Ga naar inhoud

Inloggen gaat tegenwoordig op basis van je e-mailadres. Let dus even extra goed op wat je invult 🙂 

Cordoba

Members
  • Aantal items

    2380
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    217

Cordoba won de laatste dag op 23 oktober

Cordoba had de meest gelikete inhoud!

2 Volgers

Over Cordoba

  • Verjaardag 21 september

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    hart van de Randstad
  • Interesses
    bier en brouwerijgeschiedenis, techniek, Formule 1, fotografie

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Fabia III combi
  • Uitvoering
    Joy
  • Motor
    CJZ 1.2 TSI 66 kW
  • Tuning
    nog niet
  • Transmissie
    Hand-5
  • Kleur
    Quartz grey metallic
  • Bouwjaar
    12-2016
  • Eigenaar sinds
    24-05-2018
  • Kilometerstand
    45000
  • Opties
    Trekhaak, spatlappen achter, achterbumperbescherming
  • Accessoires
    green stripes
  • 3rd Party Opties/Accessoires
    L
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Swing
  • Spritmonitor gebruikersnaam
    FabiaCordoba
  • Spritmonitor ID
    0938473

Recente bezoekers van dit profiel

12910 profielweergaven
  1. Ik krijg het idee dat de garage maar aanrommelt en niet echt weet wat ze doen. Die irritante piep (meestal 3x) hoort bij een belangrijke storing, maar zonder nadere info geen idee welke storing. Het beste zou zijn om alle foutcodes te wissen, een blokje om te rijden en dan uitlezen en kijken of de foutcodes een bepaalde kant op wijzen. Het is goed mogelijk dat de accu slecht is (of niet goed bijgeladen wordt door de dynamo) dan krijg je ook een mooie kerstboom met storingen zonder duidelijke samenhang. Heb je ook iets van een bon van AC tronics gezien met wat ze gedaan hebben en wat ze gevonden hebben?
  2. Helaas kan ik je niet verder helpen, maar weet wel dat diverse gebruikers al vanaf het begin problemen hadden met updates. Misschien dat je in oude topics iets terug kunt vinden. Anders kun je ook proberen of je via het VW Up forum verder komt, dat forum is voor de complete drieling, Citigo, Mii en Up.
  3. Cordoba

    Mijn Fabia III

    Noodoplossing: deurpaneel loshalen, raam handmatig omhoogzetten, alles weer monteren, maar met stekker van raammotor los (zodat je niet per ongeluk opnieuw raam opent). Uiteindelijk bleek het probleem in de Master te zitten (ruitmotor in bestuurdersraam) en dus niet in het passagiersraam. Sinds een maandje af en toe melding 'check rechter remlicht' iedere keer als ik dat deed werkte het gewoon, en ook tijdens de APK werkte het, maar dit weekend was ie er echt mee gestopt. Dus vanmiddag de boel open getrokken (Torx 30 nodig om de achterlicht unit uit de auto te halen), met veel geklooi lampunit er uit aan te korte bedrading, met wat geklooi dingen losgeklikt om de fittingen apart van het 'glas' te krijgen, en met moeite vervolgens de stekker op de fittingen losgeklikt. Bij het wisselen van het remlicht viel mij ook op dat er nog T10 lampjes zitten die het gewone achterlicht ondersteunen, maar die zagen wel erg zwart (= metaal van de gloeidraad die op het glas aan de binnenzijde is neergeslagen), dus die gelijk ook maar vervangen. Achterkant van de lampunit en de carrosserie achter de lampunit ook maar schoongemaakt:
  4. Martijn kun je voor de mensen die er meer verstand van hebben, precies aangeven wat je gedaan hebt? Ik neem aan dat de Citigo geen directe verbinding heeft met internet, dus dat via een geschikte geheugenkaart dit overgebracht moet worden naar de auto.
  5. Cordoba

    Voorstellen

    Welkom hier Martijn. Wat de Garmin betreft: ik weet dat het in de Up/Citigo/Mii een heel eigenwijs systeem met zijn eigenaardigheden is, maar dat is ook alles wat ik er van weet.
  6. Goed dat je het meldt, even checken welk mailadres ik heb gebruikt om het account aan te maken.
  7. Cordoba

    Je nieuwe aankoop

    Na een jaar of tien gebruik begon het rubber rondom de poten van mijn fietsbril het op te geven, dus op zoek naar wat nieuws. Dat bleek nog tegen te vallen, diverse fietswinkels in de regio zijn gestopt met de verkoop van fietsbrillen, en toen ik een winkel trof die nog wat voorraad had, bleek de kier tussen onderrand glas en mijn wang veel te groot (waardoor je alsnog insecten en zand in je ogen krijgt, en als lensdrager is dat niet fijn). Gisteren bij 1-2 biking in Moordrecht langs geweest, en opnieuw een geschikte bril van het merkt BBB gekozen.
  8. Zeer matige uitleg van aerodynamica wetten, en zelfs met kleine foutjes in de uitleg. Gemakshalve wordt hier even 'vergeten' dat hoe groter het voorwerp (auto in dit geval) hoe makkelijker het is om een lage weerstandscoëfficient (in bovenstaande tekst Cw waarde) te creëren: bij een auto van 6 meter lengte heb je 2 x zo veel tijd/ruimte om een goede stroomlijn te creéren als bij een mini-autootje van 3 meter. Daarnaast wordt gemakshalve ook het grote frontale oppervlak van deze auto's vergeten, maar voor de echte luchtweerstand moet je het frontaal oppervlak vermenigvuldigen met de Cw waarde, en aangezien het frontaal oppervlak van een Enyaq misschien wel een factor 3 groter is als van bijvoorbeeld de oer-Mini, verliest de Enyaq het op het vlak van luchtweerstand dik van zo'n auto van meer dan 60 jaar terug.
  9. Dit heb ik inderdaad wel eens gezien, maar soms ook op andere fora meegemaakt, maar alles lijkt nu gewoon goed te werken.
  10. Bestaat cockpitspray nog? Tekst over glad worden klopt wel, maar lijkt echt uit de vorige eeuw te komen. Wattenstaafjes komen nooit helemaal in de hoekjes, dus voor mij geen goed alternatief (ik gebruik óf een microvezeldoek, óf een kwast)
  11. Wat een onzinnig commercieel gewauwel, ik zie een silhouet van wat gewoon een hedendaagse combi van de VAG-groep is van formaat Superb/Passat. De neus heeft een ronding zoals je die al jaren ziet, de koplampen lijken ook niet echt afwijkend, licht aflopende daklijn, met spoilertje aan het eind van het dak, achterlicht komt misschien iets meer naar voren dan tot nu toe gebruikelijk bij Skoda, relatief kleine achterruit, kortom 'what's new?'
  12. Cordoba

    Dakrails van Yeti

    Uitgaande van een zwarte dakrail zou ik het oppervlak van de dakrails voeden met een middel voor kunststof trims, vaak moet je dat een aantal keren herhalen omdat dit in het begin in korte tijd dieper het materiaal in trekt. Andere optie is om een glascoating aan te brengen op de rails, daar wordt ie ook weer mooi zwart van. (na vooraf goed reinigen van de dakrails)
  13. Ja, pas met de generatie van de Polo/Golf/Passat is VW begonnen met vloeistofgekoelde motoren. Kever, eerste generaties VW-bus, VW 1500-1600, VW 411/412, Karmann Ghia waren allemaal luchtgekoeld.
  14. Even inhaken op de Skoda Combi waarvan er maar één bestaat: Niet alle autofabrikanten vonden dat zo'n stationuitvoering commercieel niet interessant was. Bijvoorbeeld VW had een vergelijkbare configuratie met liggende 4 cilinder boxer achterin de VW 1600 Variant. De motor was toegankelijk vanuit de kofferbak, waar een stalen plaat over de motor lag (vergelijkbaar met een moderne station zoals je nu je reservewiel bereikt). Nadeel was de herrie binnenin door de luchtgekoelde motor en de slechte geluidsisolatie. Mijn vader heeft zo'n ding gehad en reed er gemiddeld iets van 1:10 mee, dus meer verbruik dan de Skoda maar wel met 54 pk, en topsnelheid boven de 160 km/u op de teller.
  15. Cordoba

    Mijn Fabia III

    In dit geval was de complete ruit in de deur verdwenen, zelfs geen randje meer, dus verder weggezakt dan normaal kan. Bij de Fabia I heb ik ook zelf een raammechanisme gescoord en vervangen, en daarvoor bij mijn Cordoba uit 1996 heb ik het ook zelf gedaan. Probleem was nu dat ik geen kans zag om op vrijdagmiddag nog een vervangend mechanisme te scoren, uit te zoeken hoe ik de deurpanelen los kreeg, en alles te monteren. En aangezien mijn auto thuis buiten moet slapen, vond ik dat geen goed idee, dus direct garage gebeld die in elk geval direct een noodoplossing konden bieden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe