Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 11/10/12 in alle zones

  1. Nu het weer wat kouder worden gaat, gaat de verwarming in de auto weer wat vaker aan. De binnengehaalde lucht wordt verwarmd waardoor geurtjes heftiger worden waargenomen. Door het interieurfilter te vervangen met een aktief koolfilter worden de geurtjes grotendeels daarin geneutraliseerd. Het vervangen van het filter is makkelijk zelf te doen. (Zie: )Heb je last van hooikoorts, dan kan je het huidige papieren filter ook vervangen voor een dichter pollenfilter. Afmeting voor de Fabia II: 32 x 250 x 216mm
    4 punten
  2. Mooi Menno! Zeker met die herfstkleuren. Ja, dat is het viaduct van Moresnet. Gebouwd in de eerste WO door "de Duitsers". Ik heb daar in 2007 in de buurt gekampeerd, en zodoende een paar middagen op een viaductje vertoeft op een klapstoel met een boek en een camera. Toen had je nog zwaar brommende diesels in dubbeltractie tegen de helling op . 2 treinen per uur per richting is reëel. Elektrificatie was een drama voor veel spoorliefhebbers. Het is een beetje de "Belgische Betuwelijn", daar rijdt alle goederen van Antwerpen naar het Ruhrgebied. De Belgen proberen hiermee onafhankelijk van NL te zijn voor deze vervoersstroom. Sec genomen rijdt de spoorlijn "onder" Nederlands grondgebied door bij het drielandenpunt. Een kortere en betere route is via Weert en Roermond, maar de Belgen hebben zo lang geprefereerd om om te rijden via Moresnet, dat de verbinding Roermond Dalheim buiten gebruik is geraakt. Voor het kunnen omrijden met hogere treinen hebben ze zelfs een middenspoor (strengelspoor) in de tunnel aangelegd, omdat het midden van de tunnel hoger is (als de trein daarop rijdt is de spoorlijn beveiligingstechnisch uiteraard in enkelspoormodus). Nu wil België graag die verbinding over Roermond - Dalheim weer gereactiveerd hebben (zich beroepend op het scheidingsverdag uit 1839), maar volgens NL gaat dat niet zo gemakkelijk omdat het in een natuurgebied ligt (als een soort Russisch argument tegen Shell zeg maar) en er dus een tunnel nodig is. Uiteindelijk schijnt die tunnel er dan wel te gaan komen, maar dat is door NL netjes uitgeruild in een dealtje over de HSL verlenging vanaf Antwerpen naar Amsterdam en iets met uitdieping van de Westerschelde. Overigens heeft in NL OOK een flink viaduct over het Geuldal gelegen, maar dan voor een normaalsporige tramlijn.
    1 punt
  3. Dat weet ik en daarom ben ik ook hier, Boo!
    1 punt
  4. Wist je dat? Dat je de menu interface van MS Office 2010 (ik haat die ribbon interface) gewoon heel simpel terug kunt zetten naar de menu interface van MS Office 2003? Ik was het zo zat, die ribbon interface van MS Office 2010. Welnu, klein tooltje: http://www.ubit.ch/software/ubitmenu-languages/ en je kunt gewoon terug naar de ouderwetsche menu interface. ZO SIMPEL, IDEAAL. Het menu is gewoon een ribbon geworden!
    1 punt
  5. Het gaat in het geval van het motorfilter niet zozeer om de soort stof, maar om de weerstand, die al het stof bij elkaar opgeteld oplevert. En de motor vindt fijnstof (aerosolen) wel aangenaam, het wordt verbrand en levert daardoor weer een minimimale toename van het vermogen, maar dit is muggenzifterij. De toegenomen weerstand van het motorluchtfilter, laat het luchtdebiet afnemen en daardoor ook de daarbij behorende hoeveelheid brandstof.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe