Ga naar inhoud

Knallen met Max in de Formule 1 πŸ‡§πŸ‡ͺ πŸ‡³πŸ‡±


Wmm is er niet meer
 Delen

Aanbevolen berichten

De kwalificatie voor de sprintrace is geweest:

  • 1 Max Verstappen 1:27.641 empty.png - -
  • 2 Charles Leclerc +0.108 empty.png - -
  • 3 Sergio Perez +0.235 empty.png - -
  • 4 Daniel Ricciardo +0.403 empty.png - -
  • 5 Carlos Sainz +0.462 empty.png - -
  • 6 Oscar Piastri +0.520 empty.png - -
  • 7 Lance Stroll +0.734 empty.png - -
  • 8 Fernando Alonso +0.778 empty.png - -
  • 9 Lando Norris +0.831 empty.png - -
  • 10 Nico Hulkenberg +0.835 empty.png - -
  • 11 George Russell - - empty.png - -
  • 12 Lewis Hamilton - - empty.png - -
  • 13 Esteban Ocon - - empty.png - -
  • 14 Kevin Magnussen - - empty.png - -
  • 15 Yuki Tsunoda - - empty.png - -
  • 16 Pierre Gasly - - empty.png - -
  • 17 Guanyu Zhou - - empty.png - -
  • 18 Valtteri Bottas - - empty.png - -
  • 19 Logan Sargeant - - empty.png - -
  • 20 Alexander Albon - - empty.png - -
Hierboven de voorlopige resultaten (ik verwacht nog wel een gridstraf) en Max die na afloop van zijn enige snelle ronde in SQ3 stomverbaasd was dat hij op pole staat morgen. Zijn ronde had namelijk nog wel een paar foutjes in de 2e sector. De Fia had nog niet de officiele (voorlopige klassering) klaar, dus maar even de live timing gepakt.
Β 
Morgenavond om 18 uur de sprintrace, om 22 uur de kwalificatie voor de hoofdrace en zondag om 22 uur de hoofdrace. Dus deze keer niet dat de kwalificatie voor de race een uur later begint dan de race.
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals al aangekondigd een gridstraf, voor Bottas omdat ie in de kwalificatie ongelooflijk in de weg reed voor Piastry (team had Bottas pas gewaarschuwd op het moment dat Piastri al naast hem zat), Bottas start dus vanaf de 20e plek.

Hamilton had ook nog een meeting met de stewards: het team had zonder de verplichte helmen aan zijn auto gewerkt tijdens een pitstop in de kwalificatie. Later zou ook bij andere teams een soortgelijke overtreding geconstateerd zijn, waardoor de stewards hebben besloten hier geen straf voor te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was een mooie race. Ik gun Norris de overwinning, maar had de raceleiding die de safetycar vlak voor Verstappen de baan opstuurde de race niet moeten neutraliseren? Normaal gebeurt dat wel en zou Norris geen gratis pitsstop gehad hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had hem opgenomen en gister avond maar eens bekeken.
Was van voor tot achter in het veld een leuke en spannende race.
En na Alonso gun ik het Norris zeker deze overwining
Ze hebben het gewoon goed gespeeld en een beetje massel gehad.
En ja Als met safety car wel goed was gegaan dan vraag ik me af of Max wel 1e was geworden, want nadat hij het paaltje omver had gereden was er toch wel iets aan de hand met de wagen

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vorige race, ik weet niet of het door de 'bollard' kwam die Max had verwijderd, of dat gewoon de afstelling van de auto niet goed was, maar feit blijft dat Max niet in staat was om het tempo van Norris bij te houden.

Benieuwd hoe het morgen gaat met de race (nog niets live gezien dit weekend), ik heb wel begrepen dat Max niet zijn vaste monteur JP heeft dit weekend.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit weekend toch weer een redelijk spannende race gezien: Max die 'uit het niets' toch ineens weer de poleposition pakte, en zo het record van Ayrton Senna evenaarde. Er waren dit weekend ook wat extra activiteiten in Imola omdat het 30 jaar geleden is dat Ayrton Senna (en Ronald Ratzenberger) op het circuit verongelukten tijdens het F1 weekend.

Perez presteerde duidelijk ondermaats, en McLaren is dan ook een puntje ingelopen op RBR en Ferrari hoefde maar 2 puntjes toe te geven op RBR. Duidelijk is dat McLaren echt op weg is om het 2e team te worden, en als Perez niet gaat presteren kan zelfs de 1e plek van het team in gevaar komen.

2153672818

Volgende week in Monaco kan het nog wel eens spannend worden voor het podium: McLaren lijkt nu de sterkste auto te hebben, zeker omdat de auto met minder brandstof het goed doet, maar het kleinste foutje wordt in Monaco wel heel hard afgestraft, dus of Norris en Piastri dat aankunnen? Monaco is een lagere snelheid, dus ik verwacht dat de teams hierop anticiperen om de race met wat minder brandstof te starten, dus een voordeel voor McLaren, ook de langere levensduur van de banden bij McLaren geeft extra speelruimte in het plannen van de pitstops. Ferrari heeft het voordeel van betere mechanische grip in de langzame bochten, dus mag ook niet uitgevlakt worden. Komend weekend in Monaco is het vooral belangrijk dat de coureurs geen foutje maken op een cruciaal moment, maar naar mijn idee zijn Red Bull Racing, McLaren en Ferrari de teams die de winst kunnen pakken in Monaco.

Β 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het komt allemaal wat dichter naar elkaar toe.
Dat men bij RB wat probleempjes heeft buiten de andere problemen is duidelijk.
Maar Monaco blijft een circuit waar moeilijk is in te halen, dus degene die pool pakt die zit het best op zondag achter het stuur als die de start niet verprutst

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. Β© Skoda Forum Europe