Ga naar inhoud

Vertekening in verbruik agv winterbanden (nav discussie in tuning 1.2 topic)


CaseyBasey
 Delen

Aanbevolen berichten

  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 2 weken later...

de results of the jury:

Nuvi Km-teller Afwijking

Winterbanden 13,6 km 14,3 km 4,9%

Zomerbanden 13,6 km 13,6 km 0,0%

Conclusies: De km teller is geijkt op de normale zomerbanden. De winterbanden met een 5% kleinere rolomtrek, geven een overschatting van de gereden afstand van 4,9%

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij de Yeti scheelt het (toevallig) nogal veel. Vandaar dus dat je ook een stuk gunstiger verbruik hebt met de winterbanden, maar dat is dus duidelijk een artefact

Dit hangt natuurlijk af van welke maat winterbanden je gebruikt. Als je geen sneeuwkettingen gebruikt kan je dezelfde maat winterbanden nemen als de maat van je zomerbanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de werkelijke snelheid (GPS) en die op de teller te zien is ( elektronisch op maxidot ) heeft bij mij met dezelfde winterbanden die menno heeft alleen met minder profiel een afwijking van 9 Km

Dus 110 op de teller is bij mij 101 echte kilometers op de GPS

En tsja het zijn gewoon banden volgens de specs die zijn opgegeven door de Skoda fabriek in het instructie boekje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat klopt, die afwijking in snelheid van ca 10 km/u heb (had) ik ook. Hier ging het om verschil in weergave van afgelegde kilometers. Daarbij is dus sprake van een behoorlijke overschatting (de aangegeven afstand is substantieel groter dan wat je in werkelijkheid hebt afgelegd), hetgeen weer leidt tot een te gunstige indicatie van het verbruik. Dat laatste kon ik trouwens direct zien op mijn BC (waarde in de 13 ipv de 14).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe