeger was ik niet bang voor een hellinkje, maar nu nog steeds niet ;-)

Al met al is de Yeti 1.4 denk ik een terechte winnaar als caravantrekker 2012 bij de ANWB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik je al dat vermogen ook wel? M.a.w., maak je ook zoveel toeren dat je rond het punt maximaal vermogen komt? Of is het meer t.b.v. schakellui rijden? In dat geval volstaat 1.2 met DSG ook, Alhoewel een beetje over natuurlijk altijd lekker is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee Skoody het blok is over bemeten maar het is zo leuk dat als men denkt dat je aan je top zit je nog een sprintje kunt trekken !

Met of zonder caravan. :P

En vaak geeft dat bij de tegenpartij het volgende gevoel ... :wub: :wub:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nee dat niet Skoody, maar jij hebt het over vermogen en dat zal de 1.2 ook genoeg hebben, maar met een caravan of ander last achter je wagen, is het koppel belangrijker. Dat blijkt ook uit mijn ervaring tussen de 2.0 HDi met 90 pk en een koppel van 205nm en de nagenoeg gelijke trekkracht van de 1.4 TSI met 200nm koppel en 122pk aan vermogen. Het verschil in pk's merk ik dus niet. Ik kom ook niet aan die toerentallen, zoals jij al opmerkte. Die pk's meer in de TSI merk ik vooral bij solo rijden als ik hem eens even op zijn staart trap, want dan is de TSI ineens behoorlijk pittig. Zeker in vergelijk met de HDI. Beide halen hun maximale trekkracht ongeveer bij gelijke toerentallen.

Er is toch nog één nadeel van de TSI t.o.v. een HDI en dat is met de caravan dan, een turbogat als je b.v. zachtjes een rotonde oprijt in z'n 2 en het toerental zo rond de 1200 omw. zit. Dan heeft hij even moeite. Is rap weer weg, maar dat had de HDi niet. Die stampte bij elk toerental lustig door. Allemaal geen ramp, maar even voor het vergelijk....

Hoe dan ook, ik ben inderdaad schakellui en daarvoor kick ik op een flink koppel............voor een geringe prijs en dat biedt Skoda. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar jij hebt hem gebotoxt Menno !

En die van Gerardus is puur natuur en laat zijn achterkant helemaal zien als die hem ook zo botoxen !

Oftewl je bent weer die banaan en die pruim aan het vergelijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 1.4 kon bij zwaardere belasting wel eens zuiniger zijn

Nou nee dat niet Skoody, maar jij hebt het over vermogen en dat zal de 1.2 ook genoeg hebben, maar met een caravan of ander last achter je wagen, is het koppel belangrijker.

Wat telt is niet het koppel aan de krukas maar het koppel aan de achterwielen. Je moet dus versnellingsbak en eindoverbrenging in het verhaal meenemen.

http://www.caravantrekker.nl/algemeen/koppel.php

Link naar reactie
Delen op andere sites

verder is het natuurlijk dezelfde auto.

Kwa uiterlijk ? Ja

beide Yeti als naam

Motorisch is het alleen helaas niet zo dat de 1,4 een opgeboorde 1,2 is

En mbt de elektronica ook niet want dan hadden wij jouw kassie ook kunnen gebruiken.

Dat mooie hoefijzer plaatje komt in de 1,4 ook niet voor !

Want tijdens M&G dat mijn motorkap even openstond voor Hobbel den Bobbel vroeg ik hem waar dat nu tussen zou moeten komen

Maar de heer Hobbel en heer Sodela vertelden bijna simultaan dat de 1,4 mbt het plaatje ook weer totaal anders opgebouwd was !

Yeti is voorwielaangedreven toch?

Nee joh rechts voor en achter zijn aangedreven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe