Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 01/08/14 in alle zones

  1. Commentaar overbodig ;-)
    2 punten
  2. 08/01/14, 07u08 − Bron: Het Laatste Nieuws © reuters. BMW-bestuurders zijn de meest agressieve chauffeurs op de weg. "Logisch: deze wagens trekken 'sportieve' chauffeurs aan, zijn vaker bedrijfswagens waarmee roekelozer gereden wordt én voelen veiliger aan, waardoor er meer risico's mee genomen worden", verklaren experts. Dat is de conclusie van een Britse studie, die vandaag in de krant Het Laatste Nieuws staat. Volgens Het Laatste Nieuws is het geen toeval dat de wegpiraat op de E314, die opdook in een veelbesproken filmpje, in een BMW rijdt. Een Britse studie bij 3.000 bestuurders toont immers aan dat BMW-rijders de meest agressieve weggebruikers zijn, gevolgd door bestuurders van Land Rovers en Audi-wagens. "Vooral blauwe wagens rijden agressiever. Gevolgd door zwarte en zilveren", zegt de studie. "De bestuurders zijn vaak mannen tussen 30 en 35 jaar." Maarten Matienko van mobiliteitsorganisatie VAB is niet verbaasd. "Ten eerste heeft BMW vooral een sportief imago en maakt het merk ook zelf reclame voor zijn agressieve look. Voorts blijkt uit een Franse studie ook dat hoe duurder de auto is waarmee je rijdt, hoe meer verkeersovertredingen je maakt", aldus Matienko. "Die wagens - vooral BMW's en Audi's - hebben dan ook meer pk's, wat snel rijden makkelijk maakt." BMW betreurt dat asociale en agressieve imago echter. "Het is jammer dat ons merk gelinkt wordt aan verkeersagressie", vertelt woordvoerder Christophe Weerts. "We weten dat ons merk een sportief imago heeft en mensen aantrekt die dan ook sportiever en sneller rijden, maar we hebben veel moeite gedaan om dit aan te pakken." Zo geeft BMW cursussen om goed te leren rijden en wordt er ingespeeld op een energiezuinig imago om andere bestuurders aan te trekken. "Hopelijk verandert de opinie hierover dan ook snel." http://www.standaard.be/cnt/dmf20140105_00913192?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=dso&utm_content=article&utm_campaign=seeding
    1 punt
  3. ‘FRISSE WIND DOOR VOLGENDE SKODA SUPERB’ Dat heeft Autocar weten te ontfutselen van de voorzitter bij Skoda, Winfried Vahland. Hij heeft laten doorschemeren dat de volgende Superb qua styling een ‘revolutie’ binnen het merk zal zijn en wat betreft buitenmaten een absolute maatstaf in z’n segment. Kannabilisatie, zoals dat enigszins aan de orde is sinds de groeispurt van de Octavia, zal daarmee definitief passe zijn. Vahland verzekert ons dat de Superb terugkeert als het onovertroffen vlaggenschip van Skoda. Half Duits Goed nieuws is er ook te melden over de technische vooruitgang die de Superb gaat doormaken. Als platform voor de nieuwe generatie wordt het geprezen MQB gebruikt dat een stuk lichter is dan de huidige bodemgroep. Tot wel 100 kilogram, wat weer een positief effect heeft op het brandstofverbruik en de rijeigenschappen in het algemeen. Bovendien maakt het modulaire platform het mogelijk vereiste interieurdelen net een paar centimeters verder in de hoek(en) te plaatsen waardoor er meer ruimte overblijft voor de inzittenden. Tel uit de winst. En voor wat het waard is: de toekomstige Superb zal voor zeker 50% van diens onderdelen delen met dat van de toekomstige Volkswagen Passat. Minder positief nieuws is er helaas ook. De handige tweedelige achterklep van de vierdeurs Superb Limousine zal niet terugkeren. ‘Te duur’, zegt Vahland.
    1 punt
  4. welkom, veel plezier hier!
    1 punt
  5. Welkom! Is hij nog niet groot genoeg dan? Zonder gekheid, je kunt hier ongetwijfeld de gewenste info verkrijgen
    1 punt
  6. eTail versus Retail:
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe