Ga naar inhoud

Superb Outdoor


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Skoda Superb in stoere outfit

De Skoda Superb is binnenkort ook in een stoere outfit te koop. De Tsjechen hebben daarvoor niet zoals bij andere modellen de benaming 'Scout' maar 'Outdoor' bedacht.

Skoda kiest ervoor om de Outdoor-jas als pakket aan te bieden. Dit terwijl Scout-modellen specifiek uitgevoerd zijn. Daarom wordt het Outdoor-pakket voor meerder motoriseringen en uitvoeringen beschikbaar en dus ook met alleen voorwielaandrijving. Je kunt de stoere Superb herkennen aan de robuustere bumpers en zilverkleurige sierbeplating voor en achter. Wat het pakket in Nederland gaat kosten is nog niet bekend.

post-27-0-54715900-1339614211_thumb.jpg

post-27-0-53134300-1339614229_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het jaren geleden al eens geroepen: dit hoort bij een 4WD auto. Dus eigenlijk zouden ze dit alleen op de 4WD uitvoering moeten leveren.

Eigenlijk een beetje net zoals al die andere wannabee SUV's zoals de Hyundais, Kias, Mitsubishis, sinds kort zijn zelfs BMW X-en als 2WD leverbaar, en tja... ook de Skoda Yeti, lijkt op SUV, maar is het niet, zolang het een 2WD uitvoering is... <_<

De O2 Scout vond ik een prima voorbeeld van hoe het wel kan. Hoger op de poten (hoort bij een SUV en is functioneel), bescherming rondom tegenover onvriendelijke terreinelementen, en 4x4 aandrijving. Jammer dat de O2 Scout niet meer leverbaar is...

Oh ja, en op mijn Roomster dan? Daar ben ik er maar wat blij mee als bescherming tegen stenen en andersmans, lomp opengesmeten, deuren. Alleen daar hadden ze voor mij geen 'Scout' hoeven noemen. Meer iets van 'extra protection kit' o.i.d.

En voordat alle Yeti owners beginnen te steigeren: ik vind de Yeti best een aardige auto, maar noem het geen SUV zolang 'ie geen 4WD heeft...

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, het SUF noemen kan ook gewoon.

Je ziet inderdaad een "vervuiling" van het begrip SUV over vrijwel de gehele linie van leveranciers. 2WD met een stoer uiterlijk heb je in de stedelijke jungle natuurlijk nodig om te overleven. Daar blijft dus alleen het wat hoger-op-de-poten effect over en dat is ook al wat waard trouwens.

De 4WD uitvoeringen van die auto's (ja, ook de Yeti en de O2 Scout) zijn in de ogen van de "echte bikkels" natuurlijk ook alleen maar halfslachtig. Zonder sperdifferentieel, speciale banden en dat soort zaken tel je natuurlijk niet mee. En met je stadsbandjes en die 2 cm extra hoogte kom je ook niet veel verder op de tankbaan. Hoewel ik moet toegeven dat ik met mijn sullige Yeti tijdens het cachen de tankbaan in Havelterberg / Kallenkote wel goed over ben gekomen ;) De zandhazen die er op dat moment rondliepen nog een lift aangeboden, maar ze mochten niet mee van hun sergeant...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe