Ga naar inhoud

laagvlieger landt op skodaforum.eu en stelt zich voor


laagvlieger
 Delen

Aanbevolen berichten

Voor de goede orde: in tegenstelling tot wat mijn gebruikersnaam doet vermoeden, ben ik een zeer beheerste chauffeur :doh2:

Leuk om nog een forum gevonden te hebben over dit prachtige merk!

Ik woon in het Vlaamse land, Limburg om preciezer te zijn. Ik ben nog niet zo heel lang afgestudeerd en werk als ziekenhuisverpleegkundige op een acute geriatrische afdeling. Als voornaamste bezigheid in m'n vrije tijd trek ik erop uit per fiets (avontuurlijke reizen variërend van 100 tot duizenden km, tot zover mijn benen me brengen)

Ik heb onlangs mijn eerste auto gekocht van m'n pas verdiende centen. Ik zocht iets functioneel. Veel ruimte voor passagiers én bagage, toch met geringe buitenafmetingen, betrouwbaar en to the point, relatief nieuwe techniek onder de kap met een kleine dorst, en enigzins betaalbaar. Dan kom je automatisch uit op een Skoda Fabia Combi. Een 1.2 TDI Ambiente om precies te zijn. Nee, geen Greenline. De verlaging, start-stop en de zogenaamde 'ecobanden' heb ik niet op mijn Fabia. Echter is deze nog steeds zuinig genoeg om te kunnen genieten van een overheidskorting. 1 op 26,3 volgens het boekje. Na de tweede tankbeurt bij 1.800 km zat ik aan een totaalgemiddelde van 1 op 21,3, met nog een verbetering naar de 3de tankbeurt toe.

Om eerlijk te zijn is deze auto geen veelvoorkomende keuze voor een 22-jarige. Maar laat ik deze Fabia Combi nu best mooi vinden, en best een slimme optie als je van plan bent om deze auto helemaal op te rijden. Met veel autovakanties en misschien wel kinderen in het vooruitzicht. Met dit in het achterhoofd zal ik nog enkele duurzame aanpassingen doorvoeren zodat deze auto volledig naar mijn smaak is.

DSC04475b.jpg

Meer informatie over de auto: zie profiel of vragen maar!

Groetjes!

aangepast door laagvlieger
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Rosinfield: Dat is het leuke aan een forum dat zich focust op hetzelfde automerk. Hier komen alleen skodarijders of liefhebbers.

@ CaseyBasey: dat fietsreizen is serieus geminderd, voornamelijk doordat ik werk. Toen ik student was had ik 3 maanden na elkaar vrij, toen kon ik nog fatsoenlijke afstanden afleggen. En als je de luxe hebt om met de auto te kunnen gaan, neem je nogal snel de auto natuurlijk. En toch is een fietsvakantie iets uniek. Om conditie te behouden blijf ik woon-werk steevast met de fiets doen trouwens :)

@ Wasmachineman: Ben ik echt de jongste van het forum? Wat een eer! B) Nu ben ik het wel gewoon om vaak de jongste te zijn (dat heb je als je eind december verjaart ...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een prima keuze voor een 22 jarige hoor! Ik ben dus allang niet meer de jongste Fabia rijder, ik ben van oktober trouwens ;)

Ik heb ook een nieuwe gekocht, wel een Greenline dan. Voorlopig in Nederland geen maandelijkse belasting, geen aanschaf belasting betaald, en gemiddeld 1:20 (gewoon rijden zonder op je verbruik te letten). En bovendien gewoon heel veel Skoda, ik geniet er elke dag weer van!

Heel veel plezier op dit forum, ik zie je posts graag tegemoet. Samen maken we dit forum tot een groot succes en daar kunnen we jouw hulp goed bij gebruiken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Wasmachineman: jij hebt altijd een drukke eindejaarsperiode!

@ PC-fre@k: Ja, met al die vrijstellingen kun je zo'n Fabia in Nederland zeer goedkoop rijden. Ook In België krijg je korting, echter enkel op de aankoopprijs (15%). Verder wordt de belasting en verzekering afgestemd op de cilinderinhoud, en aangezien die ook niet groot is ... ;) Ik heb een echt koopje kunnen doen trouwens bij de dealer waar mijn ouders en m'n broer ook hun Fabia gekocht hebben (echt een Skoda-familie, zus en andere broer komen ook nog aan de beurt). Voor € 12.000 rond stond die voor m'n deur.

Mijn vader heeft trouwens een Fabia Combi in Satin Grey. Zeer mooie kleur PC-fre@k, ik heb destijds die kleur gekozen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ WillemJan: ja ik zit nog op enkele andere fora (skodaforum.nl en in mindere mate autoweek.nl). Vreemd dat ik dit forum nog nooit gevonden heb tot een week terug. Maar ik gok dat deze website nog niet zo lang geleden is ontstaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht het wel. Ik kan me niet herinneren dat ik deze site gezien heb toen ik naar allerlei Skoda websites surfte via Google in januari.

Maar eens zo'n site aan het rollen gaat - steeds meer bezoekers = reclame die nog meer bezoekers brengen enzoverder - dan gaat het heel snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe