Ga naar inhoud

never_stop_exploring stelt zich voor (Vind ik mijn Skoda wel zo geweldig ?)


never_stop_exploring
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo mede skoda eigenaars; wij kochten een jaar geleden een Skoda Fabia Combi 1.2 CRTDI full option maar zijn er niet zo tevreden van, t.t.z. de motor stelt enorm teleur; op het gevaarlijke af vinden we door een gebrek aan vermogen onder de 2.500 toeren. Functioneel vinden we de auto top; op het zitcomfort van de zetels na; te weinig ondersteuning.

Ik hoop hier wat andere meningen te vinden en eventueel wat tips om meer plezier aan de wagen te beleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maarre, ik mag aannemen dat je eerst een proefrit hebt gemaakt in zo'n auto met die motor?

Zou ik wel gedaan hebben (en ook altijd gedaan). Je geeft per slot van rekening een smak geld uit voor een auto, dan wil je toch zeker weten of het gaat bevallen...

"op het gevaarlijke af" Tja, vroegah was <100pk heel normaal en daar reed ik ook heel Europa mee door, bergpas op, bergpas af. We zijn natuurlijk ook wel verwend met al dat vermogen en trekkracht. Kwestie van rekening houden MET en aanpassen AAN het beschikbare vervoermiddel. ;)

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst welkom hier op het forum !

Maar voor we alle problemen die je blijkbaar hebt met de Skoda wil ik je er graag op wijzen

dat je hier voor in de daarvoor behorende topics de berivhten moet plaatsen

Dit is een voorstel gedeelte

bij voorbaat dank

de Mods

Link naar reactie
Delen op andere sites

...de motor stelt enorm teleur; op het gevaarlijke af vinden we door een gebrek aan vermogen onder de 2.500 toeren. ...

Het eerste wat mij hierbij tebinnen schiet:

Maar zoals altied kom an dat gejakker een end

Deur 'n zatte kerel die de snelheid van een motor niet kent

Bertus ree d'r op en Tinus kwam d'r vlak achteran

Iedereen die zei van die lui heur-ie nooit meer wat van

Zie gingen nooit, nee nee nooit

Nooit meer oerend hard

Bronvermelding kan ik hierbij wel achterwege laten, denk ik zo?!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je dan naar de zwarte cross gaat......., gaan ze dan nooit meer oerend hard????

Voor de topic starter; had eerst van alles gelezen en proef gereden, had ontevredenheid kunnen voorkomen :whistling2:

Ik ben nog steeds niet gecharmeerd ven het uiterlijk van de fabia (combi), maar de sport stoelen zitten prima en de (op 1 na sterkste) motor samen met DSG, de wegligging en wat luxe zaken hebben mij over gehaald.

En ik ben nog steeds tevreden :wendy_sp_h4h:

Maar later als ik groot ben als de maffia in den haag de BPM en andere regels weer eens veranderd heeft, komt er weer een bus (of een yeti (A) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb pas in een 1.2 TSI gereden en rij zelf in een 1.2 TDI. De Benzine rijdt toch net wat anders, soms wat feller, duidelijk hoger in de toeren en stiller. Daarin tegen zei de dealer dat die ook wel zuinig is maar bij het afvullen was ik mooi 6,6 liter verder na 62 km op de teller gezet te hebben.... "Daar begon pas ook al iemand over" was het antwoord :P

De keuze voor de 1.2 TDI zit hem eigenlijk alleen maar in de Greenline voordelen. Geen wegenbelasting, geen BPM. Ik weet dan ook dat ik geen 2.0 bedien en pas hier mijn rijstijl op aan, mooie daarvan is weer dat je ook nog eens wat zuiniger rijdt. Keuze voor de Skoda Fabia Combi heb ik nog geen moment over getwijfeld, uiterlijk, comfort, bediening, opties, ik ben er zeer blij mee :)

Gevaarlijke situaties heb ik eigenlijk geen last van. Zelfs de krappe gevallen bij T splitsingen of invoegen op rotondes/snelwegen is geen enkel probleem. Ik heb wel het gevoel dat ik aardig kan inschatten wat wel en niet kan. Bij een koude motor sowieso nooit van dat soort gekke dingen doen, maar bij een warme motor kan je een behoorlijk sprintje trekken hoor. Staan ze soms nog gek te kijken :lol:

Maar goed dat er ook eens tegengas gegeven wordt (al hoewel dat dus niet zoveel is onder 2500 toeren ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe