Ga naar inhoud

Werkplaatsactie 24W6 (turbo aanpassing 1.2 tsi)


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

ja, dank!

Heb het even gescand (voel me momenteel te beroerd om het echt grondig te lezen). Maar ik krijg hier de indruk dat er sprake is van 2 verschillende schijven en 2 verschillende software updates. Dat zou eea kunnen verklaren. Misschien dat iemand hier de bottom line even goed kan samenvatten

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu wat beter gelezen. Als ik het goed begrijp heeft die 2e meneer dus eerst een update gehad met een 1 mm schijf, met klachten zoals we die hier ook kennen. En vervolgens een 2e update met een 2 mm schijf, met alleszins bevredigende resultaten. Dat zou dus de verklaring kunnen zijn. Misschien kan Hobbel de dikte van zijn talisman even opmeten? En evt aangeven waarmee de dikte overeenkomt, bv tov een muntstuk. Dan kan ik morgen ook even kijken naar de mijne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt alles recht redeneren wat krom is, maar wat een feit is, dat de afgassenturbo gewoon minder te doen heeft gekregen, door de vergroting van de wastegateopening.

De vulplaat is trouwens geen standaardoptie, want er zijn meerdere versies van in omloop, 1 mm in dikte en 2 mm.

En juist bij lage toeren hoort de wastegate gesloten te zijn.

Tenzij je de distributieketting het eeuwige leven toewenst.

nu wat beter gelezen. Als ik het goed begrijp heeft die 2e meneer dus eerst een update gehad met een 1 mm schijf, met klachten zoals we die hier ook kennen. En vervolgens een 2e update met een 2 mm schijf, met alleszins bevredigende resultaten. Dat zou dus de verklaring kunnen zijn. Misschien kan Hobbel de dikte van zijn talisman even opmeten? En evt aangeven waarmee de dikte overeenkomt, bv tov een muntstuk. Dan kan ik morgen ook even kijken naar de mijne.

Goedemorgen Rosinfield, gaat het weer een beetje ?

Ik had mijn amulet al eerder opgemeten, het was 2 mm.

En elke overeenkomst met welke munt dan ook ook, wijs ik met klem van de hand, waar zijn we nu helemaal mee bezig ?

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

moeilijk je te adviseren, Erik. Het kan dus goed of slecht uitpakken. Bij mij goed, maar ik weet niet in hoeverre de tuning een rol speelt. Het blijft dus een gok. Anderzijds, ik voel me toch wel wat veiliger met de vakantie in de bergen in aantocht, omdat ik vorig jaar in Italie ook 1 x zo'n storing met noodloop heb gehad. Aan de andere kant was dat een kwestie van opnieuw starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees vooral het verhoogde verbruik...

Heb nu een redelijke zuinige Roomster. Die over de afgelopen 50.000km gemiddeld 1:16 heeft gelopen. Dat vind ik netjes. Vraag me af of dat brandstofverkwistingsgedrag gecontinueerd kan worden?

Goedemorgen Captain Hook,

Mijn Roomster 1.2 TSI (63kW) die ik sinds enkele weken heb verbruikt op snelweg bij max. snelheid 120 km/h 5.7 l/100 km (dus ca. 1:17.5) zuiniger krijg ik hem niet bij deze constante snelheid. Gemiddeld verbuik afgelopen weken is ca. 6.7 l/100 km (dus ca. 14.9). Mijn auto heeft de 24W6 update gehad enkele weken geleden bij de afleverbeurt.

Zou jij voor mij eens kunnen kijken welk toerental jouw motor draait bij 80/100/120 km/h in de 5e versnelling. Ben ik benieuwd naar. Omdat op Duitse forums hier en daar vermeld wordt dat toerental van motor iets hoger komt te liggen NA de 24W6 update.

De jouwe heeft die nog niet gehad, de mijne wel. Dus ben benieuwd of er verschil is.

O ja, kom jij met jouw Roomster volgende week zaterdag ook naar de Meet&Greet in Oosterbeek, kunnen we eens in elkaars auto rijden evt. om verschillen te ontdekken tussen een Roomster MET en ZONDER 24W6 update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat toerental kan helemaal niet veranderen, want is gekoppeld aan de bak. Wat kan is dat je langer wacht met opschakelen dan je gewend was, met als gevolg hoger verbruik. Captain Hook zal dat probleem niet hebben vanwege de dsg. Die regelt alles keurig. Ik merk ook geen hoger verbruik.

Tenslotte hebben jullie Roomsters verschillende motoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat me is opgevallen is dat na de 24W6 update dat de olietemperatuur aanzienlijk lager is bij 120km/h rijden op de autosnelweg. Normaal lag deze altijd rond de 96°C en nu rond de 86°C. Ik weet niet of dit een gevolg is van de 24W6 of van de software update. Verbruik is wel lager tot nu toe en de auto heeft precies echt de volle kracht vanaf 1550 toeren waar dat voor de update pas echt begon van 1800 toeren. Ik ga het nog in het oog houden voor de komende dagen om te zien of alles constant blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En na het lezen van de laatste pagina´s en dus de ervaringen van 'henk' ga ik ook weer twijfelen.

Wat me wel op viel toen we naar mijn motor en die van de al aangepaste yeti keken, dat mijne stationair veel meer staat te schudden.

Dus mogelijk na de zomervakantie, bij de >45000 km beurt bij mij ook..?

Blijf het trouwens belachelijk vinden dat de zelfde motor (in de Yeti/Fabia) voor mij om de 15000 Km verplicht onderhoud is en voor de yeti om de 30.000.......

!"#t nijd hé :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe