Ga naar inhoud

Hij is binnen: Skoda Fabia 1.2TSI 77 kW DSG7 Elegance


WillemJan
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi EdK,

De pluspunten:

- Snelheid navigatie

- Overzichtelijkheid

- Instelbaarheid

- Los front

- Gecombineerde BT module

- Snelheid en volledigheid vn de file-meldingen.

Minpunten:

- Af en toe slechte radio-ontvangst

- Geen overzicht van alle radio-stations (Columbus heeft dat wel)

- Instelbaarheid navigatiejuf in combinatie met de speakers

- Knullerigheid montage van carkit-microfoon.

- Geen maxidot integratie

Wanneer het gebeuren met de navigatiejuf wordt opgelost, dan ben ik echt superblij.

Met vriendelijke groeten,

Willem-Jan

aangepast door WillemJan
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Hallo allemaal,

Even een update.

De auto bevalt - nog steeds - heel erg goed. Hij is zuinig (af en toe red ik 1:20), pittig, gemakkelijk, sportief, etc. Ik ben dus gewoon een tevreden rijder.

Alleen die Kenwood DNX9280BT. Ik vind het moeilijk om te zeggen, maar ik raad hem niemand aan. Ik vind de radio-ontvangst van Radio 1 gewoon slecht (ruis en af en toe komt er geluid van een andere zender doorheen!). Eerst dacht ik nog dat het te maken had met Lopik en de paal, maar die is nu weer up-and-running. En nog veel moeilijker om te zeggen, is dat ik de Garmin navigatie gewoon slecht vind (in de luchtvaart is Garmin een autoriteit). Zelfs mijn TomTom met kaartnavigatie-materiaal van 2 jaar terug is meer up-to-date dan een Kenwood uit de doos.

By the way: de microfoon is ook niet echt je-van-het. En de dealer slaagt er maar niet in om die microfoon goed op te hangen. Elke keer maar met een stuk dubbelzijdig tape wordt die vast gezet aan het lampje in het dak.

Tot zover...

Groetjes... Willem-Jan

aangepast door WillemJan
Link naar reactie
Delen op andere sites

By the way: de microfoon is ook niet echt je-van-het. En de dealer slaagt er maar niet in om die microfoon goed op te hangen. Elke keer maar met een stuk dubbelzijdig tape wordt die vast gezet aan het lampje in het dak.

Hoi Willem-Jan,

Ik heb een ingebouwde carkit van mObridge die lijkt op de originele Skoda carkit: ook bij mij is de microfoon van slechte kwaliteit.

Of ik moet helemaal naar de binnenspiegel toe buigen en erin praten, dan ben ik redelijk te verstaan!

Of ik doe een koptelefoontje in van 5 euro waar ook een microfoontje inzit en dan ben ik wel heel goed te verstaan.

Maar verder werkt deze carkit wel prima, net zoals de Columbus. Die heb ik beschermd met de Navilock zodat ik echt overal durf te parkeren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De auto bevalt - nog steeds - heel erg goed. Hij is zuinig (af en toe red ik 1:20), pittig, gemakkelijk, sportief, etc. Ik ben dus gewoon een tevreden rijder.

Je spritmonitor profiel zegt wat anders... ;) geen 1:20

En volgens spritmonitor gooi jij er RON 91 benzine in? Dat zal wel een invoerfoutje zijn? Neem aan dat je gewoon EURO 95 tankt?

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijf het jammer vinden mbt je Kenwood

Ik ervaar het geluid ( radio / HD via USB ) als goed en wat betreft de carkit krijg ik nooit klachten dat ze me niet verstaan , was wel met de JVC in de Roomster.

En navi met Garmin , tsja ik heb een geupdate TT in me bedrijfswagen maar ik blijf Garmin gewoon fijner navigeren

Maar klaarblijkelijk is dit dan een personlijk iets.

Ben overal nog steeds aangekomen en netjes omgeleid met één richtingsverkeer , en dat is met de TT wel anders zo af en toe !

Link naar reactie
Delen op andere sites

De microfoon kan je eventueel ook ergens tussen klemmen. Bijv. onder de voet van de spiegel, of achter de rand van de hemelbekleding.

Zelf heb ik hem in het dak zitten (waar hij origineel hoort) maar daar ben ik nog niet tevreden over, te veel motorgeluid door de holle ruimte erachter (geen richtmicrofoon met ruisonderdrukking dus).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Heren,

Dank jullie wel voor de reacties. Ik kreeg geen mail binnen dat er reacties waren, vandaar dus dat mijn reactie wat later komt.

1:20 is inderdaad het gemiddelde geweest van een paar ritten. Over alle ritten ligt het gemiddelde wat lager.

En ik heb nooit RON 91 getankt, dat is inderdaad een invoerfout geweest....

Over de Kenwood en de microfoon: wanneer de auto een onderhoudsbeurt gaat krijgen, laat ik dat blijvend repareren. Nu hangt deze elke keer los.

Met vriendelijke groeten,

Willem-Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

@WillemJan, klik dan rechts bovenaan even op de knop 'onderwerp volgen'.

Zorg er tevens voor dat je instellingen (mail bij reactie) goed staan ingesteld (als je alles uit vinkt krijg je alsnog niks). En, eventueel kan je in je profiel aangeven dat je van elk topic waarin je reageert updates (bijv. per mail) wil ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe