Ga naar inhoud

Wat voor auto is dit?


Skoody Boo
 Delen

Aanbevolen berichten

Hierbij een video van Topgear, waar de "trainavan"wordt geintroduceerd.

Een cabriolet die op een engels breedspoor een 5 tal caravans op geflensde wielen de passagiers van het juiste comfort weet te voorzien.

http://bcove.me/1u5hqyt9

En nog eentje op de goede afloop

http://bcove.me/dgq3a1or

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Hobbel,

Fantastisch!

Trouwens, die Roemenen krijgen 4 caravans wel mee, ze hebben gewoon een zandstrooier bij de achterwielen gemonteerd. http://www.users.waitrose.com/~jraby/viseu/railroadtruck.jpg

De locomotief waar de "sportstrain" op stuit is overigens van een type dat ook bij de Nederlandse Spoorwegen dienst heeft gedaan, de serie 500/600. Nog steeds actief op Nederlandse bodem bij het bedrijf Rotterdam Railfeeding.

De koning van het genre "spoorlijntje racen" is overigens

, met de film "The General". Gelukkig maar dat Buster Keaton toch geen ingenieur is geworden. In 1927 gemaakt, dus nog zonder geluid, een beetje traag, maar nog steeds grappig!

De hele film:

Link naar reactie
Delen op andere sites

:) :) :)

Goed gedaan, Bakkertje! Ik dacht dat Tatra's altijd zo'n ferme neus hadden, maar deze niet dus.

Hoe kom je aan het plaatje Witte Yeti?

En waar is dat "deksel" eigenlijk voor op de cabine? Is dat om op volle snelheid je haar even goed naar achteren te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bakkertje heeft het helemaal bij het juiste eind....het is een Tatra 805.

Plaatje heb ik toevallig ergens gevonden, bij het zoeken naar de UAZ.

Tatra 805 (1960)

Tatra is een Tsjechisch auto- en vrachtwagenmerk sinds 1919. Het merk is vernoemd naar het Tatra gebergte in Tsjechie. De geschiedenis van de firma gaat verder terug, zo maakte het haar eerste auto en vrachtauto (bijna tegelijkertijd) in 1897. In het jaar 1850 werd door Ignaz Schustala in de Moravische stad Nesseldorf een wagenfabriekje opgericht.

In 1950 werd in de top van de Tsjechoslowaakse Communistische Partij besloten dat de fabrikant Tatra meer trucks moest gaan bouwen. Dat betekende dat de Tatraplan, een gestroomlijnde vierzitter met een luchtgekoelde viercylinder achterin, niet langer meer door Tatra gebouwd mocht worden. De productie van die auto zou worden overgenomen door Skoda, iets waar zowel Tatra als Skoda niet blij mee waren. Twee jaar lang rolden er Tatraplans uit de fabriekspoorten bij Skoda en er werden iets meer dan 2000 stuks gebouwd. In 1958 kwam er nog een ander model bij, de Tatra 805. Dat was een kleine militaire truck met een luchtgekoelde V8 motor van 2545cc. Skoda bouwde er meer dan 7000 van, plus nog eens chassis' voor andere fabrieken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben meer in de auto's vanaf de 70-er jaren!

Vroeger als klein kind viel iedereen in slaap in de auto tijdens vakantiereizen behalve Pa en ik!

Gister hoorde ik nog van mijn vader dat ik een auto kon herkennen aan de koplampen. Als het donker was en de auto kwam ons inhalen kon ik, voordat hij ons ingehaald had, het merk en type doorgeven aan Pa! Zat er bijna nooit naast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo kom je ook dit model tegen: http://2.bp.blogspot.com/_SHXRapDrTBE/SyK6QFNdZNI/AAAAAAAAAPY/csk6Ij091Fc/s400/2.jpg

http://3.bp.blogspot.com/_SHXRapDrTBE/SyK6O7-z2cI/AAAAAAAAAPQ/M4Z-mELO-zc/s1600-h/1.jpg

Da's weer een net iets andere, dus dan zitten we nu aan de O4 ipv O2.. :D

Al zoekende kom je heel wat mooie autotechniek tegen!

Wel leuk, laat maar komen die raadsels!

Een overzicht van de Skoda modellen vind je hier

Hier begon het allemaal mee:

post-134-0-91622800-1323953162_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe