Ik heb in het begin ook heel erg moeten wennen aan het schakelgedrag van de DSG-7. In mijn benzine auto als ik b.v. ca. 55-60km/h rijdt (op de cc) dan schakelt 'ie al in z'n 7! Kun je nagaan. Dan draait de motor amper 1100-1200 toeren. Daar is het verbruik dan ook naar! Op een recht stuk weg, 55km/h op de cc, in z'n 7, verbruikt de auto, volgens de BC, een schamele 1 liter brandstof op de 25km! Maar idd, ik kan me goed voorstellen dat, rijdende in een diesel, je 'denkt' dit is niet goed. Vergeet niet dat motorenbouw en schakelbakken de laatste jaren heel ver doorontwikkeld zijn. De tijd van de Audi 100's en Mercedessen 190's is echt voorbij... Aan de andere kant, een diesel auto kopen als je alleen maar korte stukjes rijd en weinig kilometers maakt? Dat is natuurlijk ook niet de meest ideale combinatie. (inherent aan dat motortype). Diesels worden van oudsher geassocieerd met veelrijders. Overigens zie je dat fabrikanten ook de belastingvriendelijke 1.2 TDI modellen op de markt brengen. Notabene met Start/Stop automaten. Dat druist eigenlijk ook in tegen het 'gevoel/idee' dat diesels goed warm gereden moeten zijn en bedoeld zijn als kilometervreters. (?)