Erelijst
Populaire inhoud
Toont inhoud met de hoogste reputatie op 09/05/14 in alle zones
-
2 punten
-
1 punt
-
Het ding bengelt als een te grote biefstuk over de bordrand. toename breedte: 9 cm toename spoorbreedte: 3 cm Verder: De belangrijkste motor wordt waarschijnlijk de 1,2-liter turbobenzine met 90 pk, die de Fabia ook snelwegmanieren geeft. De aangenaamste is dan weer de 1.4 TDI 105 dankzij 250 Nm vanaf 1.750 tpm. maar: De benzinemotoren scoren prima qua loopcultuur maar de 1.4 TDI diesel knort nogal en is wat rauw. Ik krijg bij dit soort tegenstellingen het idee dat men nog niet alle motoren heeft kunnen beproeven en dus maar wat voor de vuist wegzwamt. Het zou natuurlijk kunnen dat de greenline variant rauw is, en dat de driepitter diesel met 110 pk opeens hemels rijdt, maar dat lijkt mij niet echt voor de hand liggen.1 punt
-
Gereden: Skoda Fabia 4 september 2014 Na zeven jaar acht Skoda de tijd rijp voor een nieuwe versie van de succesvolle Fabia. 3,5 miljoen exemplaren heeft de Tsjechische VW-dochter er al van verkocht, waardoor de verwachtingen voor de derde generatie hooggespannen zijn. Wij reden alvast een pre-productiemodel om te zien of de nieuwe B-segmenter klaar is voor zijn debuut in november. Functionaliteit, ruimte en waar voor je geld. Dat zijn de drie pijlers waarop Skoda is gebouwd. De nieuwe Fabia doet daar nog een schepje bovenop, en wil nu ook jong en (aero)dynamisch voor de dag komen. Een streven waar nummer drie alvast designmatig in slaagt; de auto ziet er minder saai uit dan de Fabia van de vorige generatie. En toch is het niet één en al sportiviteit wat de klok slaat. Skoda wil in de eerste plaats een comfortabele stadsrakker neerzetten, met moderne rijhulpsystemen en geïntegreerde smartphone-connectiviteit. Onder de kap liggen alleen downsizemotoren, veelal met drie cilinders. Enkel de 1.2 TSI heeft er vier. Eind 2015 volgt er nog een Greenline-versie van de driepits 1.4 TDI, met een CO2-uitstoot van 82/km. Net genoeg om 14% bijtelling te garanderen onder de nieuwe bpm-regels van 2015. De belangrijkste motor wordt waarschijnlijk de 1,2-liter turbobenzine met 90 pk, die de Fabia ook snelwegmanieren geeft. De aangenaamste is dan weer de 1.4 TDI 105 dankzij 250 Nm vanaf 1.750 tpm. Maar voor welke motorisering je ook kiest, door de toepassing van ongeveer 50 procent MQB-onderdelen daalt het gewicht van alle versies met tientallen kilo’s, wat het rijgedrag natuurlijk ten goede komt. Een bochtenpikker als de Ford Fiesta wordt de nieuwe Fabia daarmee niet, maar daartegenover staat een aantal (veiligheids)voorzieningen die de Fiesta moet missen. Met dank aan suikeroom VW. Kort door de bocht: de nieuwe Skoda Fabia 1.2 TSI & 1.4 TDI Waarom de korte test? Skoda zal komende maand op de autosalon van Parijs de Fabia presenteren. Niet alleen de hatchback, maar ook de Combi. Met het gelijktijdige debuut van beide carrosserievarianten onderstreept de Tsjechische Volkswagen dochter het belang van de nieuwe editie. Normaliter kiest Skoda er voor om de verschillende modellen gefaseerd te lanceren. Het merk heeft zich ten doel gesteld om in 2018 anderhalf miljoen auto’s te verkopen. Vorig jaar waren dat er nog 920.800. De nieuwe Fabia moet een belangrijke bijdrage leveren om de verkoopgroei te realiseren. Skoda belooft voor de derde generatie meer ruimte, minder verbruik en een comfortabeler onderstel. Ook is het model klaar voor het smartphone tijdperk.. . Wat voor auto is het? De nieuwe Fabia is 8 millimeter korter dan zijn voorganger, maar 9 centimeter breder. De hoogte nam met 3,1 centimeter af en de wielbasis groeide met 5 millimeter. Skoda zegt de motoren voor de nieuwe Fabia niet zomaar uit de schappen van Volkswagen te halen, maar ze in eigen regie afgesteld te hebben. De blokken worden in Tsjechië gebouwd en voldoen aan de Euro6 emissienormen. Het verbruik valt tot 17 procent lager uit in vergelijking met de oude Fabia. Zo verstookt de 75 pk sterke 1,4 liter dieselvariant niet meer dan 3,1 liter brandstof per 100 km. . .Is het wat? Wie veercomfort erg belangrijk vindt, wordt met de nieuwe Fabia op zijn wenken bediend. De Skoda absorbeert oneffenheden in het wegdek namelijk uitstekend. De Fabia doet in dit opzicht niet onder voor modellen uit een veel hogere klasse. Tegelijk is ook het bochtgedrag verbeterd. Dat is te danken aan het lagere zwaartepunt, de toegenomen spoorbreedte (+3 centimeter) en de stijvere carrosserie. . De benzinemotoren scoren prima qua loopcultuur maar de 1.4 TDI diesel knort nogal en is wat rauw. Paardenkracht fetisjisten kunnen beter even verder kijken: het maximum ligt bij 110 pk. Qua connectiviteit doet de nieuwe Fabia voor niemand onder. Het Mirror Link systeem kan tot de branchestandaard worden bestempeld. De app mogelijkheden (via aansluiting van de eigen smartphone of via de zogeheten Smart Gate) zijn haast ongekend. Een apart navigatiesysteem is daardoor niet nodig. . De Fabia heeft een reputatie opgebouwd binnen zijn segment bovengemiddeld veel ruimte te bieden en de nieuwe editie stelt in dit opzicht niet teleur. De kofferbak meet 330 liter en dat is vrijwel even veel als in de veel grotere en duurdere Volvo V40 past. Er is geen concurrent die even ruim is. Doordat er op het dashboard aanzienlijk minder knoppen zitten dan voorheen, is de bediening eenvoudig. Het beeldscherm is goed afleesbaar en de algehele afwerking van topkwaliteit, ondanks dat Skoda om de kosten binnen de perken te houden hier en daar van hard plastic gebruik heeft moeten maken. Het bespaarde geld gebruiken de Tsjechen voor de montage van een City noodremassistent. Ook kan de Fabia uitgerust worden met vermoeidheidsherkenning, keyless-go en een wegrijdhulp voor op hellingen. . .Hoeveel sterren? Vijf (op een schaal van vijf). De oude Fabia reed wat strammig, maar was nooit een slechte auto. De nieuwe editie is op alle fronten beter en zit veel beter in zijn spullen, terwijl de prijzen nieuw of nauwelijks zullen stijgen. De klant krijgt een compacte hatchback met veel ruimte, een verrassend hoog veercomfort, zuinige motoren en eerste klas connectiviteit. Wat wil een mens nog meer?.1 punt
-
...dat zie je niet vaak meer, dat een timmerman een complete handgemaakte kast maakt. Zelfs het hout werd lokaal gevonden. Een bijzonder verhaal. Het begint met de vondst van een dikke oude boomstam in het Tiroler Lechtal. Waarschijnlijk is de boom in het winterseizoen van 1999/2000 omgegaan (waardoor is onzeker). Maar deze zomer vond een timmerman, Stefan Hauser, deze boom en zette z'n kettingzaag erin. alras bleek dat dit wel een bijzonder exemplaar was. Vooral de extreme hoeveelheid en dichtheid van de jaarringen viel op. Via een kennis werd de Universiteit van Innsbruck, afdeling dendrochronologie, ingeschakeld en de experts aldaar kwamen tot de bijzondere conclusie dat deze boom z'n leven begonnen was in 1392! Deze boom stond er al voordat Christoffel Columbus op weg was naar Amerika. Het uiteindelijke resultaat: letterlijk een figuurlijk een kast met historie! Gemaakt van hout uit de Middeleeuwen! bron: http://tirol.orf.at/news/stories/2666273/1 punt
-
Ik denk dat je al die kettingzaag in je nek krijgt, als je al zou roepen dat het een spaanplaat kassie is...1 punt
-
dus spaanplaat kassie met middeleeuws fineer ? Tsja mooi stukkie handwerk alleen zou hem niet in me woning willen hebben. Als gereedschap opslag kast zou hij wel goed dienst kunnen doen maar denk dat ik dan die bijl in me nek krijgen van die timmerman1 punt
-
Joh isse zo simpel , maar ja mot het wel met een gasbrandertje doen en natuurlijk niet met de soldeerbout....1 punt
-
Dus er is nog hoop voor me dat ik in bed sterf tijdens de daad met een 20 jarige ??? jippie kan ik intekenen ???1 punt
-
Ik kan me bijna niet voorstellen dat er daarvan géén sprake is. Reclame is immers langzamerhand inherent aan het scheppen van verkeerde verwachtingen en het claimen van (zwaar) overtrokken resultaten. Nu mag je je daar als consument natuurlijk ook gewoon bewust van zijn en reclames met een korreltje zout nemen. De grens van wat nog net niet misleidend is en wat wel misleidend is, is ragdun en arbitrair. Persoonlijk vind ik de dienst die Ziggo hier aanbiedt prima en voor veel mensen een aanwinst en meerwaarde. Ik snap dan ook volledig dat Casey hier uitermate tevreden over is. Tegelijk snap ik ook dat mensen zich bedonderd voelen, omdat je op basis van de gedane uitspraken nu eenmaal niet hoeft te verwachten dat er een limiet van twee apparaten is. Ik vind het niet meer dan redelijk dát er een limiet is, maar ik vind (gelet op de huidige "apparaatdichtheid") het gekozen aantal van maximaal twee gewoon laag. En dat geeft op zich nog steeds niet, het blijft immers een meerwaarde, maar wek dan gewoon geen te hoge verwachtingen...1 punt