Ga naar inhoud

Berggeiten


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

Dat hebben ze ook gedaan hoor. Een soort van trappetje maken door om de zoveel pannen, een pan weg te schuiven. (maar dat zie je niet op de foto, want dat is aan de andere kant)

Ik zit nu trouwens op zolder en het trilt en dreunt aan alle kanten van het weer vasttimmeren van de strip en de pannen.

De schoorsteen op ons huis is trouwens een nepschoorsteen, die zit er alleen maar voor de sier op. Zit geen kanaal in ofzo.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Formeel moeten ze óf een steiger plaatsen óf in ieder geval geborgd zijn dmv kabels. Maar goed, da's hun pakkie aan! Met die regels wordt heel veel de hand gelicht, schilders, glazenwassers, schoorsteenvegers, allemaal lappen ze die regels aan hun laars.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh jeee, nepschoorsteen, Dus je hebt je huis gepimpt gekocht :)

klopt, dan maken ze een trappetje, of soms zetten ze een ladder tegen de pannen.

eigenlijk vind ik dat beter, want met de pannen verschuiven, bestaat de kans dat ze de dampdoorlatende folie eronder kapot trappen met de neus van de schoen en er lekkage optreedt.

Dat is hier ook al eens gebeurd, maar voordat je dan de oorzaak van de lekkage vindt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, de berggeiten zijn weer vertrokken.

Uiteindelijk was hun rekening ook nog zo'n 35% lager dan alle eerdere offertes en de al eerder verstek laten gaan, concurrenten.

En nu moet blijken, bij de eerstvolgende heftige regenbui, of het allemaal geholpen heeft.

Aangezien ze over het hele dak verspreid zo'n beetje onder de pannen hebben kunnen kijken, was het wel een geruststelling om te horen dat het voor de rest er allemaal prima uitziet. In 'zeer goede staat' was het antwoord. Zowel pannenlatten, dakgoten, bevestiging, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is onverantwoord werken en daardoor zijn ze ook goedkoop

Maar oh oh als er wat gebeurd, dan zijn de rapen gaar staat de arbeidsinspectie meteen voor je deur.

De heren hadden gordels (tuigjes) om moeten hebben en zich moeten zeker aan een vast deel van de constructie , dus bv een schoorsteen oid !

En ik weet ook uit eigen praktijk ervaringen wel dat het veel makkelijker vaak werkt zonder die gordels om met al die struikeldraden om je heen.

En ik weet net als een ander dat deze ouderwetse manier van werken nog veel voorkomt, maar zodra er ook maar één van de heren er af donderd, en een ongelukje ligt nog steeds in een heel klein hoekje.

Zijn de heren flink de pineut, de werkgever krijgt een aardige boete over zich heen als bedrijf en degene die naar beneden is gedonderd en dan in ziekenhuis terecht komt heeft een grote kans dat de ziekenhuis kosten niet vergoed worden door de zorgverzekeraar !

Simpelweg vanwege het feit dat de verzekeraar dwars KAN gaan liggen omdat hij te werk is gegaan tegen de regelgeving in !

Ik heb het twee jaar terug zelf meegemaakt dat ik van een LBK kast af klom de trap weer op ! Dat hierdoor weggleed met het been wat al op de trap stond en die dus op de grond stond maar me rechter onderbeen dus nog op 2 a 3 meter lag.

Knie gebroken en kruisband over lengte gescheurd, maar zelfde dag was arbeids inspectie al op werk geweest en had ik ze al eind van de dag aan telefoon met vragen van hoe het gebeurd was.

En 3 dagen later is de inspecteur bij me aan huis geweest en werd het hele verhaaltje wat in een splitsecond was gebeurd in een 2 a 3 uur durend gesprek uitgeplozen.

Doordat ik na de situatie kundig had gehandeld mbt plaatsing van trap etc , werd het betiteld als een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Maar in gesprek kwam wel naar voren dat als men een andere wijze ( betere ) van werken mogelijk had geacht, er een andere conclusie uit gekomen was, met als gevolg dat er zowel voor opdrachtgever / mijn werkgever als mijzelf financieele gevolgen aan vast hadden gezeten !

En met het gehele VCA gebeuren heden ten dagen, heeft elke persoon die een ander onveilig ziet werken de plicht hem daarop te wijzen !

En indien de persoon zijn situatie hierna niet veranderd heb je dan de verplichting op een bouwwerk hiervan dan de uitvoerder van op de hoogte te stellen !

Word dit niet gedaan en er gebeurd wat en het komt bovenwater dat de procedures overtreden zijn , wel maak je borstje maar nat !

Link naar reactie
Delen op andere sites

-ze zijn hun eigen werkgever

-ik ben een ondeskundige, simpele consument die een opdracht geeft. In principe had ik niet eens thuis hoeven te zijn

-en waar hadden ze zich aan vast moeten maken dan? aan de wolken ofzo? Die schoorsteen is een fake schoorsteen en zit niet eens vast, die staat er gewoon los op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

-en waar hadden ze zich aan vast moeten maken dan? aan de wolken ofzo? Die schoorsteen is een fake schoorsteen en zit niet eens vast, die staat er gewoon los op.

Dat is toch hun probleem, indien geen mogelijkheden daartoe dan zal je andere mogelijkheden moeten zoeken.

maw als alle aannemers zich aan die wetgeving zou houden dan is jouw rekening gewoon hoger

Want dan komt er een huur bij van een hoogwerker bijvoorbeeld !

Maar de heren gaan hun gang maar op deze wijze, eens gaat het fout en is er weer een knoei bedrijf minder op de markt !

Wij als bedrijf doen ook als nevenwerk wat verlictings installaties van tennisbanen in onze vestigings regio !

En zijn palen van minimaal 13 mtr hoog, wij gaan daar alleen in met klimtuigjes, en evengoed is er een concurent die dit nog steeds zonder doet !

Well als die firma mijn werkgever zou zijn , kon hij de pot op en ging meneer de directeur er zelf maar in en ging ik heel snel op zoek naar een andere werkgever !

Want als hij hiermee al de regels overschrijd dan neemt hij dat met de andere regels ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met al die regen en wind is het een goede test of die berggeiten hun werk goed hebben gedaan.

Meestal als het heel hard geregend had met sterke slagregens en windvlagen dan had ik altijd wat last van waterdruppels die langs de rookgasafvoer v.d. cv-ketel naar binnen druppelden. De cv-man was al een paar keer op het dak geweest, de afdekslabben gecheckt, gekeken of het pijpje goed aan/afsloot en dat was allemaal in orde. Uiteindelijk bleven de ondervorsten over. Dat bij te veel slagregens er teveel water ondersloeg en onder de dakpannen door, over het dampfolie richting de rookgasdoorvoer in het dak liep. En dan naar binnen druppelde.

Ik heb gisteren gecheckt (ook slecht weer) en zojuist weer. Maar het is nog helemaal droog op die plek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe