Erelijst
Populaire inhoud
Toont inhoud met de hoogste reputatie op 10/08/14 in alle zones
-
BTW..... ter vervanging van Kerosine gebruik ik nu Petroleum. Kerosine is gereinigde Petroleum. De chemische samenstelling is nagenoeg gelijk. Het is wat schraler dan diesel, dus ik gebruik slechts kleine hoeveelheden om de 1000 km.3 punten
-
Dit is wel zo'n beetje de kern denk ik. Hoe moeilijker het eerste, hoe makkelijker het laatste.1 punt
-
Hallo allemaal, Ik ben Ron, nu nog 49 jaar, woon (samen) in Leidschendam maar kom oorspronkelijk uit Rotterdam (werk nog wel in Rotterdam). Zoals te zien aan de titel is dit mijn eerste Skoda. En hoe komt dat dan zo?? Tsja, je koopt op MP een geinige tent omdat je, samen met je vriendin, wilt gaan kamperen. Maar dan wel in enige luxe, dus de tent is wat groter dan gemiddeld......en dan blijkt de kofferbak van je auto eigenlijk al voor de helft met die tent gevuld te zijn, dat gaat natuurlijk niet goed komen als daar ook nog het nodige andere kampeerspul bij komt. Die auto was overigens een Fiat Grande Punto, fijne auto, mooi gelijnd, lekker luxe (Emotion-uitvoering) dus wat dat betreft hoefde die niet de deur uit. Maarja, ruimte-tekort dus en geen trekhaak, dus karretje erachter was ook geen optie. Dus maar eens rondkijken naar wat alternatieven en uiteindelijk terechtgekomen in deze Fabia Combi 2.0 Elegance uit 2004. Wel ietsje ouder dan die Punto (was uit 2006) en ook wel iets minder luxe, maar daar wennen we wel aan. Voorlopig maar eens lekker in rondrijden en wie weet zien jullie mij en de Gouden Koets (want Sahara beige metallic) een keertje verschijnen bij d'een of andere meeting. Groeten, Ron1 punt
-
Interessant artikel mbt de Dashcam: https://www.security.nl/posting/404591/Juridische+vraag%3A+mag+je+als+chauffeur+een+dashcam+gebruiken%3F Vraag: Als professioneel chauffeur heb ik een dashcam in mijn voertuig geplaatst. Zo film ik de weg waar ik rij en heb ik bewijs voor het geval van verkeersovertredingen of ongevallen. Die moet ik immers betalen. Maar mijn werkgever verbiedt dit in verband met de privacy van de klant (die soms in beeld kan komen inderdaad). Mag hij dat? Antwoord: Hoofdregel uit het arbeidsrecht is dat de werkgever bepaalt hoe het werk wordt uitgevoerd. Wil hij dat je met Windows werkt, dan heb je als Macliefhebber dus helaas pech gehad. Wil hij dat je naar een conferentie gaat, dan ga je. Natuurlijk zijn daar grenzen aan, zoals waar het de privacy betreft. Je werkgever mag niet zomaar bepalen dat je je locatie 24/7 bekend moet maken bijvoorbeeld. Daar moet een zwaarwegende reden voor zijn, zoals dat je dure spullen vervoert en het belangrijk is te weten waar *die* zijn. Maar de locatiebepaler moet dan uit als je pauze hebt (en geen dure spullen meer bij je hebt). Omgekeerd moet een werkgever ook rekening houden met de belangen van klanten en andere relaties. Dat kan dus betekenen dat jij iets niet mag omdat de werkgever (redelijkerwijs) bepaalt dat het klantbelang zwaarder weegt. Kledingeisen zijn een bekend voorbeeld: de werkgever beslist dat dat een representatieve uitstraling geeft, en dus moet jij een uniform aan of een stropdas om. Tenzij er dan weer zwaarwegende redenen vanuit de werknemer zijn, zoals een religie die hoofdbedekking voorschrijft of een allergie voor de stof waarmee het uniform is gemaakt. De werknemer is in principe zelf aansprakelijk voor verkeersboetes, zeker als dat in het arbeidscontract is geregeld. Het is dan ook logisch dat de werknemer een dashcam wil inzetten om bewijs te verzamelen tegen onterechte boetes of overtredingen die eigenlijk andermans schuld zijn. Tegelijk snap ik ook het belang van de werkgever, die boze klanten aan de telefoon krijgt omdat "ze gefilmd zijn door die chauffeur" en ze niet weten wat er met de beelden gebeurt. Een totaalverbod lijkt me niet echt de oplossing. Je zou kunnen kiezen voor een afspraak waarbij de werknemer de camera uit moet zetten zodra hij het terrein van de klant op rijdt, het liefst met een stuk karton of plastic voor de lens zodat er écht niet meer gefilmd kan worden. Of werkgever en werknemer spreken af dat de beelden nergens online komen (ook niet bij Wegmisbruikers), hoe ernstig de gefilmde overtreding ook. Dan kan de werkgever die zekerheid doorgeven aan de klant. Arnoud Engelfriet is ICT-jurist, gespecialiseerd in internetrecht waar hij zich al sinds 1993 mee bezighoudt. Hij werkt als partner bij juridisch adviesbureau ICTRecht. Zijn site Ius mentis is één van de meest uitgebreide sites van Nederland over internetrecht, techniek en intellectueel eigendom. Hij schreef twee boeken, De wet op internet en Security: Deskundig en praktisch juridisch advies.1 punt
-
Je neemt kennelijk zonder meer aan dat zo iemand van een dergelijke tijdgeest getuigt. Ook ga je er ten onrechte van uit dat zo iemand er zich van bewust is dat hij/zij buiten de lijnen staat. Verder is wat je hier doet niet iemand ergens op wijzen, maar je ergernis openbaar ventileren over een bepaald gedrag. Die ergernis vind ik buiten proportie en ook niet terecht wanneer je niet meer weet van de achtergronden. Misschien is het ook niet zo gek wanneer we ons eens minder snel ergeren aan van alles, daarbij zowel de aard van het "vergrijp" afwegend als rekening houdend met mogelijk relevante informatie waaromtrent we in het duister tasten.1 punt
-
Het is niet zo dat ik mij nergens druk om maak. Er is iets gaande dat mensen steeds minder het vermogen lijken te hebben om onderdeel van sociaal weefsel te zijn. M.i. zie je dat aan dat men niet meer kan begrijpen dat Zwarte Piet de knecht van Sinterklaas kan zijn zonder dat dit discriminatie is. Wat een intentie is, en dat je daar iets in zou kunnen aanvoelen, en dat dit uit kan maken hoe je een gedraging beoordeeld is tegenwoordig iets van een ander universum lijkt het wel. Harder schreeuwen helpt niet. Helderder feedback ook niet. Steeds meer glijmiddel in eerste instantie wel, maar ook daarbij zal natuurlijk een zekere resistentie optreden, en op een gegeven moment is de tijd en energie gewoon ontoereikend om voldoende glijmiddel toe te dienen. Ik kan mij daar best druk om maken. Ik denk dat we - grote woorden, ik kan niets hard maken - maatschappelijk een nogal hoge prijs gaan betalen als sociaal weefsel als fundament voor vrijheid, democratie, samenwerking, vrede, afkalft. Mensen leren gewoon niet meer onder een betuttelende sterkere factor een tijdje te schuren, een bepaalde tijd en een bepaalde plek tot andere mensen veroordeeld te zijn waarmee men het even moet rooien. Men leert ook niet meer dat als iedereen wat water bij de wijn doet dit een gemeenschappelijke succeservaring en vertrouwen kan opleveren. Er is geen gelegenheid om van een buitenlaag te leren door te dringen tot een binnenlaag. Er is geen gelegenheid meer om tot zelfreflectie te komen, als men uit elkaar gaat is het te vroeg en voorgoed, om met de volgende contacten in hetzelfde itteratieve schema door te gaan. Alleen, ook al zie ik het, ik zie ook dat het niet valt te veranderen. En het aankaarten zoals jij dat doet m.i. illustratief voor het problem door er onderdeel van te zijn.1 punt
-
Ja, gebrek aan planning idd, en nee, dat kan je dan niet meer rechtzetten. Veel parkeergarages hebben die zuilen op de hoeken, niet aan de kant van het pad. Dat is prima, dan heb je ze naast de neus van de auto, en heb je er met de portieren geen last van. Maar hier zitten die dingen juist daar waar de portieren moeten openslaan. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat iedereen maar in de paden gaat staan in en uit stappen, dat wordt op wat drukkere in- en uitrijmomenten ook niet heel veilig en gezellig. Dus zo makkelijk is dat, naar een ander wijzen. Ik wil maar zeggen dat de mensen die hier geparkeerd hebben best hele invoelende en sociale mensen kunnen zijn die in een situatie die wij niet helemaal kennen een prima te verdedigen afweging hebben gemaakt. De hokjes en vakjes zijn nou eenmaal niet zo eenduidig als vaak wordt voorgesteld.1 punt
-
Het is mij nu pas opgevallen dat de 1.2 TDI geen CrankCaseVentilation-Filter ofwel kleppendekselfilter (hockeypuck) heeft. Blowby gassen (condens en oliedamp) worden dus niet gefilterd en gaan DIRECT de turbo in. Nu snap ik wel dat vele EGR's naar de ***** gaan. Vele 1.2TDI worden vooral voor de korte rit ingezet. Het na "warmrijden" aangetrokken vocht krijgt bij de eerst volgende rit de tijd niet om te verdampen en veroorzaakt een heerlijke smurrie. Onlangs heb ik de intake gereinigd, door na de LMM (luhtmassamater) water in de intake te nevelen en te spuiten. Resultaat is dat de motor sneller oppakt en beter reageerd. Toen veel me eveneens op hoeveel olie er in mijn intake buis zat. Ik ga een OilCatchCan plaatsen om de carterdampen af te vangen.1 punt
-
1 punt
-
Dank je, Wasmachineman, ik heb tot mijn 17e in Blijdorp gewoond en daarna, tot ruim 3 jaar terug, in de Alexanderpolder (met een kort uitstapje naar Capelle a/d IJssel). Hoorn is wel een aardig eindje uit de buurt van Rotterdam....1 punt
-
Jij kent me buurvrouw zeker niet, ken een Daihatsu Core nog niet eens in een parkeervak parkeren zonder een 10 keer te moeten steken ....1 punt
-
Inmiddels uitgevoerd. HET WERKT! Ik heb een fogger gebruikt om heel fijne waternevel te krijgen. Door deze in een boxje te plaatsen, de uitvoer middels een slang in de intake te plaatsen en een luchtpompje met een buitenlucht intake in de box te plaatsen heb ik overdruk gecreerd en werd de mist in de intake gepushed. De fogger en het pompje op een omvormer en op een afgelegen parkeerplaats middels een opgerolde mat de motor 2500rpm laten draaien. Ik kocht de 5 pits fogger op eBay. De 1 pitter produceerd niet voldoende mist. Ik ben een klein uurtje bezig geweest. Water in de intake gieten zou ook kunnen, maar de kans op een hydrolock van de motor vond ik te link. De 5 pitter fogger zou 1 liter per uur aan mist produceren. (Of dit zo is heb ik niet gemeten.) Resultaat: Hetzelfde als 5 uur autobahn. Meer kracht onderin het toerental en de motor loopt duidelijk sneller op in toeren. (Misschien had ik daar een voor en na filmpje van moeten maken.) De mist gaat vanuit de intake, door de turbo, door de intercooler de verbrandingskamers in. Deze hete stoom gaat dus ook de EGR door. Of dit iets aan reiniging heeft gedaan kan ik niet beloven.1 punt