Ga naar inhoud

Gecu Culemborg


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn eerste proefrit (GL) was bij Gecu in Culemborg. Per e-mail wat informatie ingewonnen en begrepen dat ze (destijds) a.s. zaterdag nog wel een gaatje vrij hadden. Ik dus bellen voor een afspraak, geeft de man aan dat 11:30 wel kan, de rest van de dag niet want dan is de auto al bezet. Ik mag maximaal 30 minuten rondrijden.

Om 11:15 sta ik daar op de stoep, staat tot mijn verbazing gewoon die GL voor de deur. Eenmaal binnen zie ik rechts een balie (onbemand) en links ergens in de hoek van de showroom een man aan een bureau die aan het internetten is. Ik kijk samen met mijn broertje even rond in de showroom (mix tussen Daihatsu en Skoda - stuk of 8 totaal), ondertussen heeft de man ons ondenkt en we vertellen hem dat we voor de afgesproken proefrit komen. Gelukkig mogen we 10 minuutjes extra omdat we mooi op tijd zijn. Komt goed uit want de A2 is half afgesloten en ik wil toch graag even verschillende omgevingen en situaties testen. Dan maar een kort stukje snelweg en de rest dijk, landweg, rotondes, drempels, stoplichten, bebouwde kom... Alles gehad dus.

Stipt 12:00 stonden we weer voor de deur. Nog niemand te zien die hem wel proberen maargoed.

Op mijn vraag of er een bumperbeschermer geplaatst kan worden antwoord hij dat dit toch onzin is, dat ding zou op het schuine gedeelte tegen het rubber aan komen. (wat een onzin blijkt achteraf, vond het al zo raar). Ook Sunset is nutteloos, zie je amper wat van, je moet het echt mooi vinden... Carkit? Die ondersteund amper telefoons, n97, blackberry en iphones hoef je niet aan te beginnen zeker niet als je je toestel upgrade (er is gewoon een compatibiliteits lijst waar een aardige dekking op staat). Ohja, wat hij zelf wel mooi vond? Zijn alfa romeo blablabla voor 2000 euro laten 'wrappen', nog nooit van gehoord (toen) en dit had al helemaal niks te maken met mijn aan te schaffen Greenline. Kom op zeg! En wat ik nog bijna zou vergeten is dat hij de mensen op internet (forums) maar een stelletje zeikerds vind, de greenline afkraken, hij vind het wel leuk om mensen een beetje op te jutten door erop te reageren en te kijken hoe ver ze gaan.

Na een uur praten over het nut en disfunctioneren van sommige opties en accessoires en de prijzen hiervan (staan verdorie in de folder die ik geprint had!) kreeg ik maarliefst 100 euro inruilkorting voor mijn huidige auto! Daarbij opgeteld nog 1200 euro korting... Ondertussen stond de GL nog vrolijk voor de deur en was er alleen iemand langsgekomen die even 'hoi' kwam zeggen. In eerste instantie is een vaste trekhaak niet mogelijk met PDC, tot ik hem vertel dat anderen dit wel kunnen. Hij belt even met (ik denk de baas?) en meld me dat het 70% zeker is dat het kan, onacceptabel vertel ik hem. Ik koop een auto voor 20.000 euro en er is 70% kans dat mijn PDC niet over de zeik gaat!?

Uiteindelijk vertrekken we dus rond een uur of 13:00 met de kopie van een met de hand geschreven offerte. Het was nutteloos om hem nu uit te werken aangezien ik eerste wilde weten of die trekhaak kon, hij vond het zelfs een beetje idioot dat ik dit eerst zeker wilde weten. Een dag of 3 later kreeg ik de uiteindelijke versie, hier heb ik dus niet eens verder naar gekeken. Wat een waardeloze manier van verkopen, al kreeg ik 100 euro extra korting, hier komt mijn Skoda niet vandaan en laat ik hem zeker niet onderhouden.

Skoda Gecu Culemborg -1

Hun afleverpakket bevat trouwens een half volle tank, :lol: een (helemaal) volle was te duur!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De proefrit was wel leuk, heb zo'n beetje alles uit de auto gehaald wat ik zo snel voor handen had (met dank aan de omgeving 8-) )

De naam die op het visitekaartje en onder e-mails staat is: Jan van Bennekom, 06-160... (PM), Randweg 12, 4104AC Culemborg, 0345-513650.

Ze zijn Skoda en Daihatsu dealer. Ook zijn ze schijnbaar officieel Seat service garage of zo (hoewel de garage er erg kaal uit zag).

Een vroegere collega van mij heeft zijn Superb hier opgehaald (lease) arme man als hij hier ook voor de aanschaf en het onderhoud heen is geweest... Aan de andere kant een rijke man met zijn Superb natuurlijk :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Wat me nou leuk lijkt om te doen, een afspraak maken en dan met je Skoda daarheen gaan. Je auto om de hoek parkeren (of door je vrouw laten wassen in de box achter de garage) en dan het verkooppraatje aan gaan met die gasten, net alsof je een nieuwe zoekt.

En dan op het punt dat die man denk dat je gaat kopen hem helemaal de grond in lullen en naar je eigen auto wijzen :laughbounce2: :laughing1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Jullie gaan het niet geloven, wil ik na een stuk rijden even rustig tanken bij Gecu, komt de (blijkt even later) eigenaar me al tegemoet lopen nog voor ik de Diesel slang in m'n auto heb...

En ja Frans, als je dit leest, ik zeg gewoon zoals het overkwam.

Nogal vreemd als iemand die je niet kent nog al direct op je af komt lopen terwijl er verder helemaal geen andere klanten zijn of hij een doel achter je kan hebben. Maar goed, hij geeft een hand en stelt zich voor. Direct to the point; ja ik heb jouw verhaal over ons op dat forum gelezen... :huh: Oh, dat :)

Komt er kort op neer dat hij als eigenaar niet zo blij is met manier waarop het verlopen is, waarna ik dus mijn hele verhaal op internet heb geplaatst. Enigszins neemt hij het mij misschien kwalijk dat ik alles zo direct zoals ik denk op internet plaats en daarnaast misschien nog wel meer omdat de beste man (Jan) die mij destijds geholpen heeft zeer kort na mijn ervaring zelf ontslag heeft genomen.

Nou heb ik uiteraard voet bij stuk gehouden, het is mijn ervaring en die blijft zo. Dat draaien we niet meer terug, maar uiteraard is het goed ook eens de andere kant van het verhaal te horen en wie weet is dat een stuk positiever dan deze ene review. Zijn idee was om eens op een rustig moment een bakje koffie te doen.

Hoewel me niet echt duidelijk werd wat ik nou op korte termijn voor hem kon betekenen bedacht ik me dat het nooit kwaad kan gewoon eens koffie te gaan drinken en het hele gebeuren eens door te nemen. Er is niets zo vervelend voor een plaatselijke dealer als één slechte review die je blijft achtervolgen... En wie weet kunnen we wat nieuwe klanten motiveren om zich hier aan te melden en hun mening te geven :)

Maar, toen kwam het volgende... (10 minuten later)

Ik kom aanrijden en voor ik het wist stond mijn buurman naast me: "Ik wacht er al 12 weken op!". Huh, mijn buurman ook een Skoda Fabia Combi Greenline!? Concurrentie! ;) Blijkt dus dat hij er 12 weken geleden één heeft besteld bij De Waal in Tiel (dat ligt vast niet aan deze review - lees even verder). Maar de beloofde 8 weken levertijd is nu al 4 weken geleden, balen dus. Ik vertel hem van het bovenste, dat de eigenaar toch wat minder blij (als ik het zo mag omschrijven) op me af kwam en wat mijn verhaal daarbij was. Je zal het niet geloven, maar mijn buurman heeft dus precies dezelfde ervaring maar dan een jaar of wat daarvoor. Het hele verhaal daarachter mag hij, als hij wil, zelf hier posten. Maar je moet toegeven dat het best grappig (of teleurstellend is) dat ik dat nog geen 10 minuten na mijn gesprekje met Frans Geurts te horen krijg.

Ik wilde toch al mijn auto gaan wassen, en ja Frans, ik weet niet wanneer ik het gezegd heb maar over 2 dingen heb ik juist geen klachten. De wasbox en jullie tankstation. Naja, 1x was de zeep op/kwam er niks uit. Maar dat is netjes rechtgetrokken door je collega toen ik een waspas kwam kopen. :)

Jullie horen later dus meer van mij en Frans!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach wat let de eigenaar om hier ook zijn verhaal te plaatsen ?

Kwestie van aanmelden en de discussie aangaan met desbetreffende

Maw, je kan het door laten sudderen hier op het fora of je geeft een uitleg met het risico dat je hierop wel een weerwoord kan verwachten !

Maar als je dit aandurft als dealer en ook de ervaringen van je klanten durft an te horen en zover mogelijk tegemoet komt dan ben je een echte dealer mijn inziens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is misschien nog wel het beste dat we kunnen doen. Hij kan mij misschien wel wijs maken dat het normaal beter gaat, maar daar heeft hij niet meer zoveel aan en dat zal zich eerst moeten bewijzen. Zolang niemand duidelijk maakt hoe het zit blijft het rondzwerven zoals je zegt.

Kunnen we dat mooi onder de koffie regelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag zo rond de lunch ben ik bij Gecu langsgegaan, ik moest tenslotte in de buurt zijn dus dan pak ik dat mooi even mee.

Frans had het druk, zoals altijd. De monteurs waren druk aan het rommelen, bij de balie een gespoten bumper nog in het plastic.

We hebben even over van alles gepraat, en over hoe het nou verlopen is. En heel belangrijk, dat een slechte 'review' alleen opgeheven kan worden door positieve verhalen. Frans noemde al, soms heb je een rotdag, mag dat dan niet? Nee, eigenlijk niet maar het is er dan toch.

Hij had zelf al wel bedacht dat hij geen mensen gaat aansporen om zich hier aan te melden of om hun uberhaupt een reactie te laten schrijven. Zo wist hij ook genoeg mensen die klachten hebben over De Waal en ondanks dat ze daar wonen hun auto bij Gecu bestellen.

Over dat laatste is me nog niet alles duidelijk. Toen Frans me aansprak bij het tanken benadrukte hij dat hij een legale, volwaardige dealer is maar dat je zit met het gebied en de distributie vanuit PON. De Waal vertelde juist dat Gecu een soort Subdealer is, mag dus Skoda's verkopen maar koopt ze zelf niet in, dat doet De Waal in dit geval.

Dus, aan alle mensen die bij Gecu (bijna) klant zijn. En dat wil zeggen, een offerte hebben aangevraagd, een proefrit hebben gemaakt, hun auto in onderhoud hebben, er tanken, of er zelfs een Skoda hebben gekocht: Meld je aan en plaats hier jouw verhaal!

Tot die tijd moet iedereen het doen met mijn simpele mening en die is niet best. Frans heeft in ieder geval laten zien dat hij het erg jammer vind en probeert op die manier het plaatje wat zonniger te maken door het gesprek aan te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is ongetwijfeld over iedere dealer wel een slecht verhaal te vertellen. Ik vind het wel al positief dat hij (en jij) het gesprek zijn aangegaan.

Lastig is echter dat slechte ervaringen vaker gedeeld worden dan positieve.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag wil ik even reageren op bovenstaande reactie's.

Als eerste ben ik blij PC-Fre@k de moeite heeft genomen om mijn verhaal aan te horen. Duidelijk is dat een mening een persoonlijke ervaring is die we zeker respecteren.

Overigens vindt ik de strekking van het rommelen van de monteurs geen juiste weergave, zij doen gewoon hun werk. Auto's onderhouden en repareren, maar dit terzijde.

Ik wil nog wel even duidelijk maken hoe de dealer structuur in elkaar steekt, volgens mij is dat nog niet helemaal duidelijk.

Importeurs, waaronder Pon, zetten in op schaalvergroting en minder contractpartners, lees dealers. Dit betekent in de praktijk dat een dealer verantwoordelijk is voor een groot gebied. Om dit gebied te kunnen bedienen heb je verkooppunten nodig. Deze verkooppunten kunnen worden ingevuld door de dealer of door een samenwerking te zoeken

met lokale autobedrijven. Bij ons is de situatie dus zo dat we een, door Pon, officieel erkent verkooppunt zijn maar ons verzorgings gebied valt onder de Waal. Wij zijn een 100% zelstandig bedrijf. Voor aftersales geldt dit niet, daar is elke vestiging volledig zelfstandig.

Voor alle duidelijkheid, onze klanten merken hier niets van.

Bij deze hoop ik wat extra duidelijk gegeven te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Importeurs, waaronder Pon, zetten in op schaalvergroting en minder contractpartners, lees dealers. Dit betekent in de praktijk dat een dealer verantwoordelijk is voor een groot gebied. Om dit gebied te kunnen bedienen heb je verkooppunten nodig. Deze verkooppunten kunnen worden ingevuld door de dealer of door een samenwerking te zoeken

met lokale autobedrijven. Bij ons is de situatie dus zo dat we een, door Pon, officieel erkent verkooppunt zijn maar ons verzorgings gebied valt onder de Waal. Wij zijn een 100% zelstandig bedrijf. Voor aftersales geldt dit niet, daar is elke vestiging volledig zelfstandig.

Is het ook niet zo dat Pon eisen stelt aan de verkooppunten?

Zo mag bijvoorbeeld Audi en VW niet meer in één showroom, maar moeten deze fysiek afgescheiden zijn.

Verder dient ook de uitstraling aan de eisen van Pon te voldoen. Steeds meer dealers worden daarom samengevoegd.

De bedrijven die dan niet aan de norm van Pon voldoen, worden door de dealer gedowngrade naar (sub)agentschappen en zijn geen officiëel verkoopkanaal meer.

Dat neemt niet weg dat de werkplaats daarbuiten valt en gewoon de VW-PON-garantie afgeeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag wil ik even reageren op bovenstaande reactie's.

...

Bij ons is de situatie dus zo dat we een, door Pon, officieel erkent verkooppunt zijn maar ons verzorgings gebied valt onder de Waal. Wij zijn een 100% zelstandig bedrijf. Voor aftersales geldt dit niet, daar is elke vestiging volledig zelfstandig.

Voor alle duidelijkheid, onze klanten merken hier niets van.

Bij deze hoop ik wat extra duidelijk gegeven te hebben.

Allereerst vind ik het erg netjes dat je je alsnog hebt aangemeld en zelf een reactie geeft. Zelf kan je het tenslotte een stuk beter uitleggen en mocht er iemand hier nou vragen hebben (buiten dit topic) dan ben je uiteraard vrij hier om hier als dealer een reactie op te geven.

Als ik het dus goed heb:

Jullie zijn (zoals genoemd en te zien op de Skoda website) een erkend verkooppunt. Echter, de bestelling van de auto verloopt via De Waal in Tiel. De klant merkt hier verder niks van omdat de auto alleen besteld word maar direct naar jullie gaat om rijklaar gemaakt te worden (trekhaak plaatsen, instellingen doorvoeren, etc.). Vervolgens geldt dit verhaal niet voor de aftersales, jullie zijn na het ontvangen van de nieuwe auto geheel zelfstandig dus. Uiteraard zijn jullie geen onderdeel van De Waal maar een losstaand, zelfstandig bedrijf welke alleen zelf geen Skoda's inkopen, in dit geval dus maar net dat De Waal er eerder was, of groter is, centraler ligt, zoiets in ieder geval anders had het net zo goed andersom kunnen zijn.

post-2-0-69723900-1312478738_thumb.png

Zoals te zien staat Gecu er bij. Opvallend is ook dat Gecu 'ZekerSkoda Occasions' verkoopt en De Waal bijvoorbeeld niet.

Mocht je de in de toekomst interesse hebben om hier de status 'Dealer' te krijgen dan weet je ons te vinden. Handig voor als je vaker officieel reacties wil geven dan ziet ook iedereen dat jullie een erkend dealer zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 maanden later...

Vandaag bij Gecu geweest om te kijken naar een nieuwe Skoda Fabia Combi. Direct bij binnenkomst liet de betreffende verkoper ons blijken dat hij druk was, het was beter als we van te voren hadden gebeld. Of we even in de showroom wilde gaan kijken. Kopje koffie/thee voor het wachten zat er niet in. Tijdens het gesprek gaf de verkoper als een van de eerste dingen aan, dat hij alleen een offerte wilde maken, als we ook daadwerkelijk een auto zouden kopen. Daarna gaf hij aan dat hij niet zat te wachten om een auto buiten zijn regio te verkopen. Koop een Fabia vooral bij de dealer die het dichtst in de buurt zit, was zijn advies. Ik en mijn vriendin hadden duidelijk het gevoel niet welkom te zijn. Zonder offerte de zaak verlaten, hier komen we nooit meer!

aangepast door Yellows14
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daar krijg je dan echt een afzakker van

Of je een afspraak maakt voor een heel brood te halen !

zou toch om zijn baas gevraagd hebben, eens vragen of die het met houding van zijn personeel eens is !?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt ongelooflijk! Ik heb de eigenaar nog wel zo over dit gebeuren gesproken. Bij mij hetzelfde met die offerte, kreeg dus een kladje geschreven op papier.

Ik denk de voornaamste reden is dat Skoda De Waal (Tiel) de auto's levert? Want zo druk is het eigenlijk nooit bij Gecu, hun Fabia (die zwarte vol met stickers en oud kenteken) staat bijna altijd stil voor de deur. Uiteraard kan ik alleen spreken over de momenten dat ik er langs komt, maar dat kan ik niet echt zeggen van De Waal als voorbeeld.

Ik blijf er bij, zonde dat de eigenaar mij dan aanspreekt over dit negatieve verhaal als diverse mensen het bevestigen (ook buiten dit forum om).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe