Ga naar inhoud

Met Henk in de bergen


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Stond 1 storing in, een heel sporadische. Door een verkeerd signaal heeft 1 van beide koppelingen even niet meegedaan. Vandaar de zware noodloop, die de indruk gaf van een Landrover in lage gearing. Als ik gewoon opnieuw had gestart was er hoogstwaarschijnlijk niets aan de hand geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel je nu eens voor dat er een app zou zijn voor je android mobieltje, die via blauwetand (oid) verbinding maakt met je auto, vervolgens de storing doorgeeft aan de garage en die je van op afstand geruststelt, "nee hoor meneer, u hoeft de ANWB niet te bellen" "een keertje opnieuw starten en uw auto zou weer gewoon moeten lopen"

Dat noem ik nog eens vooruitgang!

Technisch kan het allemaal... :notworthy:

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, dat is zo, technisch kan al veel meer dan we meemaken. Kwestie van tijd, denk ik. Ook zou zo'n ANWB centrale een programma moeten/kunnen hebben, waarbij er direct zo'n oplossing uitrolt. Ipv dat ze je nu een kwartier doorzagen met allerlei niet relevante vragen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel je nu eens voor dat er een app zou zijn voor je android mobieltje, die via blauwetand (oid) verbinding maakt met je auto, vervolgens de storing doorgeeft aan de garage en die je van op afstand geruststelt, "nee hoor meneer, u hoeft de ANWB niet te bellen" "een keertje opnieuw starten en uw auto zou weer gewoon moeten lopen"

en zoiets bestaat inderdaad al in het F1-circuit.. :krijgt de degen die aan t stuur draait te horen: draai het blauwe knopje een kwart slag naar links, de rode knop naar rechts, druk verder op de groene knop en daarna... verlaat zsm de auto :doh2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Olieverbruik is zeker niks om je zorgen over te maken. Hebben jullie enig idee hoeveel liter olie een Fabia in Rallytrim verbruikt tijdens

een dag met daarin een aantal klassmentsproeven? Het verbruik is dan zo ongeveer 3 liter olie per dag. En die proeven zijn echt geen honderden km's. Als je de motor hard laat werken is het niet gek dat hij dan ook wat verbruikt.

Mijn O2 RS verbruikt ongeveer een liter per 10.000km, toen ik bij de garage navraag deed of dit normaal was schoten ze bijna in de lach. Volgens de eigenaar (deze rijdt ook woestijnrally's) mag een gechipte 2.0T ongeveer een halve liter per 1500-200km verbruiken als je het vermogen regelmatig aanspreekt. Aangezien ook de 1.2 en 1.4TSI's een relatief hoog vermogen in relatie tot de cilinderinhoud hebben lijkt het mij niet gek dat deze ook behoorlijk wat olie mogen verbruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe