Ga naar inhoud

Knallen met Max in de Formule 1 πŸ‡§πŸ‡ͺ πŸ‡³πŸ‡±


oud-lid
 Delen

Aanbevolen berichten

Er is nog een kleine kans dat Sainz een straf krijgt voor het feit dat ie te laat op de gele vlaggen heeft gereageerd in Q3. De tijd tussen de crash van Perez en het daarop rijden door Sainz is genoeg om te reageren, maar het schijnt dat de marshall te laat waren met vlaggen. Normaal is er pal vΓ³Γ³r het incident een dubbele gele vlag (betekent 'zorg dat je kunt stoppen als dat nodig is') en de post (bocht) daar weer voor is er een enkele gele vlag als voorwaarschuwing. Die voorwaarschuwing schijnt er nog niet geweest te zijn toen Sainz daar passeerde (marshall stond nog te kijken).

Verder morgen kans op regen tijdens de race, dus dan zal het chaos worden, al zal het niet meer de mega chaos worden zoals in het verleden ooit in Monaco is gebeurd met maar 3 auto's die afgevlagd werden voor de finish.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Cordoba zei:

zoals in het verleden ooit in Monaco is gebeurd met maar 3 auto's die afgevlagd werden voor de finish.

Het jaar dat ik in me lelijke eendje zelfs punten had kunnen scoren.....😎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het luisteren naar boordradio's was minstens zo amusant. (Gemekker van Lewis, frustratie van Leclerq).

Latifi die gewoon achter de SC bij de hairpin rechtdoor gaat, en Schumacher die zijn auto gewoon in stukken verdeelt. In eerste instantie met het beeld van Magnussen die je zag lopen dacht ik dat beide Haas-auto's gecrashed waren, maar dat leek alleen zo doordat de achteras met achtervleugel losgebroken was van de rest van de auto.

ed36a1ae-3eaf-4699-b1c6-69d76e7d9733_ori

Link naar reactie
Delen op andere sites

Monaco vind ik het minste circuit van het jaar. Max moest "simpel" voor Leclerc finishen. Dat PΓ©rez Monaco wint heeft hij dik verdiend ook als je kijkt dat hij Max voor bleef in de kwalificatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Monaco heeft (net als Zandvoort) een F1-geschiedenis, dat is al een deel van de charme, daarnaast dat fouten vaak ongenadig afgestraft worden, heeft ook wel iets. Grootste probleem is dat de auto's in de loop der jaren steeds breder geworden zijn, veiligheidsmaatregelen langs de baan steeds strenger, waardoor er gewoon te weinig ruimte is voor mooie inhaalgevechten. Er zijn ook geluiden dat het parcours mogelijk verlengd zou worden om zo een lang recht stuk te creΓ«ren waar ingehaald kan worden. Extra baanlengte betekent ook dat achterblijvers minder snel een rol gaan spelen en ook dat kwalificeren makkelijker wordt (zelfde aantal auto's over meer baanlengte, dus minder last van elkaar).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik weet niet of er al een uitspraak is met betrekking tot het 'opzettelijk langzaam rijden' tijdens de kwalificatie Q2 door Lewis Hamilton en daarop volgend ook door Lando Norris. Dit zorgde ervoor dat een aantal coureurs niet de gelegenheid kreeg om hun tijd te verbeteren, waardoor Lewis en Hamilton door konden naar de volgende kwalificatieronde.

aangepast door EdK
cotureurs veranderd in coureurs
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Afijn vandaag is een extra reden om privΓ© dus nooit een ferrari te kopen hoor...
Opgeblazen motoren slecht versnellingsbakken...
Dan de ellende van VAG maar......

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is geen pech, dat is gewoon Italiaans design 😁 (ook op andere technische gebieden al zo vaak gezien: Italiaans design ziet er gelikt uit, kÑn mooi werken, maar ook altijd heel gevoelig voor technische problemen.)

aangepast door Cordoba
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Cordoba zei:

Dat is geen pech,

Maw het is een product eigenschap om de woorden van PON te gebruiken......😎

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de verhalen blijft Lewis komend weekend bij de GP van Canada thuis om met zijn hobbelpaard te oefenen voor de volgende races. (Door purpoising en het bottomen van de Mercedes heeft Lewis rugklachten en ook Russel heeft na Baku serieus last van zijn rug).

Mercedes probeert nu via de FIA de regels aangepast te krijgen, waar het team het gewoon heeft laten afweten in het ontwerp van de nieuwe auto, en weigert om de rijhoogte van hun auto's wat hoger te zetten, zodat de auto's beter te rijden zijn (en wat langzamer worden). Bij Mercedes schijnt het probleem niet alleen purpoising te zijn, maar is dat zo heftig dat in combinatie met de lage rijhoogte de bodem van de auto regelmatig het asfalt raakt (en de auto op dat moment dus ook onbestuurbaar is). Dat de bodem van de auto letterlijk op het asfalt ligt heet dus bottoming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja het doet pijn als je jaren het beste team bent geweest en nu gewoon een bagger product hebt gemaakt en in de achterhoede moet rijden.
Want laten we eerlijk zijn, als de Ferrari's niet uitgevallen waren dan was het plaatsje 5 en 6 geweest als max voor de heren....
En dus gaan we zielig doen en het op deze wijze proberen te spelen.....
Maar eigenlijk is Mercedes dus een zeer slechte werkgever als hij zijn personeel zo op pad stuurt !
Maar ja wat verhogen heeft wel als voordeel dat ze vanaf de laatste startrij wel beter kunnen zien wie er als eerste weg is.

Β 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat Hamilton nu wel de wagen van Max bovenop hem wil hebben als de foto !
Waarom ? wel dan kunnen ze de onderkant wat beter bekijken en er misschien wat van leren..

Ja Toto Wolff zijn verdiensten aan het team zullen een flink stukje lager voor hem uitvallen....
Zal toch zeker een sneetje brood minder zijn per maand...

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd leuk die lijstjes, maar doordat er tegenwoordig bijna twee keer zoveel races per jaar zijn, geeft het ook een vertekend beeld. Ik zou die lijstjes wel eens willen zien als je het niet berekend in het aantal races, maar het aantal races per jaar.

Stel dat Schumi in de tijd dat ie deze races won, er 14 races per seizoen waren (even aangenomen dat het over al die seizoenen gelijk is), en dat er bij Hamilton 20 races per seizoen waren, dan kom je op hele andere waardes:

- Schumi 25 gewonnen races/ 14 races per seizoen betekent dat die 25 races overeenkomen met 1,78 seizoen in zijn tijd

- Hamilton 25 gewonnen races /20 races per seizoen, dat komt overeen met maar 1, 25 seizoen voor zijn tijd dus lang niet zo'n prestatie om 25 races te winnen

Voor een echt goed vergelijk moet je het per seizoen voor iedere coureur uitrekenen, en dan die verschillende seizoenen bij elkaar optellen net zolang tot je bijvoorbeeld uitkomt op 100% (dus bij elkaar de winst van het gemiddeld aantal races in een seizoen dat een coureur actief is).

Een vergelijkbaar probleem heb je als je op basis van behaalde punten gaat vergelijken: niet alleen het aantal races per seizoen is behoorlijk toegenomen, maar ook de puntentelling is behoorlijk veranderd in de loop der jaren, toen ik begon met Formule 1 kijken, kregen alleen de eerste zes coureurs punten, en moesten coureurs echt aan de bak in de kwalificatie om te mogen starten in de race. In die tijd waren er vaak iets van 28 auto's die moesten vechten voor 26 startplekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. Β© Skoda Forum Europe