Ga naar inhoud

Skoda nummer 5 ......


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Cordoba zei:

hatchback groot genoeg voor je?

Heb de ruimte uiteraard bekeken en tsja uiteraard is hij kleiner dan de combi, maar tov de hatchback F3 is hij weer iets groter.
Dus ja in 90% van de gevallen is hij groot genoeg de ruimte, en voor die 10% moeten we dan maar improviseren en eventueel in ergste geval de Caddy van de werkgever even meenemen na gevraagd te hebben.
Zonder reservewiel en de onderplaat erin is het wel een megadiepe bak.
Maar goed reservewiel van de F3 gaat erin en dat spuitbussie met compressor gaat eruit en dus in de F3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ edk Bij de aanschaf van een Fabia heb ik de manual op papier vooraf al meegekregen. Is erg handig om te leren  vooral de verschillen. De infotainment stel ik meestal zelf in voor aflevering.

Dat kost een paar uur maar dan kan je in de garage navraag doen als iets niet lukt. Als er bijvoorbeeld kaartupdates vergeten zijn kom je daar snel achter en kunnen ze dat direct oplossen. Als ik met de nieuwe auto de showroom verlaat staan alle gewenste radiozenders erin werken de muziek bestanden van usb of sd, werken alle telefoons, en staat de adressenlijst in het navigatiesysteem. Mogelijk kunnen ze de navigatie info ook overzetten van de Fabia 3 naar vier.

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je Info @Fabia123alleen deze keer gaat dit het niet worden.
Dealer zit ruim een uur van me woonplaats af,
Maar gister even proefrit gemaakt in de Monte Carlo en zit zelfde mediacenter in en moet zeggen dat het redelijk snel begrijpbaar was.
Ben 3/4 uur weggeweest voor proefrit en kwartier daarvan ben ik lekker op parkeerplaats gaan staan om te spelen met mediacenter.
Want op zich was er best veel in te stellen maar sprak allemaal redelijk voor zich zelf....

Alleen dat lane assist is een dingetje waar je wel heel erg aan moet wennen.
Het gevoel in je stuur dat iets het even overneemt en corrigeert , dat gaat echt tegen je natuur in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, EdK zei:


Alleen dat lane assist is een dingetje waar je wel heel erg aan moet wennen.
Het gevoel in je stuur dat iets het even overneemt en corrigeert , dat gaat echt tegen je natuur in.

Vind ik ook 3 x niks; maar ik neem aan dat je het (permanent) uit kunt zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het al bij Front Assist dat ik de neiging heb om dat uit te zetten, maar stel je voor dat ie een keer terecht in zou grijpen terwijl je de boel hebt uitgeschakeld. Dat is dus de reden dat ie bij mij wel aanstaat, maar af en toe is ie compleet de weg kwijt. Vorige week nog in een tunneltje, geen auto te zien voor me, maar kreeg wel een voorwaarschuwing voor een ingreep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Rosinfield zei:

neem aan dat je het (permanent) uit kunt zetten?

ehhh ja en nee.

Je kunt hem uitzetten maar eigenlijk net als bij start stop systeem, zodra je de auto weer opnieuw start dan moet je hem weer uitzetten in menu.
En al even over gehad met dealer en vertelde me dat ze het wel kunnen uitzetten maar het niet mogen, en wil je het toch dat je er dan voor moet tekenen...
Maar goed er bestaat ook nog zoiets als Antera met lowerings tuning, en die kan het zo uitzetten.

Maar viel me op dat als ik van rijbaan verwisselde en de knipperlichten gebruikte zoals behoort dan grijpt hij niet in, maar vergeet je de knipperlichten aan te zetten dan grijpt hij wel in.
Maw als je je netjes aan de verkeersregels houd dan heb je geen last en zou het alleen een lust moeten wezen....
Maar goed kijk het even aan en kijk of ik er aan kan wennen en anders is het een bezoekje aan Antera of op afstand.

 

9 minuten geleden, Cordoba zei:

bij Front Assist dat ik de neiging heb om dat uit te zetten,

Volgens mij kun je het deels of geheel uitzetten in het menu van je media unit.
Maar kijk eens of hij nog wel goed op zijn plek zit die radarkop.
Heb in die 6 jaar hem enkele keren weer op zijn plek moeten drukken ( hoor je een klik ) bleek hij aan een kant niet geheel meer goed te zitten.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ook bij VT neem ik aan, als je daar toch heen moet. S/s systeem kunnen ze ook uitzetten, dus dit zal ook wel lukken. 
Ik herinner me een keer dat ik in de Octavia van B. Stuurder reed, dat er al snel heel hinderlijk aan het stuur werd getrokken

Link naar reactie
Delen op andere sites

VT zal het ongetwijfeld kunnen, maar zal nog wel even duren voor ik daar naar toe kan !
Blok is nog niet te tunen helaas, ze moeten nog wat kraken voor ze aan de slag kunnen....

Dus zal eerder bij Antera zijn dan, dit vanwege de achteruitrij camera

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@EdKJe hebt dus in een Monte Carlo gereden, en die heeft sportstoelen. Hoe is dat bevallen?

Zijn er veel verschillen qua stoelen of andere zaken ( onderstel)?

Het af en toe paniek zaaien van de frontassist herken ik ook.

Hopelijk is dat bij de Fabia 4 verbeterd.

aangepast door Fabia123
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Fabia123die sportstoelen zullen mij nooit bevallen, heb in de RR al de keuze gehad om ze te kiezen.
Maar het is me ding niet !
Voor een uur erIN zitten gaat nog wel maar daarna voel ik me opgesloten kan ik niet echt verschuiven van links naar rechts en tsja dat vind ik dus niets.
Voor de rest ga ik dan vergelijken met de wagen die ik dan genomen heb en dat is niet geheel eerlijk.
Heb bv het winterpakket er op zitten en dus raamverwarming / stoel en stuurverwarming en dat zit niet op de monte carlo
Monte carlo is met rode bies afgewerkt op stoelen en rode lijst in dashboard en deuren, en ja als je een rode wagen hebt dan zeg ik nog van JA dat is mooi
Maar ik had de witte uitvoering en dan is nog alles rood en in de blauwe ook en dat vind ik persoonlijk niets.
Nu heb ik toch al niets met rood hoor !! Of het moet rood haar zijn !
En navi is zelfde en digitale tellerunit is ook eender.
Daartegen toen ik weer bij dealer stond zag ik opeens een knop met modus , bleek dus een keuze knop te zijn voor drive modus.
Dus eco / sport , maar goed niet kunnen testen omdat ik zoveel dingen nieuw om me heen had.

Maar goed dit is hoe ik het ervaar, een ander kan dit uiteraard totaal anders ervaren en het een fijne uitvoering vinden !
Ikzelf zal op basis van proefrit deze keuze niet zo vlug maken.... En dit is hoofdzakelijk gebaseerd op de stoelen en het rood aan binnenzijde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opvallend dat je de sportstoelen niets vind @EdK. De meeste mensen die problemen hebben met sportstoelen zijn ongeveer even breed als hoog, en dat is bij jou niet bepaald het geval. Bij de Fabia I vond ik de standaard stoelen zelfs zo belabberd dat ik later alsnog sportstoelen heb geplaatst, omdat ik het in de standaard stoelen na drie kwartier overal pijn begon te doen, door de slechte ondersteuning van de onderbenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Cordoba zei:

Opvallend dat je de sportstoelen niets vind

Tsja misschien dan toch een eigenheimer ??
Maar kan er niets aan doen maar kan me draai er niet echt in vinden.
Maat zijn vriendin had een Alfa met ook sportstoelen en daar vond ik het het ergst.
Gingen met haar auto weekend richting het noord franse land en ik moest maar rijden omdat ze het toch wel eng vond in buitenland rijden.
Wel een 2 a 3 uur verder en met veel geklaag mijner zijde ben ik uiteindelijk op de achterbank beland en een beetje vandaar uit TT gespeeld.
Ik kon in die stoelen echt niet zitten, het met me schouders opgesloten zitten in die zijwangen en een zitvlak waar ik nog iet een centimeter kon schuiven...
Nee echt 3x niets voor een draaikont als ik..... heb uiteraard ook geen zitvlees als monteur

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goede sportstoel geeft vooral steun aan de onderbenen en iets hogere wangen op de zitting, zodat je minder makkelijk links/rechts schuift bij snel genomen bochten, bij de rugleuning moet je dan wat extra zijdelingse steun hebben, maar juist lager dan de schouders om stuurbewegingen niet te hinderen. Een sportstoel in een auto is wat anders dan een racekuip (die sommigen ook monteren), want daar zit je echt vastgeklonken aan het chassis om meer te voelen wat de auto doet bij het rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals @Cordoba en @edk al aangegeven zijn sportstoelen iets persoonlijks. Ik zit er graag in. Geeft net iets meer steun vooral op lange ritten. Maar de meningen van anderen zijn verdeeld. Bij de Fabia 1t/m3 was sportstoelen een optie op meerdere uitvoeringen. Ik heb ze er altijd bij genomen. Bij de Fab 4 heb je alleen sportstoelen op de MC uitvoering voor zover ik weet.

De rode binnenkant en andere spots gadgets hoeven voor mij ook niet zo nodig. Maar ik ben wel benieuwd hoe de sportstoelen in de Fabia 4 zitten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Fabia123 zei:

wel benieuwd hoe de sportstoelen in de Fabia 4 zitten

Dan zou ik zeggen ga een proefrit met de voorraadwagen F4 MC maken in Heerenveen !
Laat alleen je creditcard etc thuis voor je getekend hebt en je thuis het dan niet durft te vertellen wat je hebt gedaan.....😂
 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe