Ga naar inhoud

Lichten aan en nog een keer aan.


Arjo
 Delen

Ga naar oplossing Opgelost door Arjo,

Aanbevolen berichten

Als ik mijn Roomster start springen gelijk de koplampen aan. Het Dimlicht wel te verstaan. Doe ik dan dat licht aan, dan gaan ze nog een keer aan. Nou ja ze stonden al aan maar de enige manier om ze uit te zetten is het contact uit zetten. Gelukkig gaan ze dan wel uit. Wat moet ik vervangen? relais?

Nou rijd ik vrijwel altijd met licht aan, maar het is toch niet zoals het hoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat je met stadslicht begint, dan aanzetten je dimlicht aangaat en dan kun je nog je grootlicht aanzetten
Stadslicht werd nog wel eens als DRL gebruikt, althans bij mijn zakelijke caddy was dit het geval !
Maw contact aan en dan brande dat kleine lampje dus meteen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-10-2023 om 16:52, Arjo zei:

 

Nou rijd ik vrijwel altijd met licht aan, maar het is toch niet zoals het hoort.

Er is een periode geweest dat sommige merken bijvoorbeeld Volvo altijd de dimlichten ontstoken wanneer ze werden gestart. Bij andere merken kon je een aanpassing laten doen  om altijd met dimlichten aan te rijden.

Misschien is de Roomster ook een aangepaste auto.

aangepast door Fabia123
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de lichtschakelaar kapot is, heb je soms ook deze kuren (licht wat niet aan gaat, of juist niet uit gaat). Mijn gok is dat de lichtschakelaar kapot is, en je die dus moet vervangen, volgens mij is die lichtschakelaar identiek aan de Fabia en mogelijk ook de Octavia uit dezelfde periode.

Ik zie dat Schaap & Bron in Joure in elk geval 3 Roomsters heeft staan, dus goede kans dat je daar een vervangend exemplaar kan scoren:

h9htho76jwoxctpv2yq4uficgbcdbzq0~v830458

En daar staat ook deze Fabia:

0ec31d2ecc57c5bcec4dfaebcb047785~v977117

aangepast door EdK
dubbelle tekst verwijderd voor je
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Fabia123 zei:

Misschien is de Roomster ook een aangepaste auto.

Dat denk ik ook.

Je kunt lichtschakelaar met een simpel draadje doorlussen waardoor het licht altijd aan de staat. Dit heb ik ook eens gedaan met een vorige auto. Toen gebruikte ik de mistlampen als dagrijverlichting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat het niet cool is 🤨 om een gebruiksaanwijzing te lezen... maar ik weet niet beter dan dat onze Roomster (we hebben er 13 jaar in gereden), daar idd gewoon een knopje voor had:

image.thumb.png.3b05cf8858df63277785d7ad3628c832.png

Een instelling die onze nieuwe Kuga eigenlijk mist notabene!

(daar moet je weer gaan klooien met FORScan om het aan te zetten)

aangepast door Captain Hook
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe