Ga naar inhoud

stroeve sloten


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Heh, dat had ik bij de Spacewagon. Moest zelfs een keer via de passagiersdeur de auto ontgrendelen. Gelukkig had ik i.v.m. de vele gebreken die de auto al overleefd had zo goed als een hele werkplaats achterin, dus inderdaad even gesmeerd waarna hij weer als vanouds open ging aan de goede zijde. Ook leuk is trouwens anti-vries, dat lag altijd in de auto. Leuk als je dan bevroren sloten hebt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

tegen het bevriezen spuit ik al 10-tallen jaren grafietpoeder in de sloten, werkt geweldig. Dit kwam, zei de monteur, omdat ze er af fabriek alleen van dat dikke vet indoen en dan kan het gebeuren door het weer e.d. dat ze stroef gaan lopen. Hij heeft er een heel dunne teflon olie in gespoten, waar hij enorm van opgaf. Tot nu toe werkt het idd. Anderen met een Yeti hebben al de sloten laten vervangen of gaan dat nog laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een bus siliconenspray, dat werkt ook goed en is niet vet zoals kruipolie.

Hou er rekening mee dat kruipolie en siliconenspray vuil aantrekkend zijn, maw in het begin zal het probleem van het slot opgelost zijn maar op de langere duur komt het zeker terug.

Grafietpoeder daarin tegen is een droog poeder en niet vuilaantrekkend en zal alleen op den duur (sleutel in en uit ) verdwijnen waardoor je het weer moet herhalen.

Leuke is dat het echt een goedje is uit groot vaders tijd wat in de vergetelheid is geraakt blijkbaar !

Maar als je bij de betere sleutelhandelaren komt dan zal men je dit ter aller tijden aanbieden cq verkopen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net terug van de dealer: binnen een kwartiertje is het nieuwe slot er ingezet. Wel erg jammer dat de auto nadat ik hem terugkreeg erg naar sigarettenrook rook. Het nieuwe geurtje wat hij nog steeds had is nu weg. Bah.

aangepast door CaseyBasey
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net terug van de dealer: binnen een kwartiertje is het nieuwe slot er ingezet. Wel erg jammer dat de auto nadat ik hem terugkreeg erg naar sigarettenrook rook. Het nieuwe geurtje wat hij nog steeds had is nu weg. Bah.

"Echte mannen" (sukkelige rokers dus) stinken van zichzelf al (naar roker), zelfs als ze stoppen ruik je nog weken daarna dat het rokers zijn/ waren.. De monteur zal wel een stevige roker zijn, voor de lucht in je bolide hoeft ie er niet in gerookt te hebben. Nadeel voor de "gevoelige typetjes", met een goede neus ruik je "alles" van de rokers. Zet 10 mensen op een rij in de wind en ik haal de rokers er nog uit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hetzelfde, ik ruik dat direct en krijg dr ook vaak last van (ogen, luchtwegen) en nee dat is niet overdreven.. beetje allergisch zeg maar. Zou dus redelijk pissed worden als me dat zou overkomen.

:ot:

Maar ja, welke roker denkt er nog aan z'n medemens? Er zijn echt maar zeer weinig rokers die echt met je mee denken en niet in jouw buurt roken (dus ook niet in smalle openbare wandelgangen, hallen, ingang, etc.) zodat je er geen last van hebt, laat staan je auto nieuwe auto vol met rook pompen... :doh2: Je merkt al, ik rook niet, nooit gedaan ook, geen trekje zelfs. Als iemand echt heel hard naar rook zou stinken zou ik hem misschien zelfs wel weigeren in de auto mee te nemen, ik wil er tenslotte elke dag in kunnen zitten. En dat is dan jammer voor hem of haar, denk dan maar even aan het bedrag dat je voor een auto neertelt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk wel eens dat ik er extra gevoelig voor ben omdat ik 20 of 25 jaar als een ketter heb gerookt. Nu alweer een jaar of 10 niet meer maar ik ruik een roker van en kilometer afstand en ik vind het niet lekker. Alleen als ik langs iemand loop die een zwaar sjekkie aan het roken is herinner ik me hoe verdomde lekker het was...

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat heb ik nog wel eens met sigaren, is denk ik een jaar of 10 geleden, sigaretten/shag meer zo'n 30 jaar geleden. Moet er niet meer aan denken, gauloises en zware shag (had de wanden van mijn kamer geheel beplakt met lege verpakkingen van de weduwe) Het woord weduwe zei eigenlijk al genoeg....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

meen nu toch zo langzamerhand te zeggen dat het inspuiten met dunnen tevlon olie, afdoende is geweest. Ze gaan nog steeds uiterst soepel. Weer een pluspuntje voor Oto Bergsma, dat ze niet de makkelijkste weg hebben gekozen (nieuwe sloten, met risico op herhaling).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe