Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 03/10/13 in alle zones

  1. Ja maar menno jij hoeft het ook niet omdat je een benzine blok hebt en geen diesel. En men heeft volgens mij in combinatie met de DSG / Diesel nu juist het probleem volgens mij. En daar ligt volgens mij dus het punt dat er hier antwoorden / opmerkingen staan die vanuit eigen ervaring staan met een benzine motor of indien met diesel maar dan met veel Kilometers makend per dag. Maar in combinatie van een diesel en weinig kilometers makend zou dus de oplossing kunnen wezen dat je dus manual schakelend gaat rijden en dus hoger in toeren om die opgepropte roet te verwijderen. Sjonge jonge ben ik blij met me schakelbakkie met 6 versnellingen.
    2 punten
  2. Blij dat dit er nog bij staat. Zonder dit wordt het wel errug constructief allemaal Ed.
    1 punt
  3. Hogere toeren alleen brandt niet je DPF schoon! Je uitlaatsysteem en de uitlaatgassen moeten een bepaalde temperatuur bereiken om het partikelfilter schoon te branden. Dat lukt alleen maar bij een goede warme motor en een ritje over de snelweg bij een redelijke snelheid. En ja, je kunt de DSG in D/manueel zetten. En dan zou je bij lage toerentallen zelf kunnen besluiten om een lagere versnelling te kiezen dan die de software vindt dat goed is. Maar ja, waarom heb je dan voor een DSG met een fuzzy logic ECU gekozen?
    1 punt
  4. http://www.encyclo.nl/begrip/wat%20ik%20je%20brom
    1 punt
  5. Als je door wilt blijven accelereren schakelt hij later op, als je 60 km/u wilt blijven rijden schakelt hij snel naar 7. Héérlijk. Waarom nerveus, lawaaierig, zuiperig hoog in de toeren blijven?
    1 punt
  6. Ik heb in het begin ook heel erg moeten wennen aan het schakelgedrag van de DSG-7. In mijn benzine auto als ik b.v. ca. 55-60km/h rijdt (op de cc) dan schakelt 'ie al in z'n 7! Kun je nagaan. Dan draait de motor amper 1100-1200 toeren. Daar is het verbruik dan ook naar! Op een recht stuk weg, 55km/h op de cc, in z'n 7, verbruikt de auto, volgens de BC, een schamele 1 liter brandstof op de 25km! Maar idd, ik kan me goed voorstellen dat, rijdende in een diesel, je 'denkt' dit is niet goed. Vergeet niet dat motorenbouw en schakelbakken de laatste jaren heel ver doorontwikkeld zijn. De tijd van de Audi 100's en Mercedessen 190's is echt voorbij... Aan de andere kant, een diesel auto kopen als je alleen maar korte stukjes rijd en weinig kilometers maakt? Dat is natuurlijk ook niet de meest ideale combinatie. (inherent aan dat motortype). Diesels worden van oudsher geassocieerd met veelrijders. Overigens zie je dat fabrikanten ook de belastingvriendelijke 1.2 TDI modellen op de markt brengen. Notabene met Start/Stop automaten. Dat druist eigenlijk ook in tegen het 'gevoel/idee' dat diesels goed warm gereden moeten zijn en bedoeld zijn als kilometervreters. (?)
    1 punt
  7. Dat laatste behoeft nog enige nuancering: uiteraard is het zo dat hoe meer je rijdt, des te meer je je stoort aan of geniet van de dsg7. Maar je mening/gevoel daaromtrent is niet meer of minder waard omdat je wel of geen beroeps bent. Het blijft een subjectieve ervaring.
    1 punt
  8. Tja, de dsg bevalt blijkbaar niet iedereen? Kan ook niet natuurlijk maar de machine zal gemaakt zijn om een zo'n groot mogelijk koperspubliek te dienen en te plezieren. En dan zijn er altijd kopers die er niet helemaal tevreden mee zijn. Daarnaast schakelt de dsg erg snel door en dit zal belangrijk zijn om het verbruik te drukken. En het snelle doorschakelen vind ik comfortabel, gelukkig.
    1 punt
  9. Iets meer anticiperen scheelt ook een hoop.
    1 punt
  10. Link werkt niet, die seite wird nicht gefunden. Nog andere tips?? Ik zou graag mijn vaste adressen met coordinaten willen invoeren, straatnamen zijn niet altijd correct waar ik woon. Ingrid
    1 punt
  11. Hoe doe je dat dan precies, via Google naar de SD kaart? Ik zal Skoda ook contacten.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe