Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 07/09/12 in alle zones

  1. Onder welke categorie moet je dit filmje plaatsen? Dus hier maar even gedropt.
    2 punten
  2. Lateraal parkeren: http://youtu.be/kHeszlA_YFI
    1 punt
  3. Geef jij die kwast weg na jaren gebruik? Bijzonder cadeau....
    1 punt
  4. Voor diegenen die wel een virtual machine willen draaien, maar VMWare niet willen aanschaffen: VirtualBox is een gratis, legaal alternatief (OpenSource) van Sun. Kan met een beetje pielen ook reeds gemaakte images van VMWare importeren.
    1 punt
  5. Let wel op het wasvoorschrift:
    1 punt
  6. Bij de OII is de middenarmsteun annex skiluik gelijk bij HB en Combi. Net zoals de middengordel, die - inclusief de oprolautomaat - in de rugleuning gemonteerd zit (rechterdeel). Maar inderdaad kunnen bevestigingspunten net anders zijn, zoals ik al schreef.
    1 punt
  7. Ik ben van OII combi naar OII HB gegaan en ook mij lijkt de achterbank exact hetzelfde van beide modellen. Maar het zou zomaar kunnen dat de bevestiging wel net even anders is. Ook weet ik niet of de achterbank van de HB lager is of onder een iets andere hoek staat, omdat de hoofdruimte op de achterbank bij de HB minder is dan bij de combi. Maar: als de bevestiging afwijkt, maar de elementen (zitkussens en rugleuning) verder wel exact gelijk zijn, dan kun je natuurlijk de nieuwe elementen overzetten op de bevestiging van wat er nu in je auto zit. Denk dat de officiële Skoda-garage deze vraag heel snel beantwoord heeft. Houd er rekening mee dat je airbags in de voorstoelen (en eventueel achterbank) dient af te koppelen en opnieuw dient aan te melden als het nieuwe interieur in de auto zit. En zorg dat je 100% zeker weet dat het nieuwe spul volledig uitwisselbaar is met het huidige interieur! Als de nieuwe airbags niet bij je huidige boordcomputer passen, bijvoorbeeld omdat je een PFL Octavia hebt en het interieur uit een facelft-model komt, dan kan dat vreemde, onoplosbare storingen geven, tot spontaan ontploffende airbags aan toe. Gordelwaarschuwing is minder spannend, als die het niet meer (goed) mocht doen, is die nog wel via VCDS de nek om te draaien.
    1 punt
  8. Het ging bij de NOS ook niet helemaal goed met een foto van Angela Merkel: Stukje decor kwam voor de foto terecht Close-up:
    1 punt
  9. Er zit trouwens nog een vlek op je nummerplaathouder... Ben bang dat je daar toch echt schuurmiddel voor nodig hebt
    1 punt
  10. Ziet er echt goed uit bij PRIAIR (even scrollen om ook de wielen te bekijken).:
    1 punt
  11. Nee Frank ik denk dat we Hobbel zijn leeftijd dan moeten hebben. Maar je moet maar zo zien, er komt nog een mooie tijd ons tegemoet als we Hobbels woorden mogen geloven !
    1 punt
  12. Als de timing iets later wordt wordt een motor slomer. Vroeger compenseerde we dat door de ontsteking een paar millimeter tegen de draairichting in te draaien, m.a.w. iets vroeger te zetten. Van teveel kon de motor gaan pingelen, maar als je de moeite nam even te gaan rijden en eventueel iets bij te stellen kon je een motor veel levendiger krijgen. Op een gegeven moment kon ik het ook op het gehoor goed krijgen. De hedendaagse motor heeft niet eens een ontsteking meer, alles wordt getimed met sensoren en electronica. Overigens waren wij sneller klaar met het vervangen van een ketting, de oude ketting werd met een pons gedeeld, de nieuwe er aan gekoppeld en door de motor met de hand te draaien er omheen gerold, het was alleen zaak te zorgen dat hij goed op het bovenste tandwiel bleef liggen. Als hij helemaal rondgedraaid was werd de oude ketting losgemaakt en de nieuwe gesloten. Ontstekingstijdstip even afstellen en binnen een half uur was het hele klusje klaar. Het geeft wel een beetje een deja-vu gevoel, waar ik werkte was een Skoda/Trabant dealer die in 1973 overstapte op Mazda, de eerste modellen daarvan hadden toen net als nu last van uitrekkende kettingen. Dat waren enkele kettingen die meer op een fietsketting leken, later monteerde men dubbele en was het probleem over. Ik heb dus ook nog aan de "echte" Skoda's gewerkt, maar behalve het logo is er weinig overeenkomst met de huidige.
    1 punt
  13. Wij leveren Miele ( voor frank vies woord) wasmachines en drogers aan klanten en dan vaak met ons eigen betaalsysteem en de wasmachine's met een zeepdoseer pomp die we aansluiten op zeepdoseerbak en dan in een jerriecan van 20 liter Tijdens de wasbeurt wordt dan de pomp door wasmachine voor een beplaade tijd aangestuurd zodat de vloeibare zeep gedosseerd word Maar dit is wel met de industrieele versies van Miele die dan ook nog eens een koud en warmwater aansluiting hebben En dan heb je de keuze tussen een 70 mm afvoer of de gewone slang die ook op huis en tuin machines zitten Of het mogelijk is zonder veel ombouw etc om die pomp ook op een huis tuin en keuken machine te bouwen dat durf ik je niet te zeggen Omdat het eigenlijk niet voorkomt in de normale huishoudens
    1 punt
  14. ja, je moet ze soms echt van je af slaan.
    -1 punten
  15. Zo lust ik er nog een... 'Klanten' van deurwaarders (mensen die niet betalen dus), zijn ook verslaafd, maar dan aan geld uitgeven... Daar past ook slechts compassie en het liefdevol aanbieden van professionele hulp...
    -1 punten
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe