Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 03/27/12 in alle zones

  1. OK, gisteren dus even nog de onderdelen gehaald bij de garage aangezien ik die vrijdag vergeten was op te halen. Allemaal compleet geleverd, jammergenoeg geen foto's gemaakt tijdens de montage omdat het een beetje krap was en al schemerig en de camera niet binnen handbereik en het "werk" af moest... Dus even een exacte beschrijving van de werkzaamheden en de volgorde. Het volgende was besteld en dat alles voor €46,64 (ex). Dus niet echt veel goedkoper dan bij Superskoda, maar toch iets. 1 x 5N0 882 601 9B9 Lade € 30,15 1 x 5N0 882 599 9B9 Geleider € 15.65 1 x N 906 462 01 Inbuschroeven M6x12 €0,28 2 x N 906 988 01 klem/ moer 4,2 x 16 x 12 € 0,16 pstk 2 x N 906 986 06 Inbusschroef ST4,2 x 16-C-T20 €0,12 pstk Wat nu te doen? Allereerst moet je de stoel los maken met een momentsleutel en de XZN M10 opzet. Het gaat om 4 bouten, 2 voor en 2 achter in de geleiderail van de stoel. Geen probleem maar wel behoorlijk lange bouten. Rechtsvoor zit er trouwens een haakje die in een uitsparing in de bolide valt, dus het juist herplaatsten van de stoel is geen probleem. Als je de bouten los hebt gemaakt kun je de stoel achterover leggen. Ik vond het handig om de leuning daarbij helemaal naar voren te draaien zodat het zitgedeelte zo recht mogelijk staat en je extra ruimte hebt om te prutsen. De kabels van de klapzak/stoelverwarming hoeven daarbij niet te worden afgekoppeld. Bij mij zaten ze ook met tie-rips was dus dat was een extra reden om er vanaf te blijven. De lengte van de kabels is voldoende en je loopt niet het risico ze erg snel te beschadigen, maar je moet natuurlijk wel blijven uitkijken. Onder de stoel bevinden zich twee vierkante uitsparingen aan de voorkant van de stoel. Hier moeten de klemmetjes (onderdeel N 906 988 01) worden geplaatst met het schroefgedeelte naar boven. Het onderdeel kent namelijk 2 gaatjes, 1 voor de parker en 1 voor de doorgeleiding. Hier komen uiteindelijk de parkertjes N 906 986 06 in. Vervolgens moet je de zijkant van het onderste gedeelte van de stoel (waar de hendel van de hoogteverstelling zit) los schroeven. De eerste is het boutje van de kunstof bekleding en de tweede is een boutje waarmee 2 stangetjes onder de stoel aan elkaar vast zitten. Dit is nodig omdat aan het onderdeel van de houder aan de deurkant een boutje moet worden bevestigd. Dat zit aan een uitstekend gedeelte van de houder die bovenop een metalen plaatje van de stoel moet worden gelegd. Zonder het losmaken van de zijkant kun je echter dit niet bovenop plaatsten en de bak dus eigenlijk niet goed monteren. De houder heeft aan de achterkant 2 vierkante "geleiders" van kunststof, 2 gaten aan de bovenkant voor de parkers en aan de rechterkant (van voren bekeken) een uitsteeksel met een reeds gemonteerd klemmetje. Je monteert de geleider nu vrij makkelijk door de 2 geleiders achteraan in de uitsparingen in het metalen gedeelte onder het zitvlak te steken (wijst zich vanzelf) en dan kun je het klemmetje bovenop het metalen plaatje aan de deurkant leggen door de geleider meteen "omhoog te draaien" en hem er dan verder in te schuiven. De 2 gaten komen nu ook precies op de reeds gemonteerde klemmetjes te liggen. Hier draai je de 2 parkertjes in (N 906 986 06), vervolgens schroef je het boutje N 906 462 01 vast (het van fabriekswege reeds gemonteerde klemmetje ligt daarbij bovenop het metalen plaatje dan de stoel). Nu is de geleider compleet gemonteerd en kun je zijkant weer vastschroeven waarna je de stoel met de XZN bouten weer vastmaakt (43 nm), Uiteindelijk monteer je de lade zelf door hem in de geleider te plaatsen (de 2 dunne kunstof rails gebruiken, kan bijna niet missen) en klik je hem vast dor hem naar achteren te duwen. Uiteindelijk heb je exact dezelfde bak onder de bestuurderstoel die je ook onder de passagiersstoel hebt. Een beetje vreemd trouwens dat ze dat niet meteen vanaf de fabriek doen... Tijdsduur: ongeveer 10-15 minuten.
    2 punten
  2. Ik weet ook niet of Busje specifiek op dit forum doelt. Op andere fora is de toon inderdaad weleens wat minder vriendelijk.
    1 punt
  3. Je hebt dus begrepen wat ik bedoelde, stemming maken over iets wat bij jou niet aan de hand is........ok, verder zal ik er niets meer over zeggen.
    1 punt
  4. In ieder geval bericht dat het tijdens andere werkzaamheden zou worden uitgevoerd. Meestal is er voor deze werkzaamheden geen terugroepactie, anders komt dat in het nieuws en dat is slechte reclame. Deze modificaties of hoe je het noemt worden dan uitgvoerd bij regulier onderhoud of als je met je auto voor iets anders langs komt (bv zomercheck/wintercheck) Voor de problemen van de distributiekettingen is/was ook geen terugroepactie.
    1 punt
  5. neuneuneu, er zijn genoeg chantagerucs om je wagen "dealeronderhouden" door z'n jonge leven te laten gaan, dus voortijdig gecastreerd wordt hij toch wel. Grrr. Ik ben eigenlijk gewoon boos. Ze moeten met hun vuile poten van m'n pk-tjes en newtonmetertjes-in-de-lage-toeren afblijven! Daar heb ik eerlijk voor betaald, en dat is van mij, en als dat niet goed was hadden ze dat eerder moeten bedenken! Zooooo kinderachtig om niet gewoon verantwoordelijkheid nemen voor het product zoals het verkocht is, en in plaats daar van stiekem onze auto's te gaan ontwaarden. Alsof de cijfers van VAG al niet mooi genoeg waren. Het zijn van die irritante vieze sneaky acties, waarbij - niet wordt gemeld waar het voor is - kennelijk soms achteraf wordt gemeld dat het is gedaan - en ze ook nog het lef hebben om jou te laten tekenen dat het is gedaan. Het deugt gewoon niet. Zo even een wandelingetje maken om te voorkomen dat ik in de gekleurde-hoofdletterstemming kom..... (met dank voor het verduren van mijn gemopper)
    -1 punten
  6. hij is denk ik plaatsvervangend boos, niets mis mee toch? Teken van inlevingsvermogen en het kan hem natuurlijk ook gaan betreffen
    -1 punten
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe