Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 06/02/21 in alle zones

  1. Bij deze. Vandaag geleverd 😀 Eerste indruk uitermate positief, maar nog veel uit te proberen. Misschien een domme vraag, maar moet de auto voor een OTA update verbonden zijn met WiFi bijv. Geparkeerd voor de deur op thuis netwerk of via wifi hotspot van mobiel? Of is dat helemaal niet nodig?
    2 punten
  2. Ook hier nog iedereen tevreden over de Yeti uit 2011 als opvolger van de Panda. Morgen gaan we de Yeti mooi aankleden met 18” Hankook zomerbanden en bijpassende velgen. Huidige 16” velgen met Yuken winterbanden mogen dan ff de opslag in. Daar zit nog genoeg profiel op om een paar winters te kunnen rijden als het nodig is. Het wisselen kost 7,50 per band dus voor 30 euro zijn we klaar per wisseling. Opslag zelf kost 50 euro jaarlijks bij lokale bandenboer in Hoorn. Foto’s van de nieuwe velgen volgen morgenochtend.
    1 punt
  3. Nou ja, ik was ooit zo onverstandig om 1600 euro meer uit te geven voor wat meer pk en een koppelcurve. Precies dat onverstand maakt het nu ook goed vol te houden natuurlijk. 🙂 Misschien dat bij Menno z'n polo nog wordt geadverteerd met koppelcurves, maar buiten dat segment hoor je nooit meer iets over koppelcurves bij de huidige generatie verbrandingsmotoren. Electrisch of plug in hybrid is the way to go als je koppel wilt, maar de laadpaal krijg je er niet bij, en ik vind plug in hybrid behoorlijk aan de prijs voor een techiek die eigenlijk onvolwassen is als een soort wannabe EV. 't Is een beetje neptransitie. Dat gebrek aan laadpalen laat ook mooi zien dat die hele romantiek van "een beter mileu begint bij jezelf" helemaal nergens op slaat. Er moeten natuurlijk heel veel laadpalen komen bij heel veel parkeerplaatsen voor al die huishoudens die geen eigen oprit hebben. Er wordt door de autoindustrie inmiddels aardig geïnvesteerd in accu-fabriekjes. Die accu's zijn ook al weer veel beter dan een paar jaar geleden, en de vaart is ook nog lang niet uit die ontwikkeling. Is nou niet gewoon eens tijd dat een overheid daar het voortouw bij gaat nemen? Het telefoonnet, spoorwegnet, gasnet, electriciteitsnet zijn toch ook allemaal uit de grond gestampt zonder op de markt te wachten? De rentestand kan ook niet het probleem zijn als je in een elektriciteitsnet wilt investeren. Uiteindelijk is elektrisch rijden veel goedkoper, dus hoe langer je wacht hoe duurder het is. En dat is eigenlijk het echte probleem: mijn Fabia gaat het uitrollen van die laadpalen danwel wanneer ik op z'n vroegst zou willen verhuizen niet halen. Ik blijf hier nog zeker 7 jaar wonen. Dus wat ik echt zou willen wordt het toch niet. Dus er moet nog iets vervuilends tussen, maar ik loop eigenlijk niet meer echt warm voor een vierwieler met van die hakkeplofdingen in het vooronder en een uitlaat achter. We weten al een halve eeuw dat het zo niet moet, en met drie decennia transitietijd hadden we nu al twee decennia elektrisch kunnen rijden, én kunnen profiteren van de lagere kosten. Edit: Garage was aan de lijn, ik hang net op. Er moet een nieuw servomotortje in voor de klepjes die binnencirculatie aan of uit zetten. Hele dashboard moet los, 550 euro verder..... Dat was het nadeel van een ouwe Fabia. 😉
    1 punt
  4. Ik ben nog steeds tevreden met mijn huidige Skoda. Ik heb hem al bijna 10 jaar. Ik zag wel een Octavia 1.5 tsi met weinig op de teller voor 25.000 bij de dealer staan. Zoiets zal het wel een keer gaan worden. Maar ik denk dat de Fabia eerst nog over de 3 ton heen gaat voor het zover zal zijn. Ik heb door Corona ook veel minder kilometers gemaakt de afgelopen tijd, waarmee de vervanging mooi nog wat wordt uitgesteld. Voor de vakanties zou wat ruimer wel mogen, maar als je kijkt wat je afschrijft op een nieuwere auto in een jaar, dan kan je gemakkelijk iets voor huren voor de vakantie, en dat kan dan ook als je met de trein / het vliegtuig heen gaat en vervolgens daar huurt. Als dat het vakantieconcept gaat worden dan gaat de Fabia echt door tot hij uit elkaar valt.
    1 punt
  5. Inmiddels 2 keer een tank met cleaner leeggereden. Starten is aanzienlijk verbeterd. Oorzaak probleem waren toch de verstuivers. Dank voor de reacties, m.n. van VAGman. Hiermee kan dit onderwerp afgesloten worden.
    1 punt
  6. Ik tel met je mee. Transporteur levert de Enyaq in de ochtend bij mij af.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe