Ga naar inhoud

Yeti facelift?


gompie58
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben van plan om een Yeti te kopen alleen hoor ik vaag berichten over een op komst zijnde facelift voor de Yeti.

Weet iemand wanneer deze op de markt verschijnt...het zou jammer zijn als je er nu een koop en over 4 maanden komt de facelift.

Dan wacht ik liever nog 4 maanden.

Groetjes en alvast bedankt,

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben erg benieuwd waar die vage verhalen vandaan komen ?

weet wel dat er al langer geruchten zijn over een eventueele grotere Yeti maar na anderhalf jaar Yeti zal er nog wel geen facelift op korte termijn komen.

Denk dat men het bij skoda drukker heeft met de Citygo op de markt te brengen en het nieuwe model wat tussen de fabia en octavia in gaat zitten met de prijs.

Dan is de octavia 2 al weer langere tijd op de markt en er circuleren al wel foto's rond van de octavia 3

Maar voor mezelf even sprekend zie ik nog niet binnenkort een Yeti komen met facelift

Hoogstens weer met een één of ander actiemodel die dan gunstiger is geprijsd.

Zoals de Tour versie verleden jaar een mooie aanbieding was

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal wel meevallen met de facelift. Laat je niet gek maken! Met name een Duits autoblad (Autoblöd) wil nogal eens vaker "artist impressions" maken van auto's en die brengen als "waarheid". Als dan 2 jaar na de voorspelde datum er eindelijk een update is lijkt die er totaal niet op... Sterker nog, bij de introductie van een nieuw model komt er een half jaar later al een melding van een update. Het laatste aanwijsbare geval is de Tiguan, waar nog voor de introductie in Nederland (hij was al een half jaar leverbaar in Duitsland) er aleen "opvolger" werd aangekondigd...

Ik persoonlijk denk dat Skoda te druk is met de reeds aangekondigde auto's en dat de Yeti op zijn vroegst over 2 jaar aan de beurt is. Een update van de Octavia is waarschijnlijk eerder aan de orde, met name vanwege het belang ervan (verkoopaantallen). De Octavia en de Fabia zijn immers de cashcows van Skoda. De Yeti is in feite een Golf(+)-killer, maar dat heeft niet iedereen door. Ook qua prijs is de Yeti relatief duur tov de andere Skoda's (kwestie van aantallen en kwaliteit die eerder op Superb-niveau ligt). Vandaar dat de verkoopaantallen vergeleken bij die andere 2 beperkt zijn.

Buiten dat is de huidige Yeti natuurlijk de beste auto die ze hebben :D .. Je zult er geen spijt van krijgen als je een Yeti koopt (welke uitvoering had je gedachten trouwens?)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor alle reactie's.

Ik hoef me dus niet druk te maken hierover begrijp ik.

Ik ben van plan om een Yeti 1.4 TSI greentech ambition te kopen alleen de kleur is nog een twistpunt ik vind pacific blue erg mooi maar deze is niet meer leverbaar helaas.

Alleen wacht ik nog op een mooie actie zoals vorig jaar de tour uitvoering.

Ik heb Pon klantenservice een email geschreven waarin ik heb gevraagd wanneer er weer een actie komt voor de Yeti.

Ik ben benieuwd.

Groetjes Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie auto, goede keuze!

De tour zal rond de zomer pas komen (Tour de France ;)). Het is dan natuurlijk de vraag of die in de door jou gewenste uitvoering leverbaar is. De actie modellen hebben namelijk het nadeel dat ze best compleet zijn, maar (bijna) niet meer gepimpt kunnen worden (xenon en dergelijke). Of het past, of het past niet.

Bij Pon vertellen ze trouwens nooit echt veel wat er gaat komen en als dan weten ze meestal toch niks (diegene die de vragen moet beantwoorden). Je kunt beter op zoek gaan naar een betrouwbare dealer, die worden namelijk per kwartaal op de hoogte gebracht van wat er aan komt (wanneer/ wat) en die zullen je dat dan ook melden. Dan weet je 2 maand eerder wat je kunt verwachten. Daar heb je veel meer aan dan aan Pon en consorten (is mijn oordeel...).

Misschien hebben ze nog een "oude" tour. Een aantal garages bestelt ze namelijk, maar laat ze niet afleveren;). Als er dan een klant komt komt die dan... Alleen de motor ligt dan vast en de rest kunnen ze nog een beetje wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat lava blue eigenlijk nog veeeeeeel mooier.

Heb nog even op de Tsjechische skoda-site gekeken, maar daar zijn zo mogelijk nog minder kleuren. Terwijl hier de Fabia-kleuren echt legio zijn.

Ik vind dit soort beleid altijd zo ondoorgrondelijk....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Minder kleuren? Waarschijnlijk nog het communistisch grijs en grauw. Je moet mensen niet teveel keuses geven, worden ze ontevreden en hebberig van ;)

De Tjechen hebben blijkbaar wel smaak als er veel Yeti's rijden. Blijf het vreemd vinden dat ik ze hier zo weinig zie. Rijden in mijn woonplaats (40.000 inw.) hooguit 3 Yeti's. Een auto die zo goed uit de testen komt, daarvan verwacht je dat het een hype wordt. Aan de andere kant vind ik het wel best zo, want als Yeti-rijder blijf je zo in iets bijzonders rijden B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net ff gegoogled op yeti's en 2012 en met name op Duitse sites wordt er wel degelijk gesproken over een Yeti facelift in 2012.

verder kwam ik nog een linkje tegen over de verlengde Yeti (check de achterste zijruit..):

http://auto.freenet.de/pictureshow/news/neuheiten/suvzukunft-bis-2014_1927508_553858_1675758_53.html

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals iemand eerder zei, meestal gaat het om kleinigheden, zoals de vorm van een lamp of grille. Weet nog wel van vroeger bij de kever, had je ook ieder jaar van die kleine kosmetische wijzigingen. Soms vind je het er mooier op worden, maar vaak ook niet. Blijkbaar is het iets wat de klanten willen, "het nieuwste model", maar eigenlijk gaat het vaak helemaal nergens over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe