Jump to content

JB Autoservice - Dieverbrug


PC-fre@k
 Share

Recommended Posts

Hoewel ik zelf nog niet bij deze garage ben geweest wil ik de zuinige Skoda rijder toch aanraden om niet alles even serieus te nemen.

Er is ons ten gehoren gekomen dat deze garage het met name gemunt heeft op de Greenline serie. Deze auto's zouden niet vooruit te branden zijn, airco moet uit om een beetje fatsoenlijk te kunnen accelereren, etc.

Ik ben van mening dat een ieder dat wel voor zichzelf mag bepalen (al zou je er eenvoudig te technische gegevens naast kunnen leggen, of uiteraard een proefrit kunnen maken).

Ga dus niet direct blindelings op de idiote verhalen van de eigenaar/monteur in, ik krijg zo het vermoeden dat de beste man niet weet waar hij het over heeft.

Doe er mee wat je wilt, wie weet is het wel een super goede garage maar niet alles is automatisch waarheid. "Wie zegt dat?", "Waar staat dat?"...

Link to comment
Share on other sites

Mee eens met deze opmerkingen.

Er worden wel meer onzinnige uitspraken door hem gedaan.

Wellicht met het oog om tuning te verkopen?

Hij noemt zich VAG-garage, maar is geen VAG-dealer.

Het is een garagist/monteur/eigenaar die voornamelijk aan VAG-auto's sleutelt.

Het is een subtiel onderscheid, maar toch min of meer misleidend.

Link to comment
Share on other sites

Ik kan hier alleen maar uit eigen ervaring over spreken.

Ik had diverse problemen met mijn tdi, en ben bij veel garages en dealers geweest, niemand kon me helpen met een duidelijk standpunt.

overal, eerst halve dag diagnose, en dan gaan we eerst verstuivers vervangen, turbo vervangen ed... Dat voor een auto met 60k op de teller.

Afspraak gemaakt bij Jos, (200km bij mij vandaan!) Deze gaat proef rijden, en komt na 15 min terug.

Nou meneer, dat is niet goed, dit is niet goed, turbo pakt niet goed op enz. Ze beginnen eraan, en omdat we op onderdelen moesten wachten heeft het de hele dag geduurd, maar alles perfekt verholpen. Turbo uit elkaar gehaald en alles.

En in 1 dag alle problemen opgelost die andere garages niet eens konden vinden. Ben nu 50k verder, en loopt nog steeds als een zonnetje.

Kortom, mijn ervaring is zeer goed. Echt verstand van zaken.

En ja dit gaat over tuning dat doen ze ook, wil je dat? of wil je zuinig rijden?

Hij werkt samen met JD, ben daar ook geweest, en die weten toch echt wel waar ze over praten. Als je meer pk's wilt dan krijgen ze het daar voor elkaar.

Link to comment
Share on other sites

Dat zal ook best hoor. Was meer denk ik dat "bij de buren" gesproken werd over de (slechte) acceleratie van de Fabia GL. En dat gebeurt dan met een "tuning-bril", zal ik maar zeggen. Bovendien, eerlijk is eerlijk, citeerde hij ook een klant met die opmerking over de airco uitzetten tijdens accelereren, als ik het goed begreep

Link to comment
Share on other sites

Kan wel zo zijn, maar als je zo'n klant citeert, dan doe je dat niet zomaar.

Hij is op dat andere forum giga tegen de belastingvrijstelling en is erg negatief over de GL.

En waarom citeert hij dergelijke onzin? Dat getuigt niet van respect, sorry.

En ja dit gaat over tuning dat doen ze ook, wil je dat? of wil je zuinig rijden?

Hij werkt samen met JD, ben daar ook geweest, en die weten toch echt wel waar ze over praten. Als je meer pk's wilt dan krijgen ze het daar voor elkaar.

Je bent ook bij JD geweest, maar kon die het dan ook niet oplossen? Ben je daarna bij JD geweest?

Link to comment
Share on other sites

Wat ik al eerder zei, het kan best zo zijn dat die man best weet waar hij het over heeft als het op tuning aankomt van 'normale' auto's.

Maar je hoeft inderdaad een GL of welke zuinige auto dan ook niet zo de grond in te boren, behalve(!) als het het gewoon echt zo is.

Zo vind ik de C1 waar ik ooit voor het werk in moest rijden echt een waardeloze auto, voor wat betreft accelereren op de snelweg althans :)

Zeker iemand die zich een VAG-garage noemt (wat hij dus niet officieel is) moet beter weten. Ik bedoel, ook ik kan bij hem langs gaan om mijn auto te laten tunen. Als hij dan nu al zo zo'n houding heeft, nou lekker is dat :(

Ik wacht eigenlijk nog altijd op wat info van ABT, wie weet dat ik het ooit nog wel doe ook (dan eigenlijk alleen om het verbruik nog lager te krijgen en misschien net wat extra koppel als we toch bezig zijn)

Link to comment
Share on other sites

Ik ben bij JDik geweest niet om te tunen, 140 pk is meer als genoeg 8-) maar omdat bij mijn dsg het vermogen er naar mijn mening te snel vol erin kwam na het overschakelen naar de volgende versnelling.

Nu is het dus zo dat het vermogen er niet direkt na het overschakelen (waardoor je bij vol gas een schokje krijgt)maar 1 sec later er in komt. In dit soort tuning is JDik de specialist.

Link to comment
Share on other sites

En ja dit gaat over tuning dat doen ze ook, wil je dat? of wil je zuinig rijden?

Het leuke is dat Jos ook beweert dat de GL zuiniger wordt door chiptuning...het is het een of het ander, dus niet en tunen en zuiniger...

Link to comment
Share on other sites

Als dit hele verhaal gaat over Jos die zich als jos_br op de diverse fora bezig houdt dan kan ik enkel mijn eigen ervaringen delen en die zijn ronduit helemaal TOP!

Ben er zelf ooit geweest met mijn Passat TDI (90 pk) uit 98 en ben daar gewoon goed geholpen. Ik ben ook absoluut in mijn waarde gelaten over mijn 90 pk TDI. Ze hadden wel commentaar op de afstelling van de auto (was er nog 1 met een verdelerpomp), maar dat was puur gebaseerd op de feiten. Die mensen daar hebben er echt ontzettend veel verstand van en bovendien zijn ze super vriendelijk en gastvrij. (mocht daar zelfs blijven eten!)

@Fred: Ze zijn daar vele malen beter dan de gemiddelde VAG dealer! Telkens als ik bij de dealer (zowel hier in de regio als waar we hiervoor gewoond hebben) kom krijg ik m'n auto half gerepareerd terug. Daar in het Noorden wordt de auto persoonlijk gecontroleerd en wordt er een proefrit gemaakt. Daar kunnen veel dealers nog wat van leren.

Mijn ervaring is dat als hij negatief is over bepaalde zaken dan is dat omdat de techniek in hun ogen niet deugd. Dikke kans dat hij veel GL auto's binnen ziet komen en dat iedereen begint te zeuren over tuning. Ik denk dat hij een mening heeft waarbij hij vindt dat je dan of geen GL moet nemen, of dat je het echt goed moet aanpakken. En ben nou eerlijk, daar heeft ie best gelijk in!

Edited by bakkertje
Link to comment
Share on other sites

Mijn ervaring is dat als hij negatief is over bepaalde zaken dan is dat omdat de techniek in hun ogen niet deugd. Dikke kans dat hij veel GL auto's binnen ziet komen en dat iedereen begint te zeuren over tuning. Ik denk dat hij een mening heeft waarbij hij vindt dat je dan of geen GL moet nemen, of dat je het echt goed moet aanpakken. En ben nou eerlijk, daar heeft ie best gelijk in!

Die mening deel ik niet, Ten eerste als hij zo deskundig is, en daar twijfel ik niet echt aan, dan komt hij zelf met echte argumenten en niet met een quote van iemand die beweert om sneller te accelereren, zn airco uitzet. Dat ben je zeker met me eens!

Dikke kans dat hij GL's binnen ziet komen omdat men een BPM-vrije auto heeft gekocht en die (illegaal of niet) wil laten tunen. En zelfs dat is jouwe gis en geen feit,

Zal hij reeel zijn en zeggen, ach, die acceleratie valt best wel mee?

Want dat is wel het geval. Zo niet, rij dan eens met mij mee :)

En vanuit zijn professie zal hij tuning natuurlijk niet afwijzen.

En over de effectiviteit van dat tunen, tsja, ik heb hem meermalen gevraagd zijn tuning dan aan te melden bij de RDW omdat hij dan goud kan verdienen omdat zijn chiptuning EN zuiniger EN schoner is.

Maar je gelooft toch zelf niet dat dat waar is? Althans, gemeten onder dezelfde condities als waaronder de GL is goedgekeurd natuurlijk!!!!!

Tunen om sneller te gaan, oke, maar de rest is onzin.

En wat brandstofverbruik betreft, wat niet de fabrieksopgave haalt?

Dan weet hij net zo goed als jij en ik dat GEEN ENKELE auto de fabrieksopgave haalt.

Iedere auto heeft een norm verbruik dat tussen 1,4 en 1,8 liter/100 km hoger ligt dan de fabrieksopgave.

En met een hoger normverbruik van 1,6 /100 km steekt de GL daar dan nog relatief gunstig bij af. Zeker als je in beschouwing neemt dat het verbruik al zo laag is.

En als Jos dit zou noemen, oke, maar dat vind ik dus jammer dat hij dat niet doet.

Maar alleen tegen de GL ageren, is niet fair.

Link to comment
Share on other sites

nou, komt er dus op neer dat je een halve auto aan onderdelen erbij moet kopen, wil je het goed aanpakken. Dat muziekje steeds!

In het filmpje geeft hij gewoon een eerlijk advies. Hij zegt stap 1 is enkel chiptuning. Wil je meer dan zul je ook andere onderdelen moeten vervangen. Overigens heeft hij het in het filmpje over de 90, 100, 110, 130 en 150 pk TDI's. (waar ik uit opmaak dat dit filmpje al redelijk oud is en toen bestond er geen GL of BM). Verder zegt ie dat als je inderdaad van een 90 pk TDI naar een 150-180 pk wilt tunen dat je dan ook rekening dient te houden met je onderstel, remmen e.d. Niks mis mee lijkt mij. Dus ja wil je van een 90 pk TDI een 180 pk TDI maken, want daar heeft ie het over als hij het over het vervangen van de halve auto heeft, dan zul je flink wat aan moeten pakken. Kortom een eerlijk en goed advies. Ga er eens lang als je toch zo dichtbij woont!

Ik weet ook niet waar de uitlatingen over de GL vandaan komen, bel hem eens op zou ik zeggen en vraag er eens naar. Voor mijn gevoel wordt de beste man hier op basis van ongegronde aannames in een negatief daglicht geplaatst terwijl het naar mijn mening en ervaring tot nu toe de meest eerlijke garagist is die ik tegengekomen ben. Dat zullen overigens ook heeeeeeel veel TDI-rijders be-amen, kijk maar eens op het forum van de TDI club. Daar is op een gegeven moment zelfs een behandeling naar hem vernoemd (Jos behandeling 1 en 2) 1. is pomp op tijd, egr dicht en kat leeg (dat heb ik destijds laten doen). 2. is 1 + JD chip.

Dus, nogmaals, bel hem eens of ga er eens langs en laat je verassen door het enthousiasme en eerlijkheid van dit bedrijf.

Edited by bakkertje
Link to comment
Share on other sites

Dus, nogmaals, bel hem eens of ga er eens langs en laat je verassen door het enthousiasme en eerlijkheid van dit bedrijf.

Dat hoeft niet Bakkertje, ik heb op een ander forum en via mail al uitgebreid contact met hem gehad.

En over exact wat ik hier heb aangehaald.

Het zal ongetwijfeld een innemend persoon zijn, dat trek ik ook niet in twijfel.

Je hebt geheel gelijk wat het tunen betreft dat daar veel meer voor komt kijken,dan alleen een eenvoudige chip.

Ik denk dat je ook wel weet dat een motorafstelling zoals die door de fabriek wordt geleverd, een compromis is. En dat een wijziging daarin tot een andere karakteristiek leidt.

En als je gelooft dat door tuning En brandstofverbruik EN acceleatie En vermogen EN CO-uitstoot, verbetert, (dat heb ik Jos ook gevraagd, toon me dat aan met je rollenbank, ) dan geloof je volgens mij ook in de Kerstman :)

Nee, geintje, maar het is m.i. dus wel naief om dat te geloven. Lees het forum maar na en lees wat Jos en anderen daarover roepen.

Kortom, deze uitlatingen over de GL heeft hij op t forum geuit en in mails aan mij persoonlijk.

Nogmaals, het idee om te roepen dat iemand zn airco uitzet om te accelereren.... tsja.....

Ik wil Jos niet afbranden, al lijkt het daar misschien wel op, ik bediscussieer alleen z'n opmerkingen tav de Fabia GL en trek die in twijfel, tot mij het tegendeel is bewezen.

En allen die over de GL roepen dat het een trage auto is, die rijden zelf in een andere auto.

Edited by FredV
Link to comment
Share on other sites

Het leuke is dat Jos ook beweert dat de GL zuiniger wordt door chiptuning...het is het een of het ander, dus niet en tunen en zuiniger...

Toch is deze aanname van jou niet correct, Fred. De praktijk bewijst dat veel auto's na tuning (zelfs als die gericht is op puur vermogen) tevens zuiniger worden. Mits je natuurlijk een gelijke rijstijl zou hebben, en dat is vaak niet het geval. Ik heb na tuning fors meer vermogen en ben tevens zuiniger gaan rijden.

Uiteraard is door Jos (of JD, of wie dan ook) niet officieel aan te tonen dat een Greenline ineens nóg zuiniger is geworden. De enige manier om dat aan te tonen is door mdidel van het laten doorlopen van de officiele tests, en dat kan een garagist uiteraard niet.

Voor mijn gevoel worden er heir standpunten ingenomen op basis van vals sentiment. De hier veel genoemde opmerking van Jos over de airco wordt volledig uit zijn verband gerukt. Hij zegt letterlijk:

Een vertelde zelfs dat ie de airco soms maar uitzet om wat sneller te kunnen accelereren.........

Daar blijkt duidelijk uit dat hij een klant citeert (en dat hij zo'n opmerking, terecht, belachelijk vindt). Hij is niet altijd even genuanceerd, maar wel zéér terzake kundig (of hij nu VAG-garage is of niet). Maar voor mijn gevoel doet dit topic absoluut geen recht aan de kennis en kunde van Jos.

Edited by MarcoO2
Link to comment
Share on other sites

Denk dat je gelijk hebt Marco, wat dat sentiment betreft. En id citeerde hij een klant. Blijkbaar is er sprake van een zekere voorgeschiedenis. Dus ik denk dat er ook sprake is van twee verschillende belevingswerelden.

Ondanks het verschil van mening tussen Fred en Jos, en vooral de naar ik begrijp minder plezierige wijze waarop dat eerder al dan niet beslecht is, kan het natuurlijk best zo zijn dat de man verstand van zaken heeft en anderen alleen maar positieve ervaringen hebben. Daarom denk ik ook dat verdere discussie weinig zin heeft, omdat het eigenlijk over totaal verschillende onderwerpen gaat.

Link to comment
Share on other sites

Daarom denk ik ook dat verdere discussie weinig zin heeft, omdat het eigenlijk over totaal verschillende onderwerpen gaat.

Klopt helemaal. Dit is ook geen discussie waarbij er iemand "wint". Maar omdat dit wél een openbaar forum is, vind ik het persoonlijk wel netjes om ook de andere kant te laten zien. Iedereen die via Google op zoek is naar informatie over dit bedrijf komt immers (ook) hier terecht. Dit forumonderdeel heet "mijn dealer" en is er om ervaringen te delen. Vandaar dat ik ook de andere kant wilde belichten.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe