Ga naar inhoud

Wat wil je? Snel of heeeeeel snel?


Wmm is er niet meer
 Delen

Aanbevolen berichten

http://www.ad.nl/ad/...er-wereld.dhtml

De 75-jarige Sigbritt Löthberg uit Karlstad in Zweden is de gelukkige bezitster van de snelste internetverbinding ter wereld. Zij raast met een duizelingwekkende snelheid van 40 gigabit per seconde over het net.

Met deze snelheid kan ze bijvoorbeeld een High Definition DVD-film in twee seconden downloaden. Of 1500 HD tv-kanalen tegelijk kijken.

Sigbritt dankt deze snelle verbinding aan haar zoon Peter Löthberg. Hij is een bekende internetexpert in Zweden. Löthberg experimenteert met nieuwe technieken van data-overdracht via bestaande verbindingen.

De jaloersmakende snelheid wordt vooralsnog niet ten volle benut door de krasse bejaarde: zij gebruikt de computer vooral om op haar gemakje digitale kranten online te lezen.

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er totaal geen verstand van, maar ik neem aan dat dit slechts een theoretische "topsnelheid" is. In de praktijk wordt ik vaak niet begrenst door mijn eigen apparatuur en verbinding, maar door de snelheid van "de andere kant". Je kunt data niet sneller binnenhalen dan het aangeboden wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die andere kant is sneller dan je denkt. Met een dergelijke snelheid zit je uiteraard rechtstreeks op de AMS-IX aangesloten. De hoogst behaalde snelheid aldaar tot nu toe is 1,846 Tbit/s, er is dus nog ruimte! :)