Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 03/07/13 in Berichten

  1. Laten we het zo stellen: je ontduikt belasting, omdat je auto (na de aanpassing) een hogere uitstoot van schadelijke stoffen heeft (o.a. CO2, NOx) dan op de typegoedkeuring is vermeld. Omdat autobelastingen zijn gebaseerd op uitstoot, ook in België, zou je dus op grond van de feitelijke uitstoot meer belasting dienen te betalen dan je nu doet, op basis van de typegoedkeuring. Dat is een economisch delict. Daarnaast is er ook nog sprake van een strafbaar feit in de zin van (Belgische equivalenten van) de Wegenverkeerswet en het Voertuigreglement, omdat de auto niet meer voldoet aan de afgegeven typegoedkeuring. Immers: er is een typegoedkeuring voor een auto met een DPF en EGR-systeem; beide zijn niet meer in werking dus vervalt de conformiteit. Met bovenstaande wil ik geenszins TS in een hoek plaatsen; dit is slechts ter verduidelijking van het punt dat CH wil maken.
    4 punten
  2. Het is een lastige discussie, maar dat is vrijwel iedere discussie over tuning als ik me zo herinner . Ik weet niet of het nu handig is het over een economisch delict te spreken, dat zet de discussie natuurlijk behoorlijk op scherp omdat het kwader trouw kan suggereren. Je verliest echter wel je typegoedkeuring door de aanpassingen en mag dan officieel niet meer met het voertuig deelnemen aan het wegverkeer en (in Nederland) overtreed je ook de fiscale regels en bent dan in die zin strafbaar (BPM en eventuele bijtelling). Dit in tegenstelling tot een aantal andere soorten tuning waarbij slechts de fabrieksgarantie ter discussie komt te staan.Bij een dermate bewuste aanpassing komt het in de beleving van enkelen (of velen) op de grens van het toelaatbare. Ik ga er dan vanuit dat de forumleden het waarschuwende vingertje uit zorg opsteken en niet om iemand te criminaliseren. Zoals bij alle tuningacties moet je je namelijk goed afvragen of dat wat je doet kan, mag en zo wel wenselijk is, ook op de langere termijn.
    2 punten
  3. Beste w00ha, misschien ben je bent wel degelijk op het goede forum. Je zou je er bewust van dienen te zijn dat je bijdragen tot nog toe een nogal provocerende en verongelijkte toon met zich mee brengen. Op dit forum zijn we gewend om netjes en met respect met elkaar om te gaan, ook al verschillen we van mening. Captain Hook en ik zelf zijn wat dit betreft exemplarisch. Ik vrees dat je met dergelijke bijdragen op vele andere fora binnen de kortst mogelijke tijd in een onsmakelijke scheldpartij zou komen te verkeren.
    2 punten
  4. 1 punt
  5. Inderdaad WOOha. Vroeger waren er ook geen gordels in een auto. Als ik vandaag in België een auto van voor 1971 ga rijden, heb ik geen autogordel nodig en hoef ik hem dus ook niet aan te doen. Dat wil niet zeggen dat ik de gordels uit mijn nieuwe wagen mag halen. Tot vorige week reed ik een Felicia diesel zonder DPF, perfect legaal dus. Wat jij doet is dat niet meer. Je kan daar een ethische discussie over gaan voeren, maar wat CH zegt is gewoon een feit.
    1 punt
  6. Feit is en blijft dat het doelbewust uitschakelen van roetfilter en EGR klep een economisch delict is. Dat heb ik niet bedacht c.q. is niet mijn mening, maar gewoon een feit. Een auto heeft op basis van de algehele technische uitvoering een (europese en landelijke) typegoedkeuring gekregen. En als je die modificeert zonder dit te melden ben je in overtreding. Als het al überhaupt is toegestaan om met een gemodificeerde auto nog te rijden... Volgens mij kan het nooit de bedoeling zijn om het doelbewust omzeilen van welke wettelijke maatregel dan ook (ongeacht het feit of je het daar mee eens bent) te promoten in een publiek forum. Het is aan een handhavende instantie c.q. overheid om te bepalen of er sancties worden opgelegd aan diegene die de regelementair voorgeschreven technische/milieu eisen doelbewust saboteert. En daar heeft een paus niks mee te maken...
    1 punt
  7. Hij had het niet over schuldgevoel, groen of vervuilen, maar over het begaan van een economisch delict. Dit even tussendoor om onnodige discussies te voorkomen.
    1 punt
  8. Denk dat BC niet meer uit zijn wagen komt, zal hem bevallen zeker?
    1 punt
  9. De overstap van het dinosaurus tijdperk naar heden is een grote stap wat betreft de luxe en extra snufjes op de wagen. Spreek van ondervinding met de 15 jarige Honda voor de deur. En kijk u hebt de nieuwe wagen en de zon schijnt dat vraagt om een lange rit met de nieuweling, geniet er maar van.
    1 punt
  10. Veel plezier van je Punto!!
    1 punt
  11. Ja, ja, welkom in het huidige auto-technologie tijdperk!
    1 punt
  12. Sportief karretje! Veel plezier gewenst!
    1 punt
  13. Veel plezier van je Punto!
    1 punt
  14. 1 punt
  15. Zo met die eerste foto ziet het er mooi uit ! En ja je Felicia vergelijken met deze Punto.............is hetzelfde als een rotte peer met een verse perzik
    1 punt
  16. Leuk BC! Geniet er maar lekker van.
    1 punt
  17. 1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe