Ga naar inhoud

Dak spoiler Yeti


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

  • Reacties 287
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat mij verbaast, is het gelijk opgeven na het kennismaken met de viscositeit van de lijm, bij mij was dat ook zo, het was net schoensmeer

Wel hobbel het gelijk opgeven in deze heeft wel een half uur geduurd hoor !

Maar had het maar zo dun of dik geweest als schoensmeer, maar zoals menno al zei het was als een trekdropstengel

En het kwam al niet uit de tube zelf, hierna nog met boor gekeken of onderin de tube misschien nog genoeg dunnere ( schoensmeer dikte ) kit zou zitten.

Maar deze was zelfs met een spatel niet meer te bewerken !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed verhaal, mooi resultaat. Maar ik durf voorlopig nog niet...

Je weet dat superskoda ze nu ook levert in zilverkleur ?

Komt volgens mij sterk richting jouw kleur wagen.

En wat weerhoud je nog steeds om er aan te beginnen ?

Dat je wagen nog zuiniger gaat worden .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan maar hopen dat mbt vervuiling we de waarheid spreken !

Maar je kunt een vergelijk maken van 3 spoilers

Wat een luxe voor jou toch !

En echte gebruikers ervaringen kun je al aan hobbel vragen hoor, die rijdt er nu toch al enkele maanden mee !

En één van de grootste voordelen vond hij de strelingen die hij van de dames kreeg ! B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, en nu nog wat foto's van mezelf mbt de spoiler.

Want jullie dachten dat we zaterdag beide gelijk hadden gedaan.

En dat was ook geheel de bedoeling geweest om te doen maar doordat we de kleine tegenslag mbt de P1 kit hadden en na de nieuwe

van Bison gekocht te hebben

Is op advies van de verkoper besloten om niet de mijne ook ter plekken te doen omdat het raadzaam was om niet al na 3 a 4 uur na plaatsing al anderhalf uur ermee te gaan rijden ( droogtijd en uitharding's tijd.

En vandaar dat ik het vandaag maar heb uitgevoerd omdat het weer er ook naar was.

En de aanpak en het verloop van montage is net zo verlopen als bij Rosinfield

En tevens kwam ik er achter dat de spoiler niet excact dezelfde maatvoering mbt de lengte heeft als die van rosinfield

En dan spreken we niet over halve of hele centimeters maar over milimeter.

Die van mij schat ik op een 2 mm langer dan die van Rosinfield, en hier kwam ik achter nadat mijne was geplaatst en dat ik zag dat hij bij mij aan beide kanten net over de breedte van de klep heen steekt.

Hier kun je al zou je het van tevoren zien niets aan veranderen en moet je genoegen mee nemen en tijdens plaatsen een oplossing voor zien te vinden.

Bij mij zal het er op neer gaan komen dat als morgen alle tape is verwijderd ik alsnog aan onderkant van de zijkanten een rups van kit leg

zodat hij met de zijkanten dus een groter hechtvlak zal gaan krijgen

Met gesloten klep valt dit in zijn geheel niet op , en indien klep openstaat en je het weet dan zal het opvallen

maar goed de eerste foto is dus bij menno gemaakt en is mijn spoiler die gewoon los op de wagen ligt en was dus niet gemonteerd op dat moment

Hieronder wat foto's van zoals hij er momenteel opzit en morgen zal ik nog wat foto's erbij plaatsen als alle tape verwijderd is en alle lijmfilms op de lak en raam verwijderd zijn !

post-27-0-37114100-1316969547_thumb.jpg

los geplaatst zonder kit of tape

post-27-0-27140600-1316969602_thumb.jpg

Net gefixeerd en afgeplakt

post-27-0-05050600-1316969649_thumb.jpg

Zoveel mogelijk kit restanten verwijderd (1)

post-27-0-47666200-1316969701_thumb.jpg

Zoveel mogelijk kit restanten verwijderd (2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frank frank, leg ik uit dat het vanwege andere kit we het niet aandurfde om de tweede te doen vanwege droogtijd.

En dan had menno de avond niet overleefd als ik nog langer had moeten blijven, hij was gisteravond al moe van me !

Goed verhaal EdK.

Maarre: is je spoiler wel breder dan die van Rosinfield? Misschien is de Yeti 1.4 wel een tikkie smaller dan de 1.2!

S**t kees, vandaar dat men laatst klaagde dat men zo krap zat in de kofferbak !

Morgen eens even klagen bij me dealer !

aangepast door Wasmachineman
Geen juist taalgebruik!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan maar hopen dat mbt vervuiling we de waarheid spreken !

Maar je kunt een vergelijk maken van 3 spoilers

Wat een luxe voor jou toch !

En echte gebruikers ervaringen kun je al aan hobbel vragen hoor, die rijdt er nu toch al enkele maanden mee !

En één van de grootste voordelen vond hij de strelingen die hij van de dames kreeg ! B)

Oogstrelingen slechts, je moet het leven nemen, zoals het is !

Gisteren toch maar weer eens de wasstraat aangedurfd, want ik geef toe, ik houd de spoiler dan tijdens de kritieke momenten, goed in de gaten, maar hij gaf geen krimp.

De achterruit blijft echt veel schoner, is mijn ervaring en aangezien ik niet doe aan zuinig rijden, kan ik dus over de verbruikscijfers echt geen zinnig woord zeggen,

ik ben er in ieder geval tevreden over en heb er geen spijt van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Tegenslag

Zondag de spoiler geplakt en na bijna 24 uur van drogen zou ik de boel vandaag gaan afwerken

Dus maw de tape verwijderen en de kit randen die te zien zijn verwijderen of afwerken

En de film van kit die op sommige plekken te zien is verder ontvetten en cleanen

Maar het noodlot sloeg helaas toe !!

Want tijdens het verwijderen van de tape ( met beleid ) trok ik ineens een stuk van de lak mee en wel een stuk van de bovenbreedte en lengte van ongeveer 20cm

En na uitgevloekt te zijn en hetgeen wat me overkomen was eens goed gekeken wat de oorzaak was en dat ik mezelf dit moest verwijten of dat ik kon reclameren bij de spuiterij !

En na alle tape verder verwijderd te hebben zag ik dat er nog meer los zat bovenop, maar niet gaan peuteren en de rekening opgezocht van de spuiterij en er naar toe gereden

Affijn, hij herkende me nog in positieve zin en dacht dat hij weer een klus had ( heeft hij uiteindelijk ook ) en na hem het verhaal verteld te hebben hem het stuk wat los was gekomen te hebben laten zien, zijn we nog even naar de wagen gelopen om daar te kijken.

Conclusie: de lak heeft goed gehecht aan de grondverf maar de grondverf heeft niet goed gehecht aan de kunststof spoiler.

Nadat hij zelf ook was uitgemopperd ( baalde er ook gemeend van ) heeft hij ook uitgelegd waardoor het zou kunnen komen.

En dit was leerzaam, ook voor mij !

Maar hij zei ook meteen van dat het voor beide partijen een vervelende situatie was maar dat het kosteloos over gedaan gaat worden.

Dus dan komt het aan op de dag afspreken en doordat ik deze week nog vrij ben dan denk je doe deze week maar, maar helaas door omstandigheden niet mogelijk.

Dus nu wordt het volgende week maandagmiddag brengen na het werk en dinsdag weer ophalen.

En ik heb ook wel een ruilwagen voor je dus mbt je vervoer hoef je je geen zorgen te maken waren zijn woorden er achter aan voor ik er zelf over kon beginnen !

Werkzaamheden die ikzelf ervoor nog moet uitvoeren zijn ervoor zorgen dat de kit randen scherp afgewerkt zijn en de restje van lijm etc verwijderen.

Maar dit waren toch al punten die ik moest aanpakken of het nu wel of niet was gebeurt !

Dus voor degenen die dit lezen en ook de spoiler willen aanschaffen en ook nog in kleur willen laten spuiten, zorg dat je de spuiterij laat weten dat deze spoilers goed ontvet moeten worden en laat eventueel een afdruk zien van mijn spoiler wat anders het resultaat kan wezen !

hier nog wat foto's omdat die meer zeggen dan velen woorden.

post-27-0-72011800-1317044505_thumb.jpg

eerste stuk wat loskwam met de tape

post-27-0-18169900-1317044545_thumb.jpg

Nadat de spuiter zijn nagel eronder had gezet en begon te trekken

post-27-0-36126300-1317044597_thumb.jpg

Nog een stukje wat los kwam na bezoek van spuiter

Link naar reactie
Delen op andere sites

De spuiter was er ook merkbaar niet blij mee, maar vertelde ook openlijk wat er waarschijnlijk fout was gegaan.

Maar in ieder geval geen welles nietes spelletjes over en weer, en dat is wat ik waardeer in zo'n firma

En wie werkt maakt fouten, alleen dat het nu juist bij mij mocht overkomen dat is dan even minder en je baalt gewoon stevig

Maar de manier van communicatie van deze firma naar zijn klanten toe siert hem zeker en kan ik niet anders dan prijzen !

En hou ook volste vertrouwen erin dat het goed en netjes wordt opgelost !

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is kort en krachtig samengevat Kees

Maar inderdaad is het balen, maar volste vertrouwen dat het goed gaat komen

En zoals je kunt lezen zeer correct behandeld door die firma

Ook hij was er merkbaar niet blij mee, en dan nog niet eens vanwege zijn financieel plaatje maar puur uit vakgekte baalde hij hiervan.

zoals ik wel eens door collega's als vakidioot wordt uitgemaakt zo kwam deze persoon ook bij mij over !

Het niet kunnen uitstaan dat dit gebeurd is !

aangepast door Wasmachineman
Cees is Kees
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hobbel wat moet ik anders ?

Me druk gaan maken, een spuiter stijf verrot schelden ?

Resultaat is alleen maar dat ik met een giga frustratie rondloop dat bij de spuiter zijn haren rechtovereind gaan staan en me niet behandeld als hij nu doet !

Dus tsja ik heb op moment van gebeurde en een half uur erna flink lopen balen en toen de gemoederen weer wat bedaard waren bij mezelf ben ik pas naar de spuiter gereden

En zoals je kunt lezen gaat hij het probleem waar hij zelf ook van baalt oplossen en geeft me hiervoor ook nog vervangend vervoer

Dus tsja had het liever niet gehad maar het wordt gelukkig netjes afgehandeld en dus maar positief blijven !

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag mijn bestelling van gisteren opgehaald bij mijn dealer.

Deze ruitenkit en primer kunnen o.a voor de dakspoiler gebruikt worden.

ELCH pro P1 (tube van 80 ml) bestelnummer HHA 381 014 prijs € 9.89 ex BTW

ELCH Pro Primer 146 (flesje van 10 ml) bestelnummer HHA 381 016 prijs € 12.22 ex BTW

Gebruiksaanwijzing P1 Elch_P1.pdf

Gebruiksaanwijzing primer EP_Primer146.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Na bijna 4 weken geleden mijn spoiler gemonteerd te hebben en erna eerst maar eens de wagen wassen in een wasbox met het handje , heb ik het vandaag aangedurfd om mijn wasstraat waar ik altijd kom weer eens in te gaan.

Met klamme handen en continu de achterkant in de gaten houdend ben ik de 30 mtr van geweld door lappenborstels, hogedrukspuiten en perslucht doorgekomen.

Toen dit deel gebeurt was en hij tot in de kleinste gaatje's schoon was gewassen ben ik rechts af de zuigstraat ingereden waar ik eindelijk eens het friese vuil wat mede forumleden hadden achtergelaten weg gezogen

En toen dit was gebeurt durfde ik eindelijk een kritische blik te werpen op Yetje haar stroomlijntje

En zowaar hij zit er nog net zo netjes op als dat hij de geweld straat in ging !!

Nu nog even kijken of ik nog wat mooie foto's binnenkort kan maken en plaatsen van de spoiler met zijn tweede laklaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na bijna 4 weken eindelijk eens het friese vuil wat mede forumleden hadden achtergelaten weg gezogen

Ik dacht dat jij elke week wel je auto zou schoonmaken, maar dat valt dus tegen :lol:

Maar het is wel erg fijn dat je spoiler dat brute geweld van de wasstraat heeft overleefd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe