Ga naar inhoud

Skodaforum.nl tijdelijk niet bereikbaar?


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik denk wel dat het beheren van een website wordt onderschat. Zoveel mensen die even een website in de lucht brengen maar niet de mogelijkheden (kennis, tijd, etc) hebben om deze goed te beheren.

Voor je het weet neem je dus een extern script over en blijkt die later toch kwaadwillend (al dan niet omdat de bron een aanval heeft gehad). Ik ga er voor nu namelijk nog vanuit dat skodaforum.nl niet is gehackt maar de dupe is van een extern script die in eerste instantie schoon was en nu dus kwaadwillend is.

Blijft vrijwilligerswerk, dat lijkt me duidelijk. Dus laten we hopen dat het allemaal met een sisser af loopt. Want zoals Menno al zegt, je mag best concurrerende buren zijn (met een behoorlijk verleden in het nadeel van .nl) maar dit gun je elkaar niet. Roman (Exciter) heeft mijn e-mailadres, dus als het toch ingewikkelder op te lossen is dan dat we hier allemaal denken dan kan hij er altijd een mailtje aan wagen natuurlijk. Dan kunnen we het kwaadwillende script eens uit de code schieten :military:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb ik jouw tekst:

Erik is dat ooit anders geweest ?

Dit is al een voor uitgang, is periode geweest dat er geheel geen meldingen werden gedaan

Dus eigenlijk moet je al blij zijn met deze info

Gauw kopieren en afdrukken en inlijsten boven je bed !

verkeerd geïnterpreteerd, excuses.

Tsja Erik kun je je nog herinneren dat ze te weinig geheugen etc op hun servers hadden en dat ze steeds onbereikbaar waren !?

Wel in die tijd was er minimaal feedback van stand van zaken en na ergggg lang aanhouden van leden werd er in laatste periode wat meldingen gedaan van de stand van zaken.

Naderhand is dat ook nog eens geweest met een webupdate van ze, en dat ze ook uit de lucht zijn geweest

Maar goed dat is hun keuze, maar dat bedoelde ik met mijn tekst en niet dus zoals jij het las cq interpreteerde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja Erik een goede naam opbouwen duurt soms jarennnnn , maar een slechte naam krijgen kan in een uur gebeurt zijn

En dan duurt het weer jaren voor je het vertrouwen weer hebt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lullen als brugman dus. En inderdaad openheid van zaken geven om de partijen te laten beoordelen of de genomen stappen afdoende zijn...

18 uur, dat is in ieder geval flink balen. Vooral zonde dat hij dat schijnbaar inderdaad alleen moest opknappen. Je zou toch zeggen dat er wat icters rondrijden in een Skoda (zeker gezien het aantal dat hier lid is). Maar nu weet men wel weer hoe dat het ongeveer in elkaar zit :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist een melding van Exciter op sf.nl:

Beste leden' date='

zoals jullie reeds hebben vernomen, was skodaforum.nl slachtoffer geworden van illegale internet praktijken.

Het betrof een injectie van een i-frame, welke doorverwees naar een andere site, en deze probeerde dan malware te verspreiden.

Het is ons na twee dagen hard werken gelukt dit te verhelpen. Alle bestanden van skodaforum zijn van de server verwijderd en het forum is opnieuw geinstalleerd, er is gelijk de nieuwste versie opgezet. Omdat wij dus een upgrade hebben uitgevoerd zonder tijd om deze goed te bereiden, kan het zijn, dat er ergens op de site nog het een en ander niet helemaal lekker werkt.

De website is in iedergeval weer schoon. Ook zijn wij inmiddels weer afgehaald van de blacklist bij Google.

Volgens de ingewonnen informatie valt de schade, die deze infectie kan veroorzaken mee. Als deze aanslaat op uw PC, wordt u in de browser doorgeleid naar weer een ander website, waar een gratis virus/spyware scanner wordt aangeboden, deze is dan juist onveilig. Ik heb geen melding gehad van de leden, dat dit ook is gebeurd.

Met een goede virusscanner was de infectie van skodaforum ook meteen zichtbaar en greep de scanner in.

Ondanks, dat wij er alles aan doen om dergelijke infecties en aanvallen tegen te gaan, is het nooit uitgesloten, dat dit ook gebeurd.

Daarom wil ik de leden nadrukkelijk adviseren eigen PC ook goed te beveiligen.

Info over de malware

Het betrof de Exploit Blackhole Explot Kit (type 2064). Er is amper informatie te vinden op het internet over deze malware. Deze heeft effect op de website, waar hij wordt geinjecteerd en zorgt voor de ongewenste verwijzingen naar andere websites. Op uw PC draait deze dan ook scripts om te zorgen, dat uw browser ongewenste websites bezoekt. Verder is er geen andere schadelijke werking bekend.

Nou, dit was in 7 jaar bestaan van skodaforum het eerste serieuze probleem op het gebied van veiligheid, en wij hopen, dat we er weer minimaal 7 jaar van gespaard blijven.

Onze excuses voor het ongemak

Skodaforum.nl[/quote']

Link naar reactie
Delen op andere sites

De uitleg van Exiter over het hoe en wat van de problemen bij de buren is netjes en duidelijk.

Het is inderdaad te hopen dat ze weer minstens 7 jaar verschoond blijven van dit soort praktijken, maar garantie heb je nooit.

Het is in ieder geval prettig dat de alle problemen uit de lucht zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe