Ga naar inhoud

Bijtanken


Sodela
 Delen

Aanbevolen berichten

Gisteren even zitten spelen met "het kabeltje" en toen kwam ik in module 17 onder adaption een optie tegen die op niet actief stond en eens op actief gezet.

In de maxidot krijg ik nu een extra optie "Bijtanken --l" te zien (ja, de taal is ingesteld op Nederlands!).

Ik vermoed dat dit dus het absolute verbruik is of de ruimte die nog in de tank zou moeten passen als je gaat tanken...

Aangezien ik net getankt had (strak vol) en er sindsdien pas 5,6 km ermee gereden heb weet ik nog helemaal niet wat er komt te staan en hoe nauwkeurig eea is. Iemand bekend met deze optie? In het Duits heet ie trouwens Nachtanken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, ik wilde natuurlijk morgen best wel zelf naar het werk rijden, maar toen zei de carpoolcollega toch dat hij zou rijden...

Nu moet het sneeuwmonstertje toch nog thuus blijven staan en moet jij even wachten op het antwoord!!

Maar ik begrijp dat jij deze optie ook niet kent, bevind ik me in goed gezelschap :P .

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee ken m inderdaad ook niet, maar het frapante dat het ook in het hollands is !

Dit bied toch weer enig perspectief dat de maxidot waarschijnlijk toch ergens een verborgen optie heeft dat hij in hollands zou moeten kunnen weergeven

Want met de Yeti Tour 1,4 was er volgens mij iemand hier die de tekst ook in het NL kon instellen

maw hebben we toch ergens nog een verborgen menu zitten ?

Enne als je carpoolcollega nu in jouw Yeti rijdt, dan is het probleem toch ook opgelost !!??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, er zit nu ook Nederlands op bij mij ;), maar dat heeft vooral met de softwareversie te maken en minder met het kabeltje. Da steht Du von zu gucken!

In het Duits heet die dubieuze nieuwe optie overigens "Nachtanken" en ook daar nog geen waardes gezien. Heb overigens de nieuwste versie gebruikt, in dit geval de Duitse (die het ook met mijn kabeltje doet :o ).

Wat de opmerking van Ed betreft omtrent de carpoolcollega in de Yeti: jij zou toch moeten weten dat alleen hele bijzondere mensen in zo'n geweldige auto mogen rijden, daarom MAG jij er toch OOK in rijden :lol: ! Buiten dat vind ik het best wel lekker als ik om half zeven instap en nog een half uurtje de oogjes kan dichtdoen als we naar het fiscale hart van Nederland rijden, kan ik daarna lekker uitgerust bikkelen voor Nederland..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is de code uit VCDS voor module 17 (Instrumenten).

Het is het onderdeelnummer en de letter er achter geeft aan welke versie het is. Soms komen er functies bij of verdwijnen ze per versie.

De maxidot is trouwens het schermpje tussen de klokken. Vandaar dat de columbus er niets mee te maken heeft, dat is dan namelijk module 37 (navigatie).

In deze module (17) kun je een aantal zaken instellen zoals de taal, of je km/l of liters per 100 km wilt zien (gallons kan ook). Zoals gemeld zit er dus ook nog een extra optie in die er default niet in staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is allemaal chinees voor me :)

Even zorgen dat je spleetogen hebt, plus een taalcursus Chinees voor dummies volgen, dan kom je er wel uit.:P

Ben wel benieuwd wat dit "bijtanken"precies inhoudt en of dit een nuttige functie is. Vraag me ook af of het te activeren is als je geen Maxidot hebt?

aangepast door Witte Yeti
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je nieuwe Octavia heeft de maxidot in het NL? Dan gaan ze dit in de garage voor me mooi aanpassen de volgende keer dat ik er ben :)

Als het dus mogelijk zou wezen , dan even gaarne een verslag maken van hoe ze dat doen en eventueel als traceerbaar is waar het is aan te passen dit dan ook mededelen

Dan is onze dank ergg groot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je nieuwe Octavia heeft de maxidot in het NL? Dan gaan ze dit in de garage voor me mooi aanpassen de volgende keer dat ik er ben :)

Ja, standaard. Was al zo bij aflevering, en ook alle onderliggende pagina's zijn in het NL. Misschien om aansluiting te zoeken bij de (immers ook NL-talige) Columbus?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, net dus terug van een "wereldreis" naar de Achterhoek. Genoeg kilometers om enige beweging in de benzinemeter te krijgen.

Zoals ik het nu kan zien wordt er in stappen van 5 liter aangegeven wat er in zou kunnen. Als je de tank relatief vol doet duurt het een hele tijd totdat er iets te zien is (>100 km). Nu staat die bij 160 km op 5 liter. Ik neem aan dat bij een paar kilometer meer er weer 5 bijkomen. Mijn hoop dat je hier "globaal" de inhoud / vulling van je tank zou zien in liters klopt dan niet. Het is dus meer wat je minimaal nog in je tank kunt gooien in grove stapjes.

Aangezien zo'n vage informatie weinig toevoegt kan ik me goed voorstellen dat het niet standaard wordt ingeschakeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel ergens in VCDS de liters gezien die er nog in zouden zitten. Maar dan niet om weer te geven in maxidot maar als informatie in VCDS (net als de snelheid, rpm, luchtdruk, etc).

Dat zou wel kunnen kloppen wat je zegt, ik kan bv. de olietemperatuur via VCDS uitlezen op mijn laptop, maar niet zichtbaar maken in het display.

Ik heb dat laatst al rijdend gedaan, en dan zie je goed dat de opwarming van de olie achter loopt t.o.v. de opwarming van de koelvloeistof.

Koelvloeistof na ongeveer 5 km op 90 gr, terwijl de olietemperatuur na ongeveer 9 km stabiel (temp. weet ik niet meer precies) bleef.

aangepast door Witte Yeti
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe