Ga naar inhoud

Lekkende wasmachinekraan


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Er schijnt in dat soort kranen een soort terugslag klep te zitten, die kan vol zitten met kalk. Dat los je dus niet op als hij er nog aan zit, dan moet je hem hoe dan ook loshalen (water sluiten uiteraard). Hij is eventueel ook geheel open te maken met een steeksleutel (even de zwarte plastic dop eraf trekken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een kraan met terugslagklep (verplicht ivm vuilwater wat anders in theorie het schone leidingnet ingedrukt zou kunnen worden ) en een ontluchter

No denk ik dat die ontluchter verkalkt is

Nu kun je 2 dingen dus doen, hoofdkraan dicht en kraan loshalen en in de ontkalker leggen en hopen dat hij hierna niet meer druppelt

Offff je haalt een nieuwe kraan en zet die erop ! Vergeet niet teflontape mee te nemen voor je de nieuwe of oude weer monteerd !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk van de leeftijd zou ik mooi voor een nieuwe gaan. Groter kans dat het rubbertje na een poosje ook zijn beste tijd heeft gehad. Scheelt je ook weer ellende met loshalen en daarna misschien wel alsnog vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja volgens mij wel !

Mijn douchekraan was defect ( moest met een combinatie tang douchen )

En de woningbouw gebeld en verteld wat er aan hand was en dat ze maar beter een nieuwe set konden meenemen.

Haha, ja hij kwam en moest eerst kijken of hij hem kon repareren ( uur bezig geweest ) en zij toen niet te repareren en ging toen een nieuwe set halen met douchekop erbij !

Maar werd dus gedaan door de woningbouw !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marijke zegt het ook. Dus hem gezegd dit te melden net als een kapotte trekschakelaar in de douche/wc voor het licht. Hij is erg laks met dit soort dingen, durft dan volgens mij niet goed te bellen oid. Moet ie toch maar eens leren dan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee geen wiskunde maar wel twee rechter handen

En ik heb meegemaakt dat mensen het er zonder teflon op monteerde

En kan je zeggen dat het dan aardig nat kan worden hoor in korte tijd !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak zit de kraan, behorende bij de vaatwasser, op een veel lastiger te bereiken plek, dan die voor de wasmachine.

Maar tijdens vakanties of langer durende afwezigheid (paar daagjes) draai ik alles dicht. Zelfs de gaskraan van het fornuis.

Plus de hoofdkraan van het water. Zelfs de steker van het DSL/kabelmodem gaat eruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euhm, wij wassen zo vaak dat we de kraan zouden doorslijten van het open en dicht draaien. Bij ons staat zowel de kraan van de wasmachine als de vaatwasser altijd open. Alleen als we op vakantie gaan en er is niemand thuis gaat de boel dicht.

Enige kraan die opeens water begon te spuiten was die van de wastafel in de toilet. Denk je ook niet aan, maar de slang sprong... (zo'n metaal gevlochten slang ook nog)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe