Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 05/02/13 in alle zones

  1. Volkswagen DSG-10 Tijdens een technisch congres in Wenen heeft Volkswagen aangekondigd dat het aan een nieuwe DSG-bak met tien verhoudingen werkt. Die moet het verbruik helpen beperken. 30-04-2013 Tijdens het 'International Vienna Motor Symposium', dat plaats vond van 25 tot 26 april, deelde Volkswagen paar opmerkelijke zaken mee. Zo gaf de Duitse reus aan dat hard wordt gewerkt aan een DSG-versnellingsbak met tien verhoudingen. Op dit moment beperkt de gerobotiseerde overbrenging met dubbele koppeling zich nog tot zes (afbeelding) of zeven versnellingen. Een lanceringsdatum voor de DSG-10 is nog niet bekend gemaakt. De ontwikkeling kadert uiteraard in de onvermoeibare zoektocht naar het terugdringen van het verbruik en de CO2-uitstoot die de Europese overheden tegen 2020 verlangen. Verder werkt VW aan een dieselmotor met een specifiek vermogen van 136 pk per liter cilinderinhoud, die tegelijk krachtig en zuinig zou zijn. Daarnaast gaf de constructeur aan bezig te zijn met de alternatieve oplossingen die volgens hen het meest geschikt zijn om de uitstoot te beperken: aardgas en plug-in hybrides.
    2 punten
  2. Steeds meer bedrijven krijgen in tijden van crisis Big Brother-trekjes.... en op zich voor prima doeleinden verzamelde gegevens kunnen ook voor minder nobele doelen gebruikt worden. Vergis je niet jongens. lees de krant en gebruik Google eens... ik ben absoluut geen doorgedraaide privacy-freak, maar er wordt wel heel veel informatie vrijwillig afgestaan door mensen - vaak stomweg door er een voordeeltje (op korte termijn) tegenover te stellen.
    1 punt
  3. Ik heb het al gehad, een dergelijk g-krachten meetsysteem. Anderhalf jaar kalm rijden en nu geniet ik levenslang (hopelijk toch) van 20% korting op mijn autoverzekering. Vond het niet zulke grote schending van mijn privacy. Maar goed, wat zou er gebeurd zijn als ik een ongeval veroorzaakte en te snel reed bijvoorbeeld? Maar om eerlijk te zijn, ik ben toch blij dat het niet permanent moest blijven. Ik moest toen vaak echt een stuk onder de maximumsnelheid op kronkelende wegen om een goede score te halen (dat is natuurlijk allemaal afhankelijk van de beoordeling die aan een rijstijl gegeven wordt).
    1 punt
  4. Nog even en ze hebben een variomatic....
    1 punt
  5. Ieder lid is welkom, en ik wil best eens in die peus zitten hoor...................om dan tevreden naar mijn superb te gaan Ja Frank wat had je verwacht wij blijven Skodaliefhebbers.
    1 punt
  6. Ik was aangenaam verrast, dat er nog 10 waren, die tegelijk de lucht in konden. We waren toch met 110 begonnen, of daaromtrent.
    1 punt
  7. Maar als de originele kabelboom nog steeds een 7-aderige is, en ze hebben daar een 13-polige connector opgezet, dan zal alles met die 13 -->7 verloopconnector waarschijnlijk wel werken. MAAR de, nu nieuwe, 13 polige connector is dus eigenlijk niet juist (vermits die ijskoud op de bestaande 7 aderige kabel is gezet). Dus als je een 'native' 13 polige device aansluit, werken er dingen niet goed! En dat bedoelen een aantal technische genieën nu juist! Wat Menno ziet als service, zien de technici als een gebrek.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe