Ga naar inhoud

Skoda nummer 5 ......


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Maar goed een nieuwe wagen moet uiteraard wat aangepast worden.

Dus gister na veel geklooi met betaling , want men heeft geen Paypall meer en per mail te horen gekregen dat de intentie er niet is om het weer aan te bieden.
Maar goed via neef die wel creditcard heeft toch nog wat dingen besteld en wel het volgende.

design spatlappen voor en achter.
De windscreens voor de zijruiten bestuurder en passagierkant voorzijde.
En een setje met instaplijsten voor de dorpel voorzijde.

En van Brodit een nieuwe beugel om hem zonder te schroeven aan het dashboard kan plaatsen. De houder had ik nog en kun je overzetten.
Vanwege dat neef besteld heeft ook bij hem laten afleveren en als deze week binnen komt bij hem dan zaterdag in zijn loods meteen even monteren.

Had eigenlijk 1 optie bij de dealer nog bijbesteld en wel de doorzichtige folie voor de dorpel aan de kofferbakzijde.
Dit bij de Fab 3 voor eerst aangeschaft na daarvoor bij 2 wagens de zwarte gekocht te hebben.
Maar de doorzichtige folie beviel me eigenlijk wel ergg goed en je blijft de kleur van de wagen ook zien, dus dat is de reden dat ik het weer heb genomen en zij mogen het er op plakken.
Doen ze het fout dan mogen ze het overdoen en kost het me geen nieuwe !

En daarna even rustig aan gaan kijken voor de achteruitrij camera die ik wel laat monteren door Antera.
Zit alleen nog in twijfel of ik de camera wel of niet bij hem aanschaf, hij heeft een andere leverancier die redelijk aan de prijs is en daardoor de totaal ook hoger uitvalt.

Maar goed 6 Mei dan kan ik hem ophalen en daarna hebben we een heerlijk ritje naar Almere en later de dag door naar thuis !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Een paar vragen/opmerkingen @EdK:

- heb je bij de F4 niet net als bij de F3 een scherm waar de auto automatisch de afgelegde afstand bijhoudt sinds tanken? (overigens gebruik ik daar ook nog steeds de tripmeter voor, dat is al meer dan 40 jaar gewoonte). (Reset ook automatisch als er pakweg meer dan 1 liter brandstof is toegevoegd)

IMG_20230601_191121_HDR.thumb.jpg.bf09690f9c50683d66f081d321e694ea.jpg

- dat de achterruitverwarming niet in een menu zit verstopt, kan wel eens te maken hebben met wettelijke eisen. Als je het mediasysteem er uit haalt (en eventueel vervangt door iets anders) kun je mogelijk de wettelijk verplichte achterruitverwarming niet meer bedienen.

- verstelbare lendesteun lijkt mij echt wel een flinke stap vooruit wat de stoel betreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Cordoba zei:

heb je bij de F4 niet net als bij de F3 een scherm waar de auto automatisch de afgelegde afstand bijhoudt sinds tanken?

Jawel dit scherm heb ik ook nog steeds al zijn er wel wat functies zoals groen rijden verdwenen. Maar dat boeit niet omdat ik dat toch al niet gebruikte.
Maar ik wil de KM stand (trip) na tanken gewoon resetten, al is het maar om te weten hoeveel km is deze keer heb gedaan op tank.

5 minuten geleden, Cordoba zei:

Als je het mediasysteem er uit haalt (en eventueel vervangt door iets anders)

Wel als je dat er uit haalt heden ten dagen dan start volgens mij je wagen niet eens meer....... Er word zoveel in ingesteld dat ik echt afvraag of bv Zenec nog wel vervangers hiervoor bouwt !?

7 minuten geleden, Cordoba zei:

verstelbare lendesteun lijkt mij echt wel een flinke stap vooruit wat de stoel betreft.

Hoho het is nog wel een fabia hoor, dus verstelbaar is twee standen, wel of geen lendesteun !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat tanken en km's op een tank doe ik hetzelfde Ed, maar je kunt het (wel iets omslachtiger) ook in het scherm zien zoals ik dat heb gepost, in het voorbeeld kun je zien dat ik 1030 km op een tank heb gereden en dat er volgens de auto nog 70 km op het restant kan worden gereden. Voordeel van dit scherm is dat je niet kan vergeten te resetten, daarnaast heb je ook nog Spritmonitor, als je de km-stand steeds invult bij het tanken, rolt daar automatisch ook steeds de gereden afstand uit (die hoef je niet handmatig in te vullen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik begrijp al de voordelen van wat je net opnoemt hoor, maar ik wil dan toch de tripmeter kunnen resetten
En dat gaat ook op de F4 maar niet meer doormiddel van een simpel knopje indrukken bij de tellers, maar ik moet nu een heel menu door in dat mooie media gebeuren
En dat vind ik dus echt niet simply clever , maar simply vervelend !
Dat enkele knoppie bij de tellers dat was simply clever !!

En Cordoba, zou jij van de week als je even tijd hebt een de diameters van de logo's aan voorkant en achterkant kunnen meten en hier posten.
Wil eens kijken of één van die 2 gelijk is aan de F4.
Want dan wil er één voor de f3 bestellen bij Kopacek in kleur en even hobbyén om deze voor te plaatsen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@edk Mooi om deze praktijkervaring te lezen.

Wat betreft verbruik is mijn ervaring dat pas na 5000 km je een eerlijk beeld hebt. Goed om te lezen dat zaken als geluid en weggedrag toch weer verder verbeterd zijn, al zijn beide in de Fabia 3 ook prima. En dan technische nieuwtjes. Soms handig. Soms niet zoals de armsteun.

Heb je de spraakbediening al geprobeerd? Ik weet dat dit bij de Fabia 3 niet geweldig is.

Wat betreft de infotainment hoor je veel problemen met de MIB 3 maar ik begrijp dat alles goed werkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Fabia123 zei:

Heb je de spraakbediening al geprobeerd?

Nee, en ook totaal niet de intentie om het te proberen.
Met de F3 was dit zo hopeloos dat ik er eigenlijk genoeg van heb en er eigenlijk al vanuit ga dat het in de F4 ook gewoon niet werkt.......

 

17 uren geleden, Fabia123 zei:

met de MIB 3 maar ik begrijp dat alles goed werkt?

Eigenlijk geen klachten tot heden, op één klein dingetje na !
Hij blijft maar connecten en weer ontkoppelen met me Samsung S8.
Maar ben er nog niet achter wat hij ontkoppelt ?? Wifi of Blauwe tand !
Maar goed nu heb ik ook niet echt de tijd cq de tijd gunnen om dit uit te zoeken vanwege drukte op werk. ( hoogseizoen momenteel )

En ja had afspraak met Antera voor 15/7 voor achteruitrijcamera alleen dat is van zijn zijde even gecanceld vanwege prve redenen
Eind deze maand weer nieuwe afspraak maken met hem voor nieuwe zaterdag dit jaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-6-2023 om 22:54, EdK zei:


En Cordoba, zou jij van de week als je even tijd hebt een de diameters van de logo's aan voorkant en achterkant kunnen meten en hier posten.
Wil eens kijken of één van die 2 gelijk is aan de F4.
Want dan wil er één voor de f3 bestellen bij Kopacek in kleur en even hobbyén om deze voor te plaatsen !

Ik had je vraag niet goed gelezen Ed, als ik er aan denk zal ik morgen even meten, stuur me anders een berichtje op mijn telefoon (ga er van uit dat je mijn 06 nog hebt)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Telefoon zat klem in mijn broekzak, met aan/uit knop blijkbaar ingedrukt. Telefoon is daardoor vastgelopen, moet nu wachten tot de accu leeg is, dan kan ik hem opladen en resetten.🥵 (Is al een keer eerder gebeurd, dus weet hoe ik het weer goed krijg)

Gemeten: op de neus ca. 89 mm diameter, op de kofferklep 80 mm diameter.

Was hier eerst even een bewolkte lucht die aardig werkte, even later een paar keer behoorlijk wat wind en ineens bij donkere lucht grote druppels en onweersbuitje.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu moet ik morgen even niet vergeten me schuifmaat uit bedrijfswagen te pakken.
En dan hoop ik dat ik met één van de 2 maten overweg kan op de Fab 4

Want was op de 3 zeer gecharmeerd over de gekleurde logo's van superskoda.
Maar momenteel hebben ze alleen de monte carlo (geheel zwart ) uitvoering en dat vind ik niets.
En verwacht niet dat ze met gekleurde komen voor de F4.
En die Ali China shit die komt niet op de motorkap

Maar Gert alvast mijn dank voor de moeite en succes met de phone om hem uit zijn stress te krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-7-2023 om 21:15, Cordoba zei:

Gemeten: op de neus ca. 89 mm diameter, op de kofferklep 80 mm diameter.

Op 11-7-2023 om 21:44, EdK zei:

Nu moet ik morgen even niet vergeten me schuifmaat uit bedrijfswagen te pakken.

Afijn 7 dagen later had ik eindelijk me schuifmaat meegenomen uit de bedrijfswagen en kon ik hem meten.
En ik meet 90mm.
Dus de 89mm die jij hebt gemeten zou kunnen, die ene millimeter verschil ga je volgens mij niet zien.
Maw maar eens kijken binnenkort om hem te bestellen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

89 of 90 mm is ook net hoe je meet, in de dikte de onderkant (zeg maar op de lak) kan zomaar 90 zijn, waar de bovenkant 89 is, en ik heb gemeten met rolmaat, dus daar zou ook best een mm verschil uit kunnen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Cordoba zei:

ik heb gemeten met rolmaat,

Joh hebt je geen eens een schuifmaat ?
Ik had moeten zeggen dat ik met een schuifmaat van de Lidl heb gemeten, is zo'n mooie met een LCD display dat t niet doet.
Gelukkig zaten er ook van die mooie streepjes op het ijzer met wat getalletjes en die stond precies op grote lijntje van de 90 mm aan de basis die op lak is geplakt
Dus jouw 89mm zie ik dan gewoon als de 90mm van mij !

Nu weer even achterhalen welke kleur de Fabia is en dan even bestellen, maar wacht even want wil me BMW logo's ook meten en indien diameter er is vervangen voor Skoda logo's !!
Al is het alleen om de motor dealers te pesten....😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n verrekte digitale schuifmaat (geef mij maar een ouderwetse met een noniusschaal), en verder nog een micrometer, aantal rolmaten en waarschijnlijk ook nog wel ergens een duimstok.

Niet gewoon BMW-logo's en Skoda-logo's omwisselen, heb je alles op de kast (maar die moet dan wel stevig zijn, anders houdt ie het niet). 😎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe