Ga naar inhoud

4-seizoenen band gezocht


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

Er is weer hoop, er is weer hoop...

Na lang zoeken, forums afstruinen, bandentesten nazoeken, etc. kwam ik op een ander idee ;) wat zou het eigenlijk kosten met een iets andere maat op andere velgen?

Als ik m.b.v. de bandenmaatcalculator de maten 205/45/16 en 205/50/15 vergelijk dan is het uiteindelijke verschil 0,8% (dat is zeer gering).

Eerst met de garagist overlegd of dit mogelijk was en ze beaamden dat ik mijn huiswerk goed gedaan had. 8-)

Vervolgens een poging gedaan online en bij diverse bandenboeren een leuk en verantwoord setje (met Vredenstein Quatrac 3, één van de best beoordeelde 4-seizoenen banden) samen te stellen. Toen op pad gegaan met een online offerte van autobandenmarkt en de Skoda garage en nog wat andere lokalen om een prijsopgaaf gevraagd. Sommigen moesten er nog over nadenken en ik kon morgen of overmorgen er over terugbellen.

Dus wellicht kom ik er nog uit, wie weet. :wiggle:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi land, er moesten alleen geen amerikanen wonen (net zoals met Frankrijk) :lol:

Frankrijk wonen de Fransen hoor en niet de Amerikanen !

En wees daar helemaal maar blij om !!! :)

dan hoef je misschien niet te emigreren!

En met een beetje massel zitten ze er al omheen als de eerste sneeuw gaat vallen. :notworthy: :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij naar Velsen rijdt waar je redelijk veel komt is Pénd ook redelijk op route lijkt me

Mail eens naar van enghel , daar heb ik mijn banden met velgen ook vandaan en was ook zeer gunstig geprijst

Niet geschoten is mis geschoten lijkt me

http://www.bandenservicevandenenghel.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat vinden jullie van die enorme prijsverschillen? Bizar toch?

Had ik verleden jaar al, 1100 eurie bij dealer en 695 bij lokale banden man waar ik je de link van heb gegeven

en daar had ik 4 stalen velgen 16 inch voor en 4 conti TS830 Xl 205 voor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga nog een belletje wagen naar die bandenboer of 'ie nog wat aan de prijs wil doen, anders bestel ik ze online.

Heb al eerder goede ervaringen gehad met autobandenmarkt. En voor bijna 90 euro prijsverschil wil ik best de krik ff 4 x onder de auto zetten.

En service? Ach, daar heb ik geen hoge pet van op. Je moet altijd in de gaten houden of ze de boel niet beschadigen, dan doe ik het liever zelf, dat zorgvuldig werken. Bij mij zit er geen tijdsdruk op. Bovendien komt de momentsleutel dan weer eens van pas. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist nog teruggebeld door de lokale bandenboer. Hij wilde de deal toch niet aan z'n neus voorbij laten gaan. Uiteindelijk zijn we midden tussen zijn oorspronkelijke prijs en die van de online autobandenmarkt.nl uitgekomen. Daarnaast bood hij gratis opslag aan (maar dat hoeft voor mij niet)

Ik ben nu een paar tientjes meer kwijt dan dat ik de banden/velgen online bestel. Voordeel is een lokaal aanspreekpunt en dat e.e.a. voor me gemonteerd wordt.

Moraal van het verhaal: het loont wel degelijk om goed rond te kijken en niet zomaar met de eerste de beste aanbieding en/of landelijke grote keten in zee te gaan. En al doende, steek je zelf ook nog heel veel kennis over het product op. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moraal van het verhaal: het loont wel degelijk om goed rond te kijken en niet zomaar met de eerste de beste aanbieding en/of landelijke grote keten in zee te gaan.

Maar tsja die conclusie had je verleden jaar aan de hand van mijn verhaal al kunnen maken.

Had al bv geen hoge pet op van de firma Kwikpit maar sinds verleden jaar met hun manier van doen met hun klanten en hun prijzen rij ik er nu met een nog grotere bocht langs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had eigenlijk juist WEL goede ervaringen met de lokale kwakfit. Hielpen me altijd keurig en netjes. Maar nu konden zowel kwekfit en profiel pneu centrum niet in de buurt komen met de prijs. Bovendien maakten sommige medewerkers aan de telefoon dusdanige opmerkingen dat ik dacht, "jij weet niet waar je het over hebt".

Uiteindelijk zijn het Vredenstein Quatrac 3 banden rond deze velgen geworden:

janta-dotz-freeride-peak-15-4627aa548c78f4a36-600-0-1-95-1.jpg

Kleurt mooi bij de Roomster Scout kunststof panelen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel zet die aluminumtjes maar even in de blanke tectiel of lak, met die pekel erop !!???

Enne dat glimmende ga je nog donker spuiten ???

Meen me te herinneren dat je glimmend niet mooi vond

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe