Ga naar inhoud

Superskoda


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Bij velen van jullie zal superskoda wel bekend zijn als leverancier voor onderdelen voor je Skoda.

http://www.superskoda.com/

En ik heb er nu zelf al een 3 tal dingen besteld en wil mijn ervaring met hun hier wel kwijt zodat dit voor jullie een bepaalde angst om bij hun te bestellen weg te halen.

Heb dus een tijdje terug alweer een drietal onderdelen besteld waarvan instaplijsten, chromen uitlaat sierstukken en de dakspoiler aan acherzijde.

Wel de bestelling gaat erg makkelijk en heb ik met paypall uitgevoerd en nadat je de betaling hebt gedaan krijg je zeer vlot een bevestiging van ze dat men het geld heeft ontvangen en de bestelling.

Een 2 dagen erna kreeg ik een bevestiging dat de spullen verstuurd waren alleen helaas zonder een track & Trace nummer dus de bestelling is niet te volgen.

En een paar dagen later kwam de bestelling netjes verpakt per koerier aan.

Na openen van pakket zag ik dat alles ook nog eens netjes afzonderlijk verpakt was en waren geen beschadigingen.

Tevens kwam ik er achter dat de uitlaat sierstukken orgineel skoda onderdelen waren en ook netjes van een skoda manual voorzien was

Ook bij de instap lijsten zat netjes een beschrijving dmv plaatjes hoe deze te bevestigen.

Bij de spoiler zat voor de rest helemaal niets, dus geen kit en geen beschrijving hoe te monteren.

Ik kan vanuit me eigen ervaring zeggen dat wat men levert van goede kwaliteit is en maw je zal geen bagger spullen ontvangen

Wat betreft hun manier van op de hoogte houden mbt je bestelling is correct en netjes maar Track & trace zou een verbetering wezen.

Maar wat betreft de website en teksten die er bij staan over door een ieder te monteren, is mijn inziens een uitspraak van hun die niet altijd zo is.

Bij de pijpjes is het zo dat je ze er inderdaad zo met gepaste kracht opschuift , maar dat je je orginele uitlaat pijpjes recht moet afzagen dat zie je op site nergens staan en kom je achter op moment dat je de manual leest !

En om het dan netjes te krijgen moet je om verdere beschadigingen tegen te gaan eigenlijk de knalpot verwijderen en met een haakse slijper aan de gang gaan.

Dan wat betreft met de spoiler, ook hier staat dat het makkelijk te monteren is

En ook hier moet ik opmerken dat als je een technische achtergrond hebt met wat inzicht dat het je wel lukt

Maar indien je die mist zou ik aanraden om een iemand te zoeken in vriendenkring om te helpen.

Dan vond ik het persoonlijk ook erg jammer dat verdere info ontbrak mbt de montage en een advies van de toepasbare kit.

Maar over het geheel gezien is het een webwinkel waar je zonder meer dingen kunt bestellen en waarvan de kwaliteit ook goed is.

Alleen indien je minder handig bent dan moet je goed in de gaten houden voor jezelf of plaatsen van bepaalde onderdelen wel door jezelf zou kunnen uitgevoerd worden, en of je er dan wel aan zou moeten beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Leuk!

Ik vind dit artikel interessant: Fabia II Combi - fender flares ABS dynamic - 10pcs set

Je ziet zo vaak dat auto's die verder nog goed in de lak zitten juist bij de wielkasten van die ellendige roestplekken hebben. Zou dit nou ook functioneel zijn om deze ellende te voorkomen? Lijkt me niet bijzonder mooi staan, maar als de auto daardoor lang mee gaat kijk ik daar vrij gemakkelijk over heen.

Verder staat er iets als "professional mounting recommended". Uh... de dealer dus?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Witte Yeti,

Ik begrijp nu dus dat die dingen gewoon vastgelijmd worden. Ik moet eerlijk bekennen dat ik toch wel een beetje eng vindt om zelf te doen. Moet je dan in 1 keer goed plakken, of kan je nog corrigeren? En verder zie ik doembeelden van afwaaiende stukken plastic.

Ben niet onhandig, maar dit is iets wat ik nooit gedaan heb, en wat wel goed moet. Typisch iets wat alleen op een nieuwe auto nodig hebt, maar je toch op een een ouwe zou moeten leren....

Als ik het toch laat doen, wat voor jongens doen dit vaker? Of vraag je dit aan je dealer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Skooby doo ( zo lees ik het telkens ) als je eens op forum zoekt naar Yeti en dakspoiler dan kun je zien en lezen hoe deze geplakt zijn.

Dit wordt gedaan met dezelfde kit als waar jij het over hebt.

Voor Rosinfield en mij in eerste instantie ook zij het dat de kit niet meer was zoals behoorde en er is overgestapt op andere kit.

Maar voor een allen die deze spoiler op zijn Yeti heeft en voor witte Yeti met zijn wielkast sierstukken was het de eerste maal dat we er aan begonnen.

Wat al is gezegd is , is dat ontvetten en opruwen erg belangrijk is ( door voorbereiding )

En dat je niet denkt van ik heb nog een uurtje over dus ik ga het maar even doen.

Nee plan er een dag vrij voor en zorg dat je de dag er op ook de wagen niet echt nodig hebt zodat alles lekker kan uitharden.

En tsja de eerste periode hou je door je onzekerheid alles toch wel goed in de gaten, dus mocht er iets loskomen dan heb je dat al snel door

Link naar reactie
Delen op andere sites

@EdK: Ik vat het maar even samen als "niet zo miepen jochie, beetje zelfvertrouwen, check de do's en don'ts, en huppatee aan de slag". Dank Ed. Ik zal het forum duchtig bestuderen en eens even (heb nog even) moed gaan verzamelen. Vooral hard denken aan de roestplekken die je over 12 jaar wilt voorkomen, wie weet kan ik me er toe zetten om schuurpapier over die nieuwe metallic lak te gaan halen.

Sjonge man, volgens mij is het voor een moeder nog makkelijker om d'r eigen kind zelf een hielprik te geven dan dat ik mijn Fabiaatje zo onder handen moet nemen. O ja, niet miepen, MOED VERZAMELEN. 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

o ja, eerst lezen

Maar ik had nog even he, die auto is er pas begin december. :)

Nou, helpt wel die feed-back van jullie. Nou ik eindelijk snap dat je met je poten van de lak moet afblijven ziet m'n vriendin die plastic toevoegingen ook zitten. Technisch toch zeer intuitief, die vriendin van mij. Ze wil ook wel meehelpen opplakken. Psychologisch ook best intuitief, die vriendin van mij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

"haar" is hier gebruikt als bezittelijk voornaamwoord, en niet als zelfstandig naamwoord, dus ja, die auto deel ik met die vriendin van mij, maar daar staat dan wel tegenover dat ze gaat helpen met opplakken van dat wielkastplastic omdat anders ook haar auto wordt verneukt. Fantastische vriendin. Wel technisch inzicht, maar niet kunnen schakelen. Dus ook geen DSG genomen:

- zit je zelf zeker weten het meest achter het stuurwiel

- je houdt jezelf een beetje onmisbaar in je relatie, anders blijven alleen nog over de functies: huisdier, stofzuiger, grasmaaier.... en ja, dan heb je het ook wel weer gehad.

p.s. waarschijnlijk een kwaaltje van Fabia-bezitters om te veel over relaties te lullen als het over auto's hoort te gaan. Deze wel eens gelezen? Ik vind het echt geweldig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Heeft er iemand ervaring met dit product van superskoda?

Het betreft een full swap kit voor een niet-RS octavia voorbumper.

http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-II/Octavia-II-RS-Facelift-09-12-front-bumper-FULL-SWAP-KIT

Het probleem stelt zich vooral bij de Led DRL die voorzien zijn in deze bumper. Ik denk niet dat er een standaard oplossing voorzien is, zeker niet voor mijn greenline?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met betrekking tot het schakelen van de DLR zal er zo en zo een lichtschakelaar vervangen moeten worden waar de autostand dan op zit

En dan zal er nog een lichtsensor aanwezig moeten zijn die dan de keuze van dlr / normaal licht gaat maken

En of je boordcomputer ook zover is aangepast ???

Als je het allemaal op officieele wijze wil aangesloten hebben dan zou ik voor bestellen bij superskoda toch eens met de dealer om de tafel gan zitten om te kijken welke optie's wel en welke niet mogelijk zijn zonder verdere aanpassingen

En dan kijken wat er aan punten over blijft en hiervan bekijken wat dit uiteindelijk aan kosten gaat meebrengen

En hou je er ook rekening mee dat de spoiler ook nog gespoten moet worden in kleur

Want volgens mij worden die kaal geleverd dus zonder grondverf en uiteindelijke kleur !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe