Ga naar inhoud

Hoe kom ik aan een VAG-COM / VCDS kabel?


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Via een welbekende tuner kreeg ik te horen dat mijn Octavia '11 alleen via de laatste Beta VCDS versie uit te lezen was. Nu ben ik zelf niet bekend met VCDS (wel het oude VAG-Com) maar wil mij hierin wel gaan verdiepen.

Nu wil ik graag ook waardes kunnen aanpassen, echter zal ik hiervoor dus de beta versie moeten draaien. Iemand enig idee waar ik een geschikte kabel kan kopen voor een schappelijke prijs?

Is deze kabel bijv. geschikt? http://www.cardiag.co.uk/vag-com-112-diagnostic-interface-713.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf voor mijn Yeti van 2010 een "Chinese" kabel (VCDS 10.6) aangeschaft en deze werkt naar tevredenheid. Nadeel is dat je geen updates van de software kunt gebruiken.

Dit zijn ook nog 2 adresjes waar je zo'n kabel kunt aanschaffen.

http://www.uobdii.com/

http://www.randlatech.com/

Of deze kabels geschikt zijn voor jou auto kan ik niet beoordelen.

In dat geval is de aanschaf van een Ross-tech te overwegen, maar is een stuk duurder, je krijgt support bij problemen en je kan de software updaten. http://www.ross-tech.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

@PC-fre@k: Betekent dat dat jij een kabel heb waarmee je gedurende de rit olietemperatuur kunt uitlezen en die ik dus wil overkopen?

O nee, opsplitsen:

- Heb jij, doordat je de Rostech hebt aangeschaft, de oude kabel van www.uobdtool.com nou over?

- als vorige ja: kun je daarmee gedurende de rit permanent olietemperatuur aflezen?

- als vorige ja: wat is je prijs?

Skoody Boo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan, volgens mij (olie niet getest), vrijwel alles gedurende de rit uitlezen. Zelfs het percentage dat je het gaspedaal indrukt...

Ik heb geen kabel meer over helaas. Na aanschaf van de echte kabel heb ik met de 'neppe' kabel één van onze medegebruikers blij gemaakt.

Je zou Jeroen (JayBee) kunnen vragen of hij nog een kabel over heeft en er anders een via één van de beschreven methodes kopen. Er gaat in ieder geval een wereld voor je open met zo'n kabel, je kan ook leuke grafiekjes maken enzo. Helaas nog niet echt tijd vrijgemaakt om hier mee te spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Even een update:

Heb de kabel donderdag bij bovenstaande link besteld. 2! stuks (versie 10.6) voor 58 dollar (= momenteel €42!)

Paar keer gemeaild met 'miss Rita'. Bestellen verliep wat rommelig omdat je via mail besteld.

Op goed vertrouwen via Paypal betaald.

En wat denk je: maandagochtend stond DHL met 2 kabels voor de deur.

Dus ook nog met de koerier vanuit verre oosten gestuurd.

Kabel draait bij mij onder win7. heb al lekker wat aanpassingen gedaan.

Als iemand uit de buurt van Hoofddorp iets wil aanpassen hoor ik het wel.

Dikke aanrader dus!

Jeroen

Nou, die "Miss Rita from Sinoy" is bij mijn kabel aardig in de bonen.

1 november besteld en betaald, 19 november vraagt ze of ik al betaald heb, wat ik op 19 november bevestig, en zij ook nog diezelfde dag zegt dat de shipment will be arranged op 20 november. Komt ze de volgende dag vragen wat het adres ook al weer was.....

Als de aflevering van je auto ook vertraagd is maakt het natuurlijk ook allemaal niets meer uit, maar die miss Rita is nou wel 3 hele weken bezig om die kabel te posten. Is bij mij thuis ook zo: als je Chinees zelf afhaalt is dat veel sneller dan dat ze het komen brengen. Ik heb nou zo'n beeld van zo'n brommertje met zo'n box achterop ergens halverwege Siberie....

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet bekennen dat ik ondertussen een echte kabel heb. Het idee dat je gewoon kunt updeeten is wel prettig. Je moet immers voorbereid zijn als er zomaar een nieuwe Yeti voor de deur staat ;) . Ook missen in mijn versie behoorlijk wat labels van de adaptionsector.

Daarnaast is het een goed product, als je het vaker dan 1 keer gebruikt ben ik in principe van mening dat je er ook iets officieels van moet maken. Illegaal is leuk om te testen of het wel aan je eisen voldoet, maar bij gebleken geschiktheid (en acceptabele/ betaalbare prijs) moet je ook de overstap durven maken. Daarnaast heb ik nou toegang tot bepaalde websites met forums over vcds die wel handig zijn, ja, het klinkt onwaarschijnlijk, maar het kan: nog handiger dan dit forum :D .

De kabel van mevrouw Lala wordt nu door vrienden getest;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Natuurlijk weet ik dat je het beste een originele Ross-Tech kabel kunt aanschaffen, maar ik zou - in principe - eenmalig wat aanpassingen aan mijn auto willen doen en af en toe het foutenlog willen uitlezen, bijvoorbeeld vlak voor een onderhoudsbeurt.

Zodoende wil ik niet meteen EUR 300 uitgeven maar eerst eens kijken hoe vaak ik die kabel ga gebruiken.

Ik sta zodoende op het punt om deze VCDS kabel te gaan bestellen, dan wordt het niet zo'n prijzig experiment. Verstandige keuze, of kan ik beter de VCDS-kabel van AllOBDTool aanschaffen?

aangepast door Cyrus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een kloonkabel besteld bij AIIOBDTOOL. Je moet er wel een Paypal account voor hebben. De levering ging prima maar kan wel een week of 2 duren. Het CD-tje welke meegestuurd werd was gebroken, maar naar een mail kreeg ik de software per email opgestuurd.

De software die ik heb is 10.6 en ik zie op de site dat ze nu 11.3 leveren. De bijgeleverde software kan je niet updaten. Om te proberen is dit een prima kabel en ik weet dat meerdere op dat adres een kabel hebben besteld.

Tot nu toe heb ik een aantal aanpassingen gedaan (zielink) waarvan sommige bij anderen niet lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te proberen is een kloon versie prima, zeker als ze nu ook al nieuwere versies meeleveren zoals 11.3

Op de langere termijn is zeker i.v.m. de updates aan te raden om een echte aan te schaffen. Bovendien sponsor je dan ook de echte makers van de software dus hebben zij weer meer geld om de ontwikkeling voort te zetten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou direct voor de bron gaan die OBDT achting aanbieders dus. Die gast op marktplaats vragen vast meer voor een oudere kabel, nadeel is wel dat het wat langer duurt. Zelf heb ik het volgens mij weer ergens anders vandaan, maakt op zich ook niet heel veel uit als je maar verzekerd kan betalen (paypal bijv.) en ze een zo nieuw mogelijke versie ondersteunen. 11.x bijvoorbeeld (11.11.1 is nu de nieuwste).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb zojuist de VCDS 11.8 kabel van Cardiag.co.uk besteld. Ben benieuwd....

Kabel is gisteren binnengekomen, nog niet in de gelegenheid geweest om 'm te testen. Het CD-tje is overigens heel gebleven, dat lees je vaak anders! :lol:

Nu even het volgende: ik lees hier en daar dat versie 11.8 niet stabiel zou zijn. Ik weet dat je geen nieuwere versies kunt gebruiken met een kloonkabel. Kun je met zo'n kloon wel een lagere versie (in mijn geval bijv. 11.3) installeren zonder dat de kabel naar de haaien gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de originele kabel zijn ze bij 11.11.1 en daarbij wordt er gemeld dat de USB driver gedowngrade is omdat die niet bleek te voldoen aan de verwachtingen.

De kloon kun je alleen gebruiken met de versie die wordt meegeleverd! Soms worden er ook oudere versies meegeleverd (kijk even op de CD). Je kunt in geen geval de officiële versie draaien, dat gaat bij een kloon niet werken en het schijnt dat je de eeprom die op de kloon zit naar de filistijnen helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drivers omwisselen gaat in veel gevallen wel goed trouwens, of dat ook voor die nieuwe 11.11.1 driver geldt kan ik je niet vertellen.

Maar bij de 10.6 versie kon ik gewoon de originele x64 drivers gebruiken (staan als het goed is ook in downloads)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe