Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 03/25/13 in alle zones

  1. toetsenbord instelllingen van je pc / laptop is niet het prob Als ik de entertoets gebruik bv in dit bericht ga ik een regel lager zoals je ziet
    1 punt
  2. Bij een stoomloc kan je - als de exhaust niet voldoende trek op het vuur oplevert - gewoon de aanjager er bij aan zetten. Het energieverlies is dan veel eenvoudiger te begrijpen. Een tsi is - in mijn perceptie - een soort compoundmachine waarbij het tweede expansiedeel van de machine dat werkt op de lage druk een "turbine-aanjager" is. Veel te ingewikkeld natuurlijk. Ze hebben alles door elkaar gegooid bij die verbrandingsmotoren. Een luchtpomp hoort thuis bij de reminstallatie, en een turbine bij de dynamo. Hoe dan ook, ik wens je in ieder geval fijne bergritten, en misschien is de beste manier van on-topic gaan wel "de te némen route" (Joup van 't Hek, De appels van Cézanne) te bespreken in het vakantietopic, in ieder geval kan je m.i. niet meer voorpret ophangen aan één schamel luchtfilter dan we nu hebben gedaan.
    1 punt
  3. BC: volgens mij kan je het verhaal van Hobbel als volgt samenvatten: Doordat er gecompenseerd moet worden voor de lagere omgevingsdruk en dus de turbo harder moet draaien moet voorzien worden in een grotere energiebehoefte van de turbo, en is dat de reden dat ook een turbomotor bij een lagere omgevingsdruk een stuk van z'n vermogen inlevert. Daarbij wordt er een beroep gedaan door het compenseren op een overcapaciteit van de turbo, en is het maar de vraag in welke mate die aanwezig is. Hoe schoner het luchtfilter hoe minder weerstand de turbo heeft, hoe langer het duurt voordat de capaciteit overvraagt wordt. We hopen dan ook maar dat hier geen Zwitserse Alpen betreft die Hobbel met zijn Yeti te lijf zal gaan, daar een te schoon luchtfilter nog wel eens in botsing kan komen met een zekere gouvermentele starheid
    1 punt
  4. En door het verschil in atmosferische druk en hoeveelheid zuurstof veranderd ook het gasmengsel van samenstelling en moet voor een optimale verbranding de hoeveelheid benzine in het gasmengsel aangepast worden. Bij motorfietsen deed je dat vroeger door in de bergen aan de sproeier te draaien. Zie bijv. Zen and the art of motorcycle maintenance.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe