Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 03/21/13 in alle zones

  1. ik zit aan m'n like-quotum vandaag, maar anders....
    1 punt
  2. Bij de Yeti heeft de monteur een krukje nodig, zodat hij wat hoger staat teneinde er goed bij te kunnen, dat moet natuurlijk ook terugverdiend worden
    1 punt
  3. Ai, ik heb in ieder geval een reden ontdekt om het te laten doen.. In veel VAG gevallen heb je een speciaal stukje gereedschap nodig om de bougiedoppen eruit te kunnen trekken: http://www.amazon.de/dp/B001C9X7U8?m=A3JWKAKR8XB7XF&tag=preissuchmasc-21 Dat ding kost je dus zo'n 30 euro.. Dus Bougies + gereedschap + een half uurtje vrije tijd.. (Wellicht dat de appelboor uit de keukenla te verbouwen is?)
    1 punt
  4. Dat lijkt mij toch niet het geval.... Want als je geen voorstander bent van chiptuning, moet je het als importeur niet vervolgens zelf gaan aanbieden. Daarmee geef je feitelijk een signaal af dat je als importeur achter een product als "chiptuning" staat, omdat de door jou geïmporteerde producten kennelijk allemaal zijn berekend op het vergroten van het motorvermogen. Waarmee ik niet wil zeggen dat de gecommuniceerde beweegredenen van Pon ook daadwerkelijk de echte beweegredenen zijn; ook dát is marketing Niettemin zit er wel een kern van waarheid in het gecommuniceerde verhaal: auto's worden in Nederland belast op basis van CO2-uitstoot en door het aanbieden van chiptuning werkt Pon feitelijk mee aan belastingontwijking / belastingontduiking. Immers: een auto met een bepaald motorvermogen wordt bij inverkeerstelling belast op de bijbehorende CO2-uitstoot. Doorgaans is er een verband tussen CO2-uitstoot en motorvermogen, waardoor over een auto met sterkere motor meer belasting wordt geheven. Om het simpel te houden even een voorbeeld: Skoda Octavia III 1.6TDI 105pk Elegance Business: EUR 3.003 CO2-heffing Skoda Octavia III 2.0TDI 150pk Elegance Busniess; EUR 4.271 CO2-heffing Ofwel: 45pk extra draag je EUR 1.268 extra CO2-heffing af. Indien je de 1.6TDI laat tunen naar 140-150pk, betaal je die heffing niet. Waardoor je feitelijk de fiscus "tilt" voor EUR 1.268. En vermoedelijk wil Pon daar niet langer aan meewerken, aangezien Pon mogelijk het risico loopt er op aangesproken te kunnen worden dat zij - door het aanbieden van chiptuning - actief meewerkt aan belastingontduiking. Tot zover de theorie
    1 punt
  5. @CH: niet helemaal waar... Ik weet uit eigen ervaring dat als de garage groot genoeg is, er vaak een glasreparatiekit aanwezig is en de chef werkplaats en/of 1e monteur zijn opgeleid voor reparatie. @Bone: dat is in Nederland niet anders hoor. Steeds meer verzekeringen plaatsen o.a. ruitschade in aanvullende modules, om de basispremie wat aantrekkelijker te maken. @Snelle: als de beschadiging slechts heel oppervlakkig is, dan is het heel wel mogelijk dat dit niet gerepareerd kan worden. Voor een harsinjectie dient er een bepaalde diepte te zijn, anders wil het niet "pakken"
    1 punt
  6. met de culturele of religieuze achtergrond mag van mij wel rekening gehouden worden bij de keuze van het gastgezin, maar niet bij de keuze om een kind al dan niet uit huis te plaatsen. Ik zou het logisch vinden om een gastgezin te zoeken dat qua achtergrond zo goed mogelijk aansluit bij de achtergrond van het kind. Probleem is echter dat er sowieso weinig gastgezinnen zijn, en al helemaal weinig met een islamitische achtergrond. Dat maakt de keuze lastig.
    1 punt
  7. Juist omdat het niet zo makkelijk te onderscheiden is, zou ik (als ik dan toch iemand het voordeel van de twijfel moet geven) dat eerder aan het kind geven dan aan de ouders.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe