Ronald, ik ben het met je eens hoor. En wat betreft het brandstofverhaal met meer bezinksel bij goedkopere merken klinkt me ook niets vreemd. Een oud-collega tankte altijd bij de cheap-ass tankstations. Dat resulteerde volgens zijn dealer bij hem in de verstopte injector. Of dit daardewerkelijk zo is.... wie zal het zeggen. Ik heb me eveneens laten vertellen dat de brandstoffen hier allemaal van 1 a 2 raffinaderijen vandaan komen en dat daar zowel wagens van Shell, Esso, Texaco, Tinq, Tango etc, etc. hun brandstoffen komen halen. Het kan best zijn dat ze bij het leegrijden van die buffers eerst de grotere merken voorrang geven en dat de 'kneusjes' de tank leeg mogen slurpen en dat om die reden wat 'vuil' meekomt. Mja.... tot nu toe rijdt m'n Faab prima op FireZone, Tinq en Tango diesel. En heb ik tot op heden nog geen rare dingen ervaren. Bij Kassa was voorheen wel een leuk onderwerpje aan de kaak gesteld. Namelijk Premium brandstoffen VS 'normale' brandstof. Wat bleek.... je rijdt helemaal geen meter verder met ene premium brandstof, je auto wordt er niet schoner van, je hebt er niet meer PK's of koppel van en het is eveneens niet eens beter voor het milieu. Het is alleen goed voor het tankstation. Op deze brandstoffen kunnen ze wat marge bij elkaar harken. Volgens Kassa reedt je verder op de premiumbrandstoffen, omdat het zo duur is en daarom door persoonlijke psychologisch druk zuiniger rijden gaat. Ik kies middels de app 'Benzine Jip' mijn tankstations in de buurt. Dat scheelt soms best wat geld bij een volle tank. (Mmmm.... ik vervuil nu zelf m'n hele topic.)