Ga naar inhoud

Waarom déze auto?


Iet
 Delen

Waarom déze auto?  

22 leden hebben gestemd

Je hebt geen rechten om te stemmen in deze poll, of om de poll resultaten te bekijken. Log in of registreer om te stemmen op deze poll.

Aanbevolen berichten

Ik zal zelf beginnen:

Ik heb vroeger wel eens gekeken naar de Skoda Fabia, toen ik twijfelde tussen dié en de Kia Rio. Weet niet meer wat toen de doorslag gaf om voor de Kia te kiezen, ik dènk domweg het model ofschoon ik de Fabia van toen ook wel erg leuk vond. Inmiddels ben ik een klein milieufreakje geworden: Ik wilde een auto die per persoon minder CO2 uitstoot geeft dan wanneer ik met het hele gezin per trein zou reizen (36 gr CO2 uitstoot pp per km las ik ergens). Heb mijn dak inmiddels (ook ter waarde van een kleine auto) helemaal vol liggen met PV-panelen en wek op een mooie winterdag zoals gisteren al méér op dan we met zijn vieren verbruiken! Zou het liefst elektrisch rijden, maar dat is nog onbetaalbaar op dit moment, bovendien moeten we vlgs mij éérst beginnen met grootschalig groen opwekken voordat we nòg meer stroom gaan gebruiken voor ons vervoer.

Gek genoeg ben ik bij Skoda terechtgekomen door een reclame voor de kleine Renaultjes: de Twingo en de Clio. Daarin werd gezegd dat het diesels waren met maar 95% CO2 uitstoot en daardoor label A, geen wegenbelasting... etc. Tot dat moment was ik vàst van plan de hybride Honda Jazz (die in maart komt) te gaan bestellen. De Insight is niet te doen voor mensen vanaf 1.80m achterin, zonde. Zat ook al helemaal op dat hybrideforum en ze waren er erg vriendelijk en behulpzaam. Ik had er geen idéé van dat diesel zó weinig CO2 kon uitstoten, wist wel van dat roetfilter maar niet dat het zó erg zou schelen! Toen ben ik gaan zoeken naar de allerlaagste uitstoot, en bij de Fabia Combi Greenline uitgekomen. Ongelooflijk! Zó veel ruimte, zó weinig uitstoot, en dan nog betaalbaarder ook!

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik de Jazz wat vrolijker vind 'ogen', maar de Skoda heeft zó veel andere voordelen, qua uitstoot beter èn financieel gunstiger alleen al doordat diesel goedkoper is, dat ik méér dan blij ben (bij voorbaat al) met onze keuze, die we hopelijk in mei kunnen begroeten :)

Ik ben heel benieuwd naar jullie redenen om voor jullie Skoda gekozen te hebben, of gáán kiezen wellicht? Of nog twijfelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik zag in 2007 een O2 combi ergens staan op een bruiloft als auto van de fotograaf! Toen dacht ik: Een Skoda is gewoon mooi. En luxe. En erg ruim. En betaalbaar. En Skoda straalt ook iets sociaals uit vind ik als merk....

Dus al weer nu mijn 2e Octavia en ik vermoed over 2 jaar dat de 3e Octavia eraan komt voor mij of er moet iets heel raars gebeuren....niets zo veranderlijk als de mens toch??

Voor mij is het een leaseauto en we zijn vrij om uit een hele rij auto's te kiezen. Maar nu heeft zelfs mijn baas een Skoda geleased! Weliswaar een erg mooie Superb Combi die rond de 45k euro kost maar toch. Een Skoda!

Audi, BMW, Volvo, alles kan, het is maar net waar jij je lekker in voetlt!

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral de rekensom.

Ik was tevreden met de auto die ik had (Peugeot 207 SW), maar door omstandigheden kan ik die auto niet langer gebruiken.

En door die omstandigheden werd diesel ook al meteen interessant. En dan ga je rekenen: een jonge tweede hands (met wegenbelasting) ten opzichte van nieuw zonder.

En dan wordt die GL plotseling wel erg mooi. Zeker aangezien het ook nog een goede en erg complete auto is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd Toyota gereden. Als laatste een Yaris Verso 1.5. Spuuglelijk, maar uiterst praktisch. Werd niet meer gemaakt, dus op zoek naar wat anders. Viel meteen voor de Yeti, leuk om te zien, voor ons erg praktisch (ruimte voor 2 honden + bagage) en heerlijk motortje met DSG. Nu 11000 km en nog steeds elke dag genieten!

Inmiddels is er wel een nieuwe Yaris Verso, maar die heeft nog steeds zo'n hoge toeren motortje en nu ik eenmaal de tsi gewend ben vind ik dat toch wel een verademing. Je zit heel wat lekkerder met ca 2000 toeren dan ca 4000 bij 120 p/u.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, super poll!

Zelfs ik ben verrast door de gave opties van dit forum :P

Voor mij ook de rekensom. Oude auto blijven rijden met veel onderhoud, hoger MRB en dan wel weer LPG. of een nieuwe kopen met al die functies die ik al zo graag wilde, nooit meer lek koelsysteem, happernd gassysteem en maar hopen dat je op de bestemming aankomt.

Vooral BPM en MRB hebben het hem gedaan, daarnaast deze gekozen ivm ruimte (liters) maar ook hoe ruim je erin zit tov andere types. Rijgedrag, looks, kleuren, opties, het kon gewoon niet anders, het zou de greenline worden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow leuk dat jullie zo massaal reageren... je krijgt meteen een goed beeld van wat voor type rijder iemand is ook zo he? :) Ben benieuwd of er nog meer mensen hier hun motivatie willen neerzetten...

(overigens grappig dat ik blijkbaar de enige ben die het vooral om de lage CO2 uitstoot te doen is ;-)) (anders was nl die hybride jazz voor mij nog steeds de keuze geweest)

aangepast door Iet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow leuk dat jullie zo massaal reageren... je krijgt meteen een goed beeld van wat voor type rijder iemand is ook zo he? :) Ben benieuwd of er nog meer mensen hier hun motivatie willen neerzetten...

(overigens grappig dat ik blijkbaar de enige ben die het vooral om de lage CO2 uitstoot te doen is ;-)) (anders was nl die hybride jazz voor mij nog steeds de keuze geweest)

Was ik vergeten! Bij ons (Electrolux) mag je alleen een Groen label leasen. Dus ABC, want D is al geel, mijn O2 heeft een B label en vind ik al mooi. A kon ook, een Octavia GL maar daar zit geen DSG in en die wilde ik erg graag wel hebben.

A label betekent ook minder bijtelling dus dat zou wel fijn zijn maar daarvoor wilde ik niet de DSG opgeven. 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diverse auto's gereden. Op een gegeven moment aan iets anders toe en toen kwam de skoda in beeld, vooral omdat de dealer hier aan de andere kant van de weg zit (netjes achter 2 geluidswallen..). Wezen kijken en geslaagd. Niet voor een Skoda maar voor een Ford Focus (de dealer heeft verschillende merken in het portfolio, is het niet in het dorp dan wel in een dorp verderop). Die leek moeders iets overzichtelijker dan de skoda die haar te groot was.

Na een redelijk aantal jaren alsnog overgestapt op een Skoda Octavia II. Erg tevreden over de bolide, vooral de ruimte, maar moeders vond hem nog steeds minder overzichtelijk, maar wel mooi en fijn rijden.

Niet lang daarna werd de Yeti aangekondigd en die was een tijdje daarna te zien. We waren meteen onder de indruk, maar de noodzaak van een nieuwe bolide was nog niet groot genoeg. In September toch maar eens een proefrit gemaakt, omdat moeders dat zo graag wilde ;) ... We waren meteen onder de indruk van de prettige zit en de overzichtelijkheid, alleen de kofferbak is natuurlijk een stuk minder. Daarnaast vond ik het zelf prettig dat ie wat hoger op de poten staat aangezien ik al eens vast had gezeten met de octavia tijdens het "schatzoeken". Dus met heeeel veeeeel moeite kon moeders me overtuigen om ja te zeggen tegen de Yeti.

Even contact gehad met een ons bekende Yeti-rijder en dat was de laatste positieve druppel. De knoop doorgehakt en het sneeuwmonster besteld waar we nu dus sinds een aantal maanden met veel plezier in rijden. Het enige nadeel is dat moeders tegenwoordig minder drempelvrees heeft om "het monster" te pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb veel merken gereden, begonnen met een Fiat 600, Renault 4 TL, Renault 5 TL, Opel Kadett, Renault 4 GTL, Renault 14 GTL, Volvo 340, Mitubishi Galant HB, Mitsubishi Galant sedan, Mitsubishi Galant Hb, Citroen Picasso (2x), Rnault Scenic en nu de Fabia Combi GL.

De eerste twee 2de-hands, daarna uitsluitend nieuw.

Eigenlijk gingen we voor de Yeti, maar waren aangenaam verrast toen we de Fabia Combi GL zagen staan.

De mooie grote laadruimte (handig voor de hond) en de prijs/kwaliteit deden ons (omdat we toch wel op de kleintjes moeten letten als pensionades) besluiten voor deze auto te gaan.

En deze auto bevalt ons uitstekend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mooie grote laadruimte (handig voor de hond) en de prijs/kwaliteit deden ons (omdat we toch wel op de kleintjes moeten letten als pensionades) besluiten voor deze auto te gaan.

Precies :) Voor ons ook voorwaarde: De hond moet comfortabel achterin passen :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien ik niet geloof in de klimaat prietpraat ( andere discussie maar ben uiteraard bereid mijn standpunten toe te lichten ;-)) heb ik de greenline vooral gekozen vanwege de verhouding auto die je voor je geld krijgt en de vrijstelling van de wegenbelasting en BPM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eind 2003 kocht ik, na jaren lang als student in een tweede ouderlijke auto te hebben rondgetuft, mijn eerste auto: een (nieuwe) 206SW XS 2.0HDI.

Het leeuwtje is 3½ jaar een plezierige reisgenoot geweest voor ca. 165.000 km en toen was het zover dat ik een auto van de zaak mocht uitzoeken.

Rondgekeken en na een proefrit bij de dealer in Groningen in een 2.0 TDI O2 Combi, was ik om!

De Peugeot is doorgeschoven als auto van de vrouw en ik mocht op 9 mei '07 mijn eerst O2 ophalen bij de dealer in Den Bosch: een Stormblauwe O2 Combi 1.9TDI.

22 maanden en 122.000 km later heb ik de auto weer ingeleverd, omdat ik van werkgever ging wisselen.

Bij het inleveren, samen met een collega die met me mee verwisselde van baan hebben we onze leaseauto's in Rosmalen achtergelaten en onze weg vervolgd in twee bijna identieke voorloopauto's: Opel Astra station 1.7 CDTI (mijn collega een bronskleurige; ik een donkergrijze).

Na 6 maanden en ca. 30.000 km was het eindelijk zover: 28-08-2009 stond bij de dealer in Oosterhout mijn huidige O2 op mij te wachten.

Wat was ik blij dat ik de Slopel weer in kon leveren!!! Mij verbaasde het op dat moment niet dat Opel bijna failliet ging...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd helemaal niks, Opel. Snap niet dat die dingen uberhaupt verkocht worden. Ook vaak spuuglelijke modellen. Ik heb er duidelijk helemaal niets mee

Mij valt het volgende op: "V W, das Auto" horen we al een lange tijd!

Nu sinds een paar maanden: "Opel, wir leben Auto's"....nog net geen kopie maar toch slecht bedacht!

De huidige Astra is wel beter dan het vorige model maar nog valt het tegen hoor, hoorde ik van een Opel-verkoper!

Ook daar ga ik wel eens koffie bietsen 's-middags en zo hoor je wel eens wat.

De enige Opel die een beetje positief is, is die nieuwe Meriva met de suicide deuren!

De rest incl Insignia is allemaal bagger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatst stond er in de Kampioen een familietest en daar was men verre van gechameerd van de nieuwe Merriva:

- tegenvallend ruimteaanbod;

- achterbank zit als houten plank;

- gevaar op beknelde vingers met de achterdeurconstructie als de bestuurder/bijrijder de deur dichtgooit;

Goede vriend van me heeft zojuist in een vlaag van verstandsverbijstering zijn 3 jaar oude BMW 120d ingeruild op een nieuwe Opel Insignia Sporst Tourer 2.0 CDTI (160pk) Sport.

Domme eikel (mag ik natuurlijk niet zeggen), want voor ruim 10k minder had 'ie een 15 maanden oude Audi A4 Avant 2.0TDI full options kunnen kopen bij PON ocassion, de voormalige leaseauto van een andere goede vriend die van baan is veranderd...

Andere optie was voor hetzelfde geld een leuk uitgeruste S2 Combi... (Ik had het wel geweten!!!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wasmachineman ik vermoed dat hij het zo heeft afgesteld dat alleen vrienden het kunnen zien? Want jouw foto's zie ik wel, eerder heb ik ook foto's gezien van iemand met een Storm Blue Octavia... @isaak ziet ze ook niet namelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe