Ga naar inhoud

De Yeti als verhuiswagen


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Dezer dagen help ik mijn zoon met het verhuizen van zijn spullen. Valt eigenlijk dik mee, wat er in de Yeti gaat. Middenstoeltje eruit gehaald en beide grote achterstoelen tegen de voorstoelen geklapt. 1e ronde: matras, schilderijen (paar hele grote), grote doos met computer, beddengoed en wat klein spul. Geen enkel probleem. Vrijdag de rest, vnl verhuisdozen en een stoel. Zal ook wel makkelijk gaan schat ik in. En dan heb ik nog een verhoogd achtergedeelte ivm het reservewiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ja, dat valt dus wel mee. Doe ik eigenlijk alleen als er lange dingen in moeten die niet passen of als ze er langere tijd uit kunnen blijven zoals tijdens de vakantie. Voor zo'n kortdurende verhuizing laat ik ze erin, mits alles er in gaat en dat lijkt dus wel te lukken. Hoef ik ook niet met die zware stoelen te gaan slepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat alle achterstoelen eruit kunnen, vind ik echt geweldig. Ik ben geen verhuizer, maar wel een "rommelaar" die niet afhankelijk wil zijn van anderen om iets te verslepen. Ik heb nu nog m'n Berlingo en daar heb ik in het verleden m'n dochters wel mee verhuist. Ga de komende weken nog even de zolder opruimen, zolang de Berlingo nog heb. Ik verwacht niet dat de Yeti die ruimte gaat evenaren, maar ik denk dat ie een eind in de buurt komt. De randloze laadvloer van de Berlingo zal ik gaan missen, maar ik krijg er veel andere zaken voor terug. Eindelijk rust tijdens het rijden en kan ik m'n radio weer horen bij 120 km/h en niet onbelangrijk: geen oorsuizen meer na een lange rit. :whistling2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Berlingo is dan trouwens wel een "grotere" bak als de Yeti, maar wel duidelijk spartaanser.. Meer opbergvakje (vooral boven je hoofd) meer duidelijk minder rijcomfort. Tijdens een ritje naar Oostenrijk mogen meemaken.

Ik weet niet wat voor een "troep" je allemaal hebt, maar nu opruimen kan verstandig zijn;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat spartaanse bij een Berlingo is wat mij betreft alleen het teveel aan afrolgeluiden uit de laadruimte. Ook heb ik er een comfortpakket in zitten, dus het geen rijdende container hoor. Ik heb een vette gehoorstoring en dacht dat ik van geluiden geen last van zou hebben, maar dat is niet zo. Je went er aan, maar ja ga je in een auto als een Yeti proefrijden met je vrouw, ja dan ga je voor de bijl. Mijn vrouw zei gelijk: dit zijn de laatste weken met die vrachtwagen, nou nog tien weken en ze wordt verwend met welverdiende luxe haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je went er aan, maar ja ga je in een auto als een Yeti proefrijden met je vrouw, ja dan ga je voor de bijl. Mijn vrouw zei gelijk: dit zijn de laatste weken met die vrachtwagen, nou nog tien weken en ze wordt verwend met welverdiende luxe haha.

Gevaarlijk, die vrouwen! De mijne (nou ja, ik ben eerder natuurlijk de hare) is er ook "schuld" aan dat we nu zo'n monster hebben. Er kwam een folder binnen de deur met een uitnodiging voor een proefrit en die wilde ze wel maken. Hoe dan ook, ik heb de afspraak maar gemaakt en we waren meteen "om".

Ben ik even blij dat ik haar heb (en de Yeti :lol: ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben dus eigenlijk top vrouwen Sodela! Dit mogen ze niet lezen anders gaan ze naast hun schoenen lopen en heb nog minder te vertellen.

En EdK ik luister niet altijd naar haar en daar krijg ik meestal spijt van. Wat hebben die vrouwen toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En EdK ik luister niet altijd naar haar en daar krijg ik meestal spijt van. Wat hebben die vrouwen toch?

Tsja Gerardus zeg het maar !?

Makkelijker is het misschien om te zeggen wat ze niet hebben ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En EdK ik luister niet altijd naar haar en daar krijg ik meestal spijt van.

Op de strategische onderwerpen moet je natuurlijk wel een beetje sturend optreden hoor :lol: . Kijk, in de praktijk was ik zelf natuurlijk al lang toe aan zo'n mooie Yeti die hoger op de wielen staat en waar je niet zo snel in de blubber blijft zitten (een hobby van mij maakt de kans daarop groter, ben ook al eens met mijn octavia door een tractor uit de blubber gehaald ;).

Dus ben je er al lang mee bezig en als moeders dan zegt, zullen we een proefrit maken, dan luister je natuurlijk wel naar je lieve vrouwtje en doe je meteen wat ze zegt! Een perfect voorbeeld van een win-win situatie :D .

Als je iets niet wilt begin je natuurlijk wel te argumenteren en gaat dat ook niet zo snel met zo'n afspraak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ergste is nog dat ik ook twee (lieve) dochters heb :doh2: . Nou, dan voel je je behoorlijk alleen thuis kan ik je vertellen (heb ik nu eindelijk jullie medelijden ;) ).

De oudste was dus mee tijdens de bezoekjes aan de dealer en zag de Superb duidelijk meer zitten dan die gepimpte Panda... Maar goed dat ik daar niet naar geluisterd heb..

Vandaag namelijk een tijdje in een Superb combi mogen/ kunnen/ moeten rijden, dus dan weet je meteen wat je (niet) mist. Het is wel een heel mooie auto moet ik erbij zeggen. Die kofferbak is aso-huge.

Het was een greenline TDI, daar ben ik niet zo over te spreken. Wat een nare bromgeluiden maakt dat kreng zo rond de 50 in de 4. Dan ben ik toch wel erg blij met die TSI van mij! Die TSI loopt veel lekkerder en stiller. Het verbruik van de diesel was wel op het niveau dat mijn Yeti van mij ook wel mag zijn trouwens (lukt me echter niet)!

Daarnaast heeft de Superb, net als de Octavia zo'n lage zit en een veel te grote motorkap. Het zicht is hooguit redelijk vergeleken bij de Yeti. Daar moet/ ben ik het ook weer eens met moeders. De Yeti is wat dat betreft echt/ duidelijk beter. Ook bij het bochtenwerk ligt de Yeti veel strakker op de weg.

Uiteindelijk blijf ik dan bij de conclusie dat ik er goed aan gedaan heb naar moeders de vrouw "geluisterd" te hebben. Ik ben blij met mijn Yeti.

Overigens geen misverstanden heren, thuis heb ik het laatste woord! Ja, Leonie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hebben ze je na de rit in de SuperB er nog moeten helpen uitkomen of lukte dit nog op eigen kracht ?

En we zijn blij voor je dat je toch nog het laatste woord mag hebben !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe