Ga naar inhoud

Ei in de magnetron


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Jullie weten vast wel dat ik regelmatig dingen via internet bestel, zo was ik al tijden op zoek naar een eikoker die gebruik maakt van de magnetron. Uiteindelijk van een bekend merk via Ebay UK besteld.

Joie Egghead Boiley

MSCBL.jpg

Je vult hem met water, doet je ei er in (met een gaatje in de bolle zijde) en zet hem in de magnetron. 3 minuten is zachtgekookt, 5 minuten hard.

De eerste 3x had ik smurrie in een schil 4:00>5:00

De 4e keer klapte mijn ei incl. de behuizing uit elkaar 5:50 (sindsdien die ik er altijd magnetron folie om-/overheen)

De 5e keer had ik een zachtgekookt ei 5:00

De 6e keer plofte het ei uit elkaar, dit keer in een magnetron bak met daarover magnetron folie 5:00, maar minder water

De 7e keer had ik een bijna perfect (zacht) ei. 5:20

Vanmorgen, de 8e keer had ik zowaar een geheel hard gekookt ei in 5 minuten! Hierbij had ik het ei gecentreerd/gefixeerd zodat hij precies in het midden zou blijven staan.

Wat ik vermoed, is dat je het ding

- met water moet vullen tot de rand

- Ei met een gaatje aan de bolle kant, met de bolle kant naar onder moet plaatsen (dan blijft hij redelijk goed staan)

- Hij dan 3-5 minuten in de magnetron moet om een gewoon zacht of hard gekookt ei te krijgen

Algemeen verschijnsel is trouwens wel dat hij altijd water lekt, al na een paar minuten.

Volgende keer maar weer eens wat proberen :)

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

En zeker voor mensen die in een Greenline rijden, is dit nou niet bepaald de manier om op een verantwoorde wijzen een ei te garen.

Wel erik dat is natuurlijk niet zo, door dat ze op het één bezuinigen kunnen ze op het ander wat meer verspillen ! toch ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet zo dat in het geval dat je maar 1 gekookt ei wilt, het niet efficiënter is om het met de magnetron te doen?

En dat je een paart eitjes verspilt is natuurlijk jammer, maar de ontwikkelfase van de greenline/blue motion heeft vast ook wat diesel gekost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe