Ga naar inhoud

Hij is binnen: Skoda Fabia 1.2TSI 77 kW DSG7 Elegance


WillemJan
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Op de geboortedag van mijn moeder kon ik mijn nieuwe lease-auto op gaan halen: de Skoda Fabia 1.2TSI 77 kW DSG7 Elegance. Om maar met de deur in huis te vallen: hij bevalt supergoed! Kijk maar voor wat foto's in mijn album:

De eerste indrukken zijn uitermate positief. De DSG is werkelijk super, en ik zou nu al niet meer zonder willen. Hij is pittig en zeker wanneer ik de kick-down gebruik, sprint de auto weg. Ook de 'sport'-stand doet het goed: de motor maakt duidelijk meer toeren en schakelt dus later door. De rest van de auto was ik natuurlijk al gewend.

De Kenwood DNX9280 bevalt ook goed. Alleen is volgens mij het kaartmateriaal wat verouderd want de A2 tussen Amsterdam en Utrecht staat er nog niet helemaal goed. En mijn oude TomTom wist dat wel. Maar filemeldingen komen goed door.

Nadeel is wel dat wanneer ik radio luister en de navigatie-juf begint te praten, dan gaat het volume van de radio naar nul. Ik zou toch wel graag de radio blijven horen. Dat vind ik prettiger.

Wat bevalt er niet? Ik zou het nu nog niet weten. Wellicht dat daar later nog wat over komt.

Groetjes... Willem-Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd Willem-Jan! Ziet er goed uit, en dat afdekken van de auto blijft leuk. Jammer dat mijn dealer dat niet doet.

Ook grappig om te zien hoe het er dan uit ziet met DSG, totaal ander plaatje van binnen. En zowaar een sportstand met een 1.2, klinkt aantrekkelijk. Gelukkig heb ik al een 1.2 TDI ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar heb jij je Fabia opgehaald ? Spanje ?

31 Graden ?? man dan vallen de mussen van het dak ! Of was de CV bij de dealer defect ?

Maar even als eerste je hebt een mooi wagen weten te bemachtigen bij je werkgever die je Privë ook een hoop lol zal geven.

Maar zo te zien heb je dus geen USB aansluiting aan achterzijde van je Kenwood zitten om mey de laptop je Garmin deel te updaten !?

En enige minpuntje vind ik de wijze hoe ze in je handschoenvak de doorvoer van je Kabels hebben gemaakt.

Waarom nu precies in het zicht en niet een rond gat aan de linker zijkant bovenin ?

Maar dat kan ook persoonlijk wezen .

En wat betreft die juffrouw die je de weg doorgeeft via de speakers, heb je alleen voor of ook achter speakers ?

Want indien laatste dan kun je ze op voorspeakers laten spreken en muziek op achterspeakers gewoon door laten gaan.

Zit ergens in de instellingen van de Kenwood

Mbt kaartmateriaal, je kunt het nakijken welke kaart versies je hebt , maar je zou minimaal 2011 moeten hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Dank je wel voor de reacties. Ik zal mijn handtekening nog gaan veranderen.

@EdK: het was zweten bij de dealer!

Over de Kenwood: er moet 'ergens' een SD slot zitten die gebruikt kan worden om de Kenwood te updaten. Of ik 8 speakers heb, weet ik eigenlijk niet. Maar ik vind jou tip een goede tip. Ik ga daar wel wat mee doen. De kaartversie heb ik geprobeerd te achterhalen, alleen dat is me niet gelukt.

Met de auto zal ik zeker wel veel lol gaan beleven :lol: !

Met vriendelijke groeten,

Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Willem Jan

Je SD slot zit achter je te verwijderen scherm

Dus ook waar de DVD speler zit

Alleen moet je de eject in dit geval langer ingedrukt houden waardoor scherm verder opengaat en je het SD slot pas ziet !

Eigenlijk de manier van indrukken als dat je scherm wilt verwijderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nu ik rijd ik een fabia 1.4 16v Elegance Plus Black Magic Mica op LPG.

Volgens mij heb je de verkeerde auto gekregen of je hebt hem verkeerd besteld mbt de kleur

Want ik moet aan de bril , maar kleurendoof ben ik nog steeds niet !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook in NL ?? anders gaan die straks opmerkingen maken !

Goede morgen,

@EdK:

Jazeker! En ik heb ook de instelling van de radio gevonden die ervoor zorgt dat voor de radio klinkt en achterin de navigatie-juf. Nog niet kunnen testen, maar ik denk dat het wel gaat werken. I'll let you know!

@Witte Yeti:

Dank je wel! En dat je de kleur mooi vindt, daar kan ik me wel wat bij voorstellen.

Groetjes... Willem

aangepast door WillemJan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

De kaartversie heb ik geprobeerd te achterhalen, alleen dat is me niet gelukt.

Met vriendelijke groeten,

Willem

Willem Jan zou zeggen kijk deze PDF eens dan kun je zien welke software versies je hebt op je Kenwood

http://www.kenwood.com/cs/ce/mm/firmware/2011/2011b/pdf/1109NAV_MM_Rh_FWverup_nl.pdf

en bij deze link kun je zien wat de meest recente versie is voor je Kenwood

http://www.kenwood.nl/up_2_date/car/multimedia/dnx9280bt/

Trouwens welk merk en type GSM gebruik je bij je Kenwood ?

Even ter eigen info !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi EdK (en anderen),

Het gebeuren met de telefoon is opgelost: ergens zat nog een stekkertje los. Dat stekkertje is door de dealer goed aangedrukt, en nu werkt dat weer.

Het zone-gebeuren bij de Kenwood werkt toch anders dan ik zou denken. Achterin op de achterportier-speakers de navigatie-juf en voorin de radio is blijkbaar niet mogelijk. Nu werden beide voorspeakers uitgezet (de radio dan) als de navigatiejuf begon te praten. Nu heb ik er voor gekozen om slechts een voorspeaker uit te zetten. Maar het blijft niet optimaal. Eigenlijk ben ik hier zeer ontevreden over!

Als iemand nog een idee heeft: laat maar horen!

Met vriendelijke groeten,

Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

spelen met je navigatie geluid

Ik heb dat zachter staan dan me muziekgeluid

Met gevolg dat het niet 100% optimaal is maar ik via achter speakers de muziek nog wel hoor als truus zegt dat ik rechts moet !

En nu weet ik niet of je een stuur met functie had maar zo ja dan tijdens dat truus praat met scrolwiel links draaien tot gewenste geluidsterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(...)En nu weet ik niet of je een stuur met functie had maar zo ja dan tijdens dat truus praat met scrolwiel links draaien tot gewenste geluidsterkte.

Hoi EdK,

Ja, dat heb ik. En die functie werkt goed. Morgen zal ik foto's maken van de instelingen. Dan is het voor iedereen duidelijk, denk ik zo.

Met vriendelijke groeten,

Willenm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Allemaal,

Een kleine update. De telefoon doet het nu goed in combinatie met de DNX9280BT. Er zat ergens een stekkertje los. Maar het gebeuren met de navigatie-juf gaat nog steeds niet goed. Aanstaande woensdag heb ik een afspraak staan, en dan gaan ze nog eens goed kijken. Want zoals het nu is, is voor mij niet acceptabel.

Ik houd jullie op de hoogte. En als alles goed werkt, zal ik nog wat nieuwe foto's maken.

Met vriendelijke groeten,

Willem-Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

spelen met je navigatie geluid

Ik heb dat zachter staan dan me muziekgeluid

Met gevolg dat het niet 100% optimaal is maar ik via achter speakers de muziek nog wel hoor als truus zegt dat ik rechts moet !

En nu weet ik niet of je een stuur met functie had maar zo ja dan tijdens dat truus praat met scrolwiel links draaien tot gewenste geluidsterkte.

Hoi EdK (en anderen),

Afgelopen woensdag met de auto naar de dealer geweest om ervoor te zorgen dat de radio over de voorspeakers gaat en de navigatiejuf over de achterspeakers (in de deuren). Na anderhalf uur spitten kwam de dealer er ook niet meer uit. Het kan wel ingesteld worden dat de muziek over de voorspeakers moet gaan en de navigatiejuf over de achterspeakders, maar in de praktijk gaat de navigatiejuf over de voorspakers en het radiogeluid 'uit' gaat. Ik vind dat vreselijk irritant.

Nu heb ik navigatiejuf het zwijgen opgelegd: ze klets nu uberhaupt niet meer...

De conclusie is dat de dealer kontakt gaat zoeken met Kenwood met de vraag hoe ze dat moeten regelen.

Heeft iemand van jullie nog een creatief idee? Of kan wat ik wil domweg niet...???

Alvast bedankt voor het meedenken.

Met vriendelijke groeten,

Willem-Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja je probleem dat jij als irritant ervaart herken ik wel, maar ervaar ik dus niet als irritant

Want op moment dat ik de navi moet gebruiken dan ben ik blij haar te horen en zodra ik haar niet nodig heb dan gebruik ik haar niet

En schreeuwt ze me teveel dan zet ik het volume lager van haar, maar dan heb ik haar dus wel nodig.

Dat het geluid wordt weggedrukt en dat je de keuze niet hebt zoals jij zou willen is vervelend en zou inderdaad wel mooi zijn als instelling, maar zal een update moeten worden vanaf Kenwood verwacht ik zo.

Nu weet ik dat ze vrij snel zijn met beantwoording en helpen via hun servicelijn , en je dealer gaat zeker een antwoordt krijgen

Maar of het zover komt dat ze op redelijk snelle termijn met een update gaan komen ........... durf geen uitspraak hierover te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi EdK,

Dank je wel voor het beantwoorden. Ik wacht de reactie van mijn dealer gewoon rustig af.

En anders is het gewoon pech hebben.

Als ik de navigatiejuf nodig heb, dan zet ik haar wel aan. En anders gewoon lekker rustig zonder haar prominent op de voorgrond.

Met vriendelijke groeten,

Willem-Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen dank voor antwoord.

Maar buiten je ene punt van kritiek over de Kenwood

Ben je verder wel tevreden over kwaliteit geluid en navigatie ?

en het carkit gedeelte ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe