Ga naar inhoud

EdK

SFE Global Moderator
  • Aantal items

    16001
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    588

Alles dat geplaatst werd door EdK

  1. EdK

    Skoda doet niet onder

    Skoda doet niet onder voor VW en Audi door onze redactie Mlada Boleslav - Het regent verkooprecords onder de Volkswagen-paraplu. Na Volkswagen zelf, Audi, Bentley en Lamborghini noteert ook Skoda een nooit eerder vertoond verkoopvolume. De Tsjechische autobouwer verkocht wereldwijd 939.200 auto’s. In 2011 waren dat er nog 879.200. Toegevoegd De groei komt van twee nieuwe modellen die Skoda afgelopen jaar aan het leveringsprogramma toevoegde. Het gaat om de Citigo en de Rapid, waarvan respectievelijk 30.000 en 24.700 exemplaren werden afgeleverd. Ook de Yeti zorgde voor een enorme afzetboost. De compacte SUV wist 87.400 kopers aan te spreken. De Octavia en Roomster lieten een kleine plus noteren. Van de Octavia, waarvan een nieuwe generatie klaar staat, werden 409.600 stuks verkocht, een plus van 5,8 procent. De Roomster nam 38.000 verkopen voor haar rekening, 5,4% meer dan een jaar eerder. De Fabia en Superb leverden achtereenvolgens 9,9% en 6,5% in. Fabia was goed voor 240.500 verkopen, de Superb noteerde een afzetcijfer van 109.100. Vertrouwen Skoda voorziet een lastig 2013, ondanks de komst van een nieuwe Octavia, de toevoeging van de Rapid, de gerestylede Superb en gefacelifte Yeti. "Vooral in Europa is het consumentenvertrouwen nog niet teruggekeerd, maar buiten het continent denken we fors te groeien,” aldus Skoda bron: telegraaf
  2. Foto: Skoda Automaat erbij voor Skoda Yeti door onze redactie telegraaf Leusden - Het leveringsaanbod van de Skoda Yeti wordt verrijkt met een nieuwe automaatversie, nu ook voor de 1.4-motor een DSG-bak beschikbaar komt. Het betreft een versnellingsbak met zeven verzetten, die zich vol-automatisch of met tikken tegen de pook laat schakelen. Het is in de Yeti voor het eerst dat een automaat in combinatie met de 122 pk sterke vierpitter wordt aangeboden. Skoda levert op de 1.2 TSI al een DSG-transmissie, net als op de 1.8 TSI. De levering start pas in mei, als het nieuwe modeljaar van start gaat.
  3. EdK

    fotografie

    schrok ff dacht dat je een groot nederlands Skoda forum zou gaan zeggen........ Me hart sloeg over. Maar heb je er wel genoeg tijd voor met al die mod drukte hier ?
  4. Voor in de winter zeg ik altijd dat je de wagen de eerste 10 a 15 Km niet zwaar moet belasten met snel optrekken en hoog in toeren draaien. Zomers is de motor wat eerder op temperatuur maar adviseer ik toch om pas na 10 Km de motor pas zwaarder te belasten. En als ik bedoel met op temperatuur komen bedoel ik zeker niet kijkend naar de koelvloeistof temperatuur maar echt naar de olie temperatuur. En heb je lange snelle rit gehad dan een 15 Km voor je thuis komt even rustig uitrijden met normale snelheden en laag in toeren houdend zodat de turbo minimaal nog word aangesproken en dus rustig kan afkoelen. Is kwestie van jezelf aanleren maar een behoud van wagen en motor.
  5. EdK

    Skoda Rapid

    neuh stoot me hoofd niet zo gauw hoor.......... heb leren leven met dat alles te laag is.
  6. pffffffff gelukkig, scheelt me weer een RTFM schrijven
  7. EdK

    Skoda Rapid

    Vandaag voor eerst de Rapid in levende lijve gezien en in gezeten. Was een Elegance uitvoering, en moet zeggen zag er netjes uit. Aan hand van CH zijn opmerking ook eens gekeken hoe ik achter stuur zou zitten en wat hoofdruimte tot hemel; zou zijn. Wel ik hield toch nog een 5 cm over aan vrije ruimte, en met stoel in achterste stand zat ik zeker niet verkeerd achter het stuur. Inrichting is volledig en toch sober, en kan me zeker wel vinden in deze wagen. Alleen het uitstappen is ff wennen want tsja als je een Yeti gewend bent, dan zit je hier wel erg laag.
  8. EdK

    Ruitenwissers

    Vanmiddag rij ik weg van werk richting huis en doordat er een zuiveringsgemaal tegenover is geplaatst voor al jaren heb je vaak stof van ........ op de ramen. Dus ff de wissers aan en zie zo de linker wisser het wis rubber eraf scheuren, dus ff door naar DE dealer voor twee wissertjes Kosten 55 euries ! Maar voor die prijs kreeg ik de balie medewerker wel zo gek dat hij er één wisselde en in die tijd deed ik de andere zijde. Merk wissers weet ik niet want zaten in wit doosje maar waren wel earo's dus mag ik er dan vanuit gaan dat het Bosch wissers zijn ? en dit met een kilometerstand van nog net geen 30.000 Km.
  9. Sjummie is bij mij die over het paard getilde Formule 1 rijder uit duitsland die nu al twee keer is gestopt met F1 racen en waarschijnlijk binnenkort toch weer voor de derde keer terug komt met zijn DAF 66, omdat hij er van overtuigd is dat hij weer kampioen kan worden. Snappie nu wie ik bedoeld
  10. Lees het al ik moet het zo snel mogelijk inschakelen met me sjummie rijstijl
  11. Ik herken het alleen als ik snel me gas indruk dat hij wel eens hapert dan en ff wat schokt. Maar dit heeft te maken dat de gaspedaal niet meer aan een kabel is gekoppeld maar aan een potmeter en die een bepaalde ohmse weerstand doorgeeft aan de BC en dan even niet weet wat hij hiermee moet en dan hapert.
  12. nadeel van fora's kan wezen dat je voor je gevoel denkt dat er veel mensen zijn met het distributie probleem en het waren er ook wel veel maar je leest weer niet de verhalen van de mensen die er geen last van hebben. En dat zijn er stukken meer. Als de wagen van jou geheel nieuw vanuit fabriek is , dan zal je dit probleem niet hebben omdat het dan al aangepakt is. Dus denk dat je je minder zorgen hoeft te maken dan dat je nu blijkbaar doet
  13. Is de antenne op zich nog wel goed ? maw hang er eens een ander aan vast en kijk of ontvangst dan wel goed is ? Zit er een fantoom voeding tussen antenne en je radio in ? zoniet kan ook wel eens zorgen voor problemen bij ontvangst. mbt fantoomvoeding moet hier op forum één en ander over te lezen zijn, kon niet zo vlug vinden anders had ik wel even een link verwijzing achter gelaten
  14. EdK

    Columbus

    Omdat je vraag in Wie ben ik stond en dit topic is om jezelf evrn voor te stellen is je vraag naar het juiste topic verplaatst. Tevens wordt het door veel active leden op prijs gesteld als je jezelf even voorstelt in Wie ben ik ! En uit ervaring kunnen we zeggen dat er dan in algemeen eerder een antwoord is Mvg de Mods
  15. EdK

    ETKA Online

    Inderdaad Ronald
  16. EdK

    ETKA Online

    Bij de buren geplaatst door ene Plair een website met ETKA Online. En vind dat zolang deze website werkt we er hier ook profijt van moeten hebben. http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1 De link
  17. laat ons raden................zat een brandblusser bij ?
  18. EdK

    olieverbruik

    Misschien moet je de dealer eens vragen of je niet beter mengsmering kunt tanken omdat je dan goedkoper uit bent dan met benzine en die ongelooflijk dure olie ......... Misschien gaat hij nadenken.... Meer verbruik bij hoge Km standen oke kan ik vrede mee hebben , maar bij lage Km standen en dan zo'n verbruik.. Kom op zit tussen de marges, pfffff
  19. Gelieve de discussie over rubbers en andere auto-onderdelen (die niet meer naar behoren werken) in de daarvoor bestemde topics voeren aub. de Mods
  20. zie je niet dat hij gewoon stilstaat ? rijden als de brandweer............................... En uiteraard welkom Qixen
  21. Zou maar vast een gat in bodem zagen als ik jou was, start hij dan geheel niet meer dan kun je hem nog gebruiken als flinstone wagen. Zit je in iedergeval droog tijdens de regenbui
  22. Maar waarom een Swing ? weet dat Pioneer voorheen een 1 din navi/carkit/radio speler hadden / hebben met evengoed een 7 inch scherm. zou zoiets niet een optie wezen ?
  23. heb je link van je kabel ( leverancier ) Bij de chinese kabels is het zo dat je alleen de meegeleverde VCDS software kunt gebruiken en updaten is niet mogelijk. heb je orginele kabel dan is het kwestie van je leverancier contacten en je probleem aan kaarten en wat te doen. Normaal is het zo dat je je contact aanzet van je wagen en de kabel nadat PC is opgestart aansluit op je connector in de wagen en de software opstart. Hierna zou je theoretisch gewoon de wagen moeten zien en theoretisch in je modules kunnen kijken / veranderen
  24. mmmm, ik was ff uitgegaan van mijn eigen Fabia 1 station die ik heb gehad. En daar was het niet zo gescheiden zoals bij jou op de foto. En ga me aan hand van je foto me afvragen of 2 din uiteindelijk wel mogelijk is ?
  25. Allereerst je ! din radio verwijderen , hier na kun je het bakje eronder er gewoon uittrekken ( uiteraard met beleid) Hierdoor heb je je 2 dins gat. Als je ervoor een 2 dins apparaat besteld doe dat dan bij een goede leverancier en geef je wagen merk / type / bouwjaar op en geef aan dat je tevens de eventuele inbouw frame met afdekramen in kleur wil hebben. Dan komt het in algemeen wel goed
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe