Ga naar inhoud

Knallen met Max in de Formule 1 🇧🇪 🇳🇱


oud-lid
 Delen

Aanbevolen berichten

Als teams twijfelen over de juiste strategie, of denken dat er een aantal SC's komen is dat niet ongebruikelijk. Door op verschillende banden te starten, spreiden ze de risico's, en als er een SC komt, zitten beide auto's vaak te kort op elkaar om beiden onder de SC de banden te wisselen (als het hele veld na een rondje al achter de SC rijdt, wil je dat niet meer, omdat je dan achteraan de grid terecht komt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kijken naar de concurrent.😗

Met Valentino Rossi en een F1-coureur. Vanaf ca. minuut 14 doen ze de switch.

 

 

aangepast door EdK
Link even aangepast
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank @edk wat deed ik verkeerd? Ik kopieerde de link binnen YouTube en plakte het in de post. Ik zag dat ik geen plaatje kreeg😒

aangepast door VAG-man
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder het filmpje zie je " DELEN "  staan en die klik ik aan en dan word hij al gekopierd
En dan waar ik deze tekst nu type daar gaat ik staan en klik me rechtermuisknop aan en dan plakken.

En ja dan zie je de link geplaatst worden en veranderen in wat je nu ziet !!

Maw eigenlijk erg simple........ net als een Skoda

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-4-2022 om 20:11, EdK zei:

Onder het filmpje zie je " DELEN "  staan en die klik ik aan en dan word hij al gekopierd
En dan waar ik deze tekst nu type daar gaat ik staan en klik me rechtermuisknop aan en dan plakken...

Precies zoals ik heb gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals te verwachten was de kwalificatie een mix tussen een kwalificatie en een gokspel, met maar liefst 5 rode vlaggen tijdens de kwalificatie, die daardoor ook ongeveer twee keer zo lang duurde als normaal. Kwalificatie heeft voor Max goed uitgepakt, voor Perez iets minder, en voor Mercedes behoorlijk dramatisch, er zijn ook beelden gemaakt van een zichtbaar gepikeerde Wolff na de kwalificatie in gesprek met Hamilton, die veiligheidshalve zijn helm maar op houdt.

Vanmiddag in de eerste droge training was Russel ineens de snelste, en ook Hamilton zat aardig voorin. Nu weten we natuurlijk niet hoe de set up was van de verschillende auto's, alleen dat de Mercedessen beiden op de zachte rode band stonden en beide Red Bulls op de gele medium band, dus mogelijk dat die snelle Mercedestijden geflatteerd zijn.

 

De startgrid voor de sprintrace straks:

Pos No Driver Car Time
1 1 Max Verstappen Red Bull Racing RBPT 1:27.999
2 16 Charles Leclerc Ferrari 1:28.778
3 4 Lando Norris McLaren Mercedes 1:29.131
4 20 Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:29.164
5 14 Fernando Alonso Alpine Renault 1:29.202
6 3 Daniel Ricciardo McLaren Mercedes 1:29.742
7 11 Sergio Perez Red Bull Racing RBPT 1:29.808
8 77 Valtteri Bottas Alfa Romeo Ferrari 1:30.439
9 5 Sebastian Vettel Aston Martin Aramco Mercedes 1:31.062
10 55 Carlos Sainz Ferrari  
11 63 George Russell Mercedes 1:20.757
12 47 Mick Schumacher Haas Ferrari 1:20.916
13 44 Lewis Hamilton Mercedes 1:21.138
14 24 Zhou Guanyu Alfa Romeo Ferrari 1:21.434
15 18 Lance Stroll Aston Martin Aramco Mercedes 1:28.119
16 22 Yuki Tsunoda AlphaTauri RBPT 1:20.474
17 10 Pierre Gasly AlphaTauri RBPT 1:20.732
18 6 Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:21.971
19 31 Esteban Ocon Alpine Renault 1:22.338
20 23 Alexander Albon Williams Mercedes  

Albon heeft gisteren in de kwalificatie geen tijd neer kunnen zetten omdat in zijn eerste rondje er iets begon te branden bij zijn achterwiel en er even later ook iets ontplofte. (Sommigen denken een remleiding, maar dat is niet zeker) Max ging Albon voorbij toen het begon te branden, en zat er ruim voor op het moment dat de boel klapte, dus mooi op tijd weg voor de stukken.

image.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, MarcoO2 zei:

Heerlijke wedstrijd weer! Maar niet voor LH :D

Klopt, was weer lekker. Flink ingelopen ook omdat Leclerc pech had met een stuurfoutje waardoor zijn voorkant kaduuk ging. En Perez draait ook erg mooi mee zeg. Leuk team van Red Bull!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leclerc had geen pech, eigenlijk het hele weekend neemt ie al te veel risico waardoor ie steeds even de auto kwijt raakt. Dit is echt een kwestie van onnodig veel risico nemen, terwijl hem dat maximaal 1 puntje op had kunnen leveren. Het verbaasde me dat ook Max zo snel naar binnen kwam voor zachte banden, hij had een paar rondjes kunnen wachten en dan nog steeds met voorsprong uit de pit komen, en dan een lichtere auto (minder brandstof), en een paar rondjes om de banden op te warmen en te zorgen dat je niet strak tussen een paar achterblijvers zit (wat je extra tijd kost).

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Cordoba zei:

Leclerc had geen pech, eigenlijk het hele weekend neemt ie al te veel risico waardoor ie steeds even de auto kwijt raakt. Dit is echt een kwestie van onnodig veel risico nemen

Tsja in een ferrari riijden in Italië dat brengt een boel extra druk op de schouders mee.
Maar als hij gewoon geaccepteerd had waar hij reed en niet perse Perez voorbij te willen, dan had hij er nu een stuk beter voorgestaan en voor zijn team mbt constructeurs punten

aangepast door EdK
typo
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Cordoba zei:

Het verbaasde me dat ook Max zo snel naar binnen kwam voor zachte banden, hij had een paar rondjes kunnen wachten en dan nog steeds met voorsprong uit de pit komen, en dan een lichtere auto (minder brandstof), en een paar rondjes om de banden op te warmen en te zorgen dat je niet strak tussen een paar achterblijvers zit (wat je extra tijd kost).

Max wilde gewoon het extra punt hebben; snelste ronde! 😎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frank, als Max bijvoorbeeld 2 of 3 rondjes later binnen gekomen was voor die zachte banden, was zijn auto lichter geweest (minder brandstof), en had ie de banden geen moment hoeven te sparen, omdat het maar een paar rondjes was tot de finish. Max had vóór Leclerc voor de zachte banden naar binnen ging een voorsprong van zo'n 13 seconden op Leclerc, stel dat Leclerc op zachte banden 2 seconden per rondje sneller rijdt dan Max op de oude mediums, dan nog heeft Max met een 3 rondes latere bandenwissel een voorsprong van 7 seconden, dus geen serieus risico dat Leclerc hem voorbij komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat hij nu ook ze banden niet echt heeft moeten sparen...
Was bijna een ritje met 2 vingers in zijn neus voor hem....
En verstappen heeft nu eindelijk een teammaat die ook goed in zijn vel zit en die een goede wagen heeft
Echt lof voor Perez ook weer deze keer, want hij was een pain in the ass voor Leclerc...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 2022 Red Bull is veel meer een allemans-vriend dat de voorganger, dat is een belangrijke reden dat Perez dit jaar veel korter bij Max kan blijven. Een beetje vergelijkbaar met toen Schumi in de Benetton reed: er was eigenlijk geen andere coureur die echt goed met die auto uit de voeten kon. Dat was voor een deel ook het probleem waar Jos Verstappen toen tegen aan liep op het moment dat ie ineens in mocht stappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Cordoba zei:

Frank, als Max bijvoorbeeld 2 of 3 rondjes later binnen gekomen was voor die zachte banden…

Als. Als mijn tante een pikkie had was ze mijn oom. Het zijn de beslissingen die RB maakt en die goed uitpakken ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe