Ga naar inhoud

Ik mag weer shoppen, wat moet er op mijn boodschappenlijstje?


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Tsja dan zou ik toch voor de SuperB kiezen, hou ik volgens mij toch nog wat eurie's in me zak en toch ff meer ruimte in het achterruim

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 189
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mijn huidige O2 heeft een fiscale waarde van € 31,000,00. Van mijn vier opties zijn ze als volgt:

- Passat: € 39.950,00;

- Golf: € 35.410,00;

- Octavia:€ € 31.440,00;

- Superb:€ 40.190,00.

De Passat is dus nog niet eens de duurste qua bijtelling. Tussen de O2 en de Passat zit een flink bijtellingsgat en ook een verschil in leaseprijs. De vraag zal