Ga naar inhoud

vergelijken snelheid netbooks


Skoody Boo
 Delen

Aanbevolen berichten

Vroegah was het redelijk simpel om de verschillende snelheden van pc's te vergelijken. Je keek naar Megahertzen van de processor, bussnelheden, en hoeveel mb ram, en dan had in ieder geval ik het idee dat ik een beeld had.

Nu wil ik een netbookje kopen, en het werkgeheugen is nog een simpel getal, maar het lukt mij niet om processorsnelheden te vergelijken. Waar vind ik nou handzaam de info om bijvoorbeeld deze netbooks te vergelijken op processorsnelheid?

http://www.paradigit.nl/Paradigit/catalog/ZPR_01LAP/01_NETBOOK/default.aspx

Link naar reactie
Delen op andere sites

en bij tweakers hebben ze meen ik ergens wel op forum een vergelijkings tabel staan met de snelheden van intel en amd.

Maar wil je bv van intel iets leuks hebben dan kom je gauw op de I3 of I5 processors terecht

I7 kan ook maar zijn in algemeen top of bil en energieslurpers mbt een laptop/notebook batterij

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben het over netbooks toch? Dus de simpelste/handzaamste variant van een laptop. Volgens mij is het grotendeels lood om oud ijzer, kijk eerst eens naar wat het mag kosten, welke aansluitingen/functies het heeft en of het merk je bevalt. Windows 7? Android? Kijk daarna wat er over blijft, dat kan de snelste zijn (in CPU) maar ook die met het meeste/snelste geheugen, touchscreen, net die extra USB poort, Wifi N 5Ghz, etc.

Kijk hier eens, en klik bovenaan op 'netbooks'. http://tweakers.net/pricewatch/cat/496/laptops.html

Geeft je een indruk wat er algemeen te leveren is en wat de prijs dan is (daar is nog een hoop winst te halen trouwens!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ben er uit.

http://www.paradigit.nl/Paradigit/product/ZPR_01LAP/01_NETBOOK/productdetails/20107925/Samsung_11_6_NP305U1A_A03NL_E450_4GB_500GB/NP305U1A_A03NL/default.aspx

Doorslaggevend:

- non glare scherm

- licht

- klein

- goedkoop

- genoeg opslagruimte

De betere processors leiden al snel tot een grotere en zwaardere laptop, OF een astronomisch hoge prijs. En een grotere zwaardere i7 heb ik toch al. Ik denk dat het in de praktijk niet eens zo vaak zal voorkomen dat ik voor een zwaardere toepassing maar de i7 moet uitwijken.

Zie ze op tweakers wel goedkoper, maar dan zit je weer met zo'n briefje dat hij is afgeleverd bij de buren, zonder vermelding welke buren, en dat vervolgens alle buren nergens van weten. Ik hoor steeds meer verhalen in mijn directe kennissenkring dat hier dingen waarschijnlijk niet zo heel per ongeluk in mis gaan.

aangepast door Skoody Boo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs een Mycom en een dixons is goedkoper dan die paradigit en dan praat je toch weer over 30 eurie

Maar je weet wel dat er geen DVD inzit en geen netwerkaansluiting bedraad !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CaseyBasey: die grote is er al. Die is voor de nuttige zaken. Maar daar wil ik bijvoorbeeld geen risico's op virussen mee lopen met downloaden. Dus ik wil er ook nog een voor de fun.

@ EdK: Geen DVD maakt me niet (genoeg) uit. Geen bedraad netwerk? Ik zie bij de specs van paradigit staan:

Netwerk

Gigabit LAN

Draadloos netwerk

Wireless-N, Bluetooth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn een x-aantal bedrijven waar ik zeer tevreden over ben, geen problemen met levering of zo. Vermijd alleen DPD als pakketvervoerder als je even kan...

Azerty

Informatique

Bol.com

4launch

Mycom/Dixons/Dynabyte zijn tegenwoordig ook prima te doen (sinds de overname)

Salland

Alternate

Cool Blue (en alle namen waaronder ze handelen...)

Maar goed, als je een fysiek punt in de buurt hebt om het af te halen is dat zeker een goed alternatief :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Dixons:

Is de door jullie meegeleverde Windowsversie de 32 of de 64 bits?

Lang rondklikken op internet: "ja, hier zie ik het, het is de 64 bits versie". Staat de Dixonsverkoper het gewoon aan te wijzen op de Paradigit-site!!!

Dus ik even geduldig uitleggen dat hij nou voor mij het aanspreekpunt is voor Dixons, en dat ik wil weten hoe Dixons hem levert, en dat ik het van de Paradigit al wel wist. Hij heeft het op gelost door te bellen met een filiaal waar hij op voorraad was, en de gell-kuif aldaar even van het pakje te laten voorlezen.

