Ga naar inhoud

Exit Felicia


The bone collector
 Delen

Aanbevolen berichten

Tsja alleen met die Dacia is het wel zo dat het geld wat je ermee bespaart in aanschaf heel snel naar de brandstof leveranciers brengt !

Bron : een collega van me

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is waar, maar The Bone Collector zegt nou juist dat hij weinig rijdt.

En tsi's zijn o zo zuinig, maar dat is vooral als je 100 rijdt, als je 120 rijdt wordt het verschil met andere motoren al kleiner, om van hogere snelheden nog maar te zwijgen. Daarbij zijn nou juist die tsi-motortjes van die onderdeeltjes die je Faab behoorlijk op kosten jagen. Daarbij is bij Dacia de 1.2 16v al iets minder een draaikolk dan de 1.4 8v die daar aan vooraf ging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacia's zijn geen onaardige auto's maar ook niet echt geweldig. Daarbij geredeneerd vanuit de prijs / prestatieverhouding. Het eventuele meerverbruik moet je relateren aan de lagere aanschafwaarde en kosten. Het voordeel is natuurlijk dat bij een dergelijke auto de factor emotie geen rol speelt en je dus puur bedrijfseconomisch kunt kiezen :doh: .

Skoda heeft natuurlijk voor veel niet skodarijders een soortgelijk effect, maar je hebt wel het voordeel dat je in een echte volkswagen kunt rijden die naast de kwaliteit ook nog eens een "volkse" prijs heeft en dan lach je de VW's en de Audi's natuurlijk lekker uit.

Bij Dacia kun je hooguit de Renaultrijders uitlachen en die hadden de afgelopen jaren zelf ook weinig te lachen gezien de belabberde kwaliteit van met name de electronica. Met name de laguna schijnt een drama te zijn geweest. Mijn zwager heeft nu net zijn Clio ingeruild na 3 keer een nieuwe Renault te hebben gehad, zo dramatisch was het qua reparaties geworden. Nu heeft die een Suzuki genomen die net zo oud is of zelfs een een half jaartje ouder, en blij dat ie is om van zijn Renault af te zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eventuele meerverbruik moet je relateren aan de lagere aanschafwaarde en kosten. Het voordeel is natuurlijk dat bij een dergelijke auto de factor emotie geen rol speelt en je dus puur bedrijfseconomisch kunt kiezen

Tsja vroeger heette dat simpelweg "LADA "

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de Dacia's de electronica hebben van de jaren VOOR de afgelopen drie jaar hebben ze van die problemen helemaal geen last. Dat VW-gevoel moet je maar net belangrijk vinden, net als het uitlachen. De meerkosten voor benzine worden volgens mij overdreven door een vergelijking met Lada te trekken.

@The Bone Collector: ik zou er serieus naar kijken, en desnoods eens een globaal rekensommetje op de benzinekosten loslaten. Wel goed proefrijden, want een Dacia rijdt echt minder strak. Maar wie weet vind jij dat juist prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meerkosten voor benzine worden volgens mij overdreven door een vergelijking met Lada te trekken.

Dat is geen verkeerde conclusie trekken Boo, maar denk een kwestie van een generatiekloofje !

Vroeger waren er veel LADA rijders die buwust voor deze wagen kozen en het verbruik voor lief namen

En dan werd er steevast gezegd, ach wat ik op de aanschaf bezuinigd heb gaat voor een deel de tank in !

Maar ben uiteindelijk stukken goedkoper uit dan menig ander mens op 4 wielen !

Ja en toen werd er ook al over de brandstofprijzen geklaagd

Link naar reactie
Delen op andere sites

En Lada's liepen goed op LPG, mijn schoonvader heeft er heel wat versleten. En hij kon van de km-vergoeding bijna ieder jaar een nieuwe kopen.

Nog één van mijn generatie Boo :dopey_h4h: :dopey_h4h:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk was dat bij Lada zo, en ook Dacia heeft zo'n no nonsens imago, maar ik denk dat een Lada ook toen al in verhouding meer zoop dan een Dacia nu (als ik wel ingelicht ben door mensen van een generatie eerder natuurlijk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja klopt Boo, maar de gewone auto's zopen uiteraard ook meer dan de huidige gewone auto's

Als je lada en dacia als abnormaal mag bestempelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

he petje tuto piet ga eens je mand in en doe zelf normaal

:doraemon_h4h: oeffff haast vergeten

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb maar een gemengd gevoel bij de Dacia's. Ze zijn wel goedkoop, maar verbruiken (via spritmonitor even bekeken) vrij veel. Qua uitzicht en uitstraling is het ook niet echt mijn ding. Behalve de Duster, die vind ik wel geslaagd. Maar die is dan weer enkel leverbaar in een 1.6 motor <_< . En eigenlijk moet het voor mij ook niet echt speciaal een goedkope wagen zijn, het is maar dat ik niet zoveel eisen heb qua luxe. Ik heb een auto ook wel liever wat strak geveerd (mijn Felicia vergeef ik dat).

Voor de rest is het me trouwens opgevallen dat bijna alle 'modale' merken eigenlijk rond dezelfde prijs schommelen voor een gelijkaardige auto. Grootste verschil zit hem in de inruilprijs voor mijn huidige, van 150 euro bij de één :disgust1:, tot 2000 euro bij de ander :worthy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 maanden later...

Zo, om dit topic af te sluiten. Dat was het dan, na 11 jaar bezit. Vandaag was het de laatste dag voor mijn Felicia, morgen mag hij de openbare weg niet meer op. Hierbij de laatste foto's en zijn oorlogswonden na 14 jaar en 255.000 km. Zoals jullie kunnen zien op de foto's is het misschien maar goed dat ik er 'verplicht' afscheid van moet nemen nu, anders was ik toch blijven doorrijden terwijl het beste er echt wel vanaf is :). Vanaf morgen komt mijn nieuwe Felicia (eindelijk) uit de garage.

post-400-0-50488300-1340485119_thumb.jpg

post-400-0-84446600-1340485149_thumb.jpg

post-400-0-89098500-1340485168_thumb.jpg

post-400-0-23391900-1340485191_thumb.jpg

post-400-0-48952300-1340485203_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die mag wel naar de hoogovens toe om omgesmolten te worden zodat ze er weer een citigo van kunnen maken.

Maar je zal wel een traantje wegpinken vanwege het afscheid ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe