OK, gisteren dus even nog de onderdelen gehaald bij de garage aangezien ik die vrijdag vergeten was op te halen. Allemaal compleet geleverd, jammergenoeg geen foto's gemaakt tijdens de montage omdat het een beetje krap was en al schemerig en de camera niet binnen handbereik en het "werk" af moest... Dus even een exacte beschrijving van de werkzaamheden en de volgorde. Het volgende was besteld en dat alles voor €46,64 (ex). Dus niet echt veel goedkoper dan bij Superskoda, maar toch iets. 1 x 5N0 882 601 9B9 Lade € 30,15 1 x 5N0 882 599 9B9 Geleider € 15.65 1 x N 906 462 01 Inbuschroeven M6x12 €0,28 2 x N 906 988 01 klem/ moer 4,2 x 16 x 12 € 0,16 pstk 2 x N 906 986 06 Inbusschroef ST4,2 x 16-C-T20 €0,12 pstk Wat nu te doen? Allereerst moet je de stoel los maken met een momentsleutel en de XZN M10 opzet. Het gaat om 4 bouten, 2 voor en 2 achter in de geleiderail van de stoel. Geen probleem maar wel behoorlijk lange bouten. Rechtsvoor zit er trouwens een haakje die in een uitsparing in de bolide valt, dus het juist herplaatsten van de stoel is geen probleem. Als je de bouten los hebt gemaakt kun je de stoel achterover leggen. Ik vond het handig om de leuning daarbij helemaal naar voren te draaien zodat het zitgedeelte zo recht mogelijk staat en je extra ruimte hebt om te prutsen. De kabels van de klapzak/stoelverwarming hoeven daarbij niet te worden afgekoppeld. Bij mij zaten ze ook met tie-rips was dus dat was een extra reden om er vanaf te blijven. De lengte van de kabels is voldoende en je loopt niet het risico ze erg snel te beschadigen, maar je moet natuurlijk wel blijven uitkijken. Onder de stoel bevinden zich twee vierkante uitsparingen aan de voorkant van de stoel. Hier moeten de klemmetjes (onderdeel N 906 988 01) worden geplaatst met het schroefgedeelte naar boven. Het onderdeel kent namelijk 2 gaatjes, 1 voor de parker en 1 voor de doorgeleiding. Hier komen uiteindelijk de parkertjes N 906 986 06 in. Vervolgens moet je de zijkant van het onderste gedeelte van de stoel (waar de hendel van de hoogteverstelling zit) los schroeven. De eerste is het boutje van de kunstof bekleding en de tweede is een boutje waarmee 2 stangetjes onder de stoel aan elkaar vast zitten. Dit is nodig omdat aan het onderdeel van de houder aan de deurkant een boutje moet worden bevestigd. Dat zit aan een uitstekend gedeelte van de houder die bovenop een metalen plaatje van de stoel moet worden gelegd. Zonder het losmaken van de zijkant kun je echter dit niet bovenop plaatsten en de bak dus eigenlijk niet goed monteren. De houder heeft aan de achterkant 2 vierkante "geleiders" van kunststof, 2 gaten aan de bovenkant voor de parkers en aan de rechterkant (van voren bekeken) een uitsteeksel met een reeds gemonteerd klemmetje. Je monteert de geleider nu vrij makkelijk door de 2 geleiders achteraan in de uitsparingen in het metalen gedeelte onder het zitvlak te steken (wijst zich vanzelf) en dan kun je het klemmetje bovenop het metalen plaatje aan de deurkant leggen door de geleider meteen "omhoog te draaien" en hem er dan verder in te schuiven. De 2 gaten komen nu ook precies op de reeds gemonteerde klemmetjes te liggen. Hier draai je de 2 parkertjes in (N 906 986 06), vervolgens schroef je het boutje N 906 462 01 vast (het van fabriekswege reeds gemonteerde klemmetje ligt daarbij bovenop het metalen plaatje dan de stoel). Nu is de geleider compleet gemonteerd en kun je zijkant weer vastschroeven waarna je de stoel met de XZN bouten weer vastmaakt (43 nm), Uiteindelijk monteer je de lade zelf door hem in de geleider te plaatsen (de 2 dunne kunstof rails gebruiken, kan bijna niet missen) en klik je hem vast dor hem naar achteren te duwen. Uiteindelijk heb je exact dezelfde bak onder de bestuurderstoel die je ook onder de passagiersstoel hebt. Een beetje vreemd trouwens dat ze dat niet meteen vanaf de fabriek doen... Tijdsduur: ongeveer 10-15 minuten.