Op zich hou ik er niet zo van om de info gratis bij de duurdere zaak te halen en hem vervolgens uit de bulk te bestellen, maar Paradigit heeft met de laatste aanschaf mij aardig wat service onthouden met een hoop kastje-muur tactiek. Je komt er wel door heen, maar het kost erg veel tijd en is irritant.

Maar nu zie je dus wel even mooi dat Dixons zelf ook draait op de info van Paradigit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger had je powerline in zoetermeer, een redelijke toko met goed assortiment

2 of misschien alweer 3 jaar geleden had ik wat spullen nodig en klikte powerline aan in mijn favoriten en kwam op de site van Paradigit terecht

Bleek dat ze overgenomen waren en zitten nog wel in zelfde pand, alleen stukken duurder geworden en de standaard paradigit spullen.

Wel powerline is voor mij sindsdien over, heb ooit in amsterdam bij een paradigit in de winkel gestaan en ben er huilend uitgelopen

Met aller respect voor degene die goede ervaringen ermee hebben, maar mijn toko is het zeker niet

Net als Computerland die ook giga is afgetakeld en standaard systemen verkoopt en een minimaal assortiment aan onderdelen nog maar heeft

En Mycom, tsja vroeger mooie aanbiedingen en goed assortiment, en nu nog maar bijna niets meer op voorrraad in de winkel aan onderdelen.

En prijstechnisch moet je het van de aanbiedingen hebben maar met veel spullen betaal je ook de hoofdprijs

En Informatique........ wel ook erg gegroeid maar top via hun internetwinkel ( op hoogte houden en versturen van de spullen ) en in de winkel staat goed onderricht personeel dat evenzogoed rustig de tijd neemt voor een ieder als je wat wil weten ondanks dat het soms moordend druk kan wezen

Garantie verhalen, wel afgelopen kerstperiode een heel goede en prettige ervaring genoten bij ze toen bleek dat me MB kapot in de doos zat !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mycom had nooit wat op voorraad, ik heb echt nog nooit iets direct kunnen afhalen zonder te bellen... Maar, sinds de overname zeer duidelijke informatie op de website en snelle (kosteloze!) levering. Zeker verbeterd en toch vaak zeer scherpe prijzen.

Informatique heeft een mooi assortiment en een goede service (iig gedurende de bestelling) maar daar betaal je ook dubbel en dwars voor. Kom zo nu en dan 20-25% verschil tegen. Schrikbarend, maar je kan wel even bij hun uitzoeken en dan elders bestellen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben erg te spreken over Mycom, eigenlijk nooit klachten over gehad.

Onlangs heb ik wat besteld bij takeitnow en dat is echt een fantastische club. Snelle levering, goed verpakt en bij defect wordt het spul kosteloos bij je thuis opgehaald door UPS. (de AC Ryan die ik besteld had heeft een defecte ventillator). Nu die defect is blijkt wel dat ze het apparaat enkel doorsturen naar de leverancier en het herstel duurt dus zolang als de leverancier erover doet. Ik word daarbij wel netjes op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen.

Om nog even terug te komen op de snelheid, ik heb laatst voor een klant een laptop selectie gedaan. Een bedrijf wat de laptops gebruikt voor Office toepassingen + wat extra's een beetje vergelijkbaar met thuis gebruik gok ik zo. Qua processor voldoet dan echt zo'n beetje alles wat je nu kunt krijgen (een Dell met een i3 processor is het daar geworden). Houdt er ook nog even rekening mee dat als je 4 GB geheugen neemt dat je dan ook een 64 bits versie van Windows nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houdt er ook nog even rekening mee dat als je 4 GB geheugen neemt dat je dan ook een 64 bits versie van Windows nodig hebt.

Deze uitspraak kan ik niet helemaal volgen.

Het gebruik van een 64Bits windows is volgens mij niet gebaseerd op 4Gb geheugen maar eerder op de processor die met 64Bits overweg kan

En zodra je met win7 64 bits gaat werken dan is het raadzaam om minimaal 4Gb geheugen te hebben en liever iets meer om sopel te kunnen werken.\

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 32bit-versie van Windows kan max. 3GB addresseren. Dat heeft te maken met het feit dat de adresruimte voor het geheugen in de 32bit-versie niet groter is dan 3GB. Zit er 4GB (of meer) in de computer, dan kan Windows dat geheugen boven de 3Gb dus niet benutten. Een slimme BIOS-maker zorgt er voor dat deze "loze" GB wordt ingezet voor het shared videogeheugen.

De 64bit-versie kan wel de volle 4GB addresseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, als je post 17 hebt gelezen, dan weet je dat ik er aan gedacht heb om naar die 64 bits versie te vragen.http://www.skodaforum.eu/topic/1482-vergelijken-snelheid-netbooks/page__p__25341#entry25341 Voor wat het waard is, ik denk dat het dingetje niet heel hard zal hoeven te werken.

Ik dacht altijd dat 64 bits de dualcore processor wist te benutten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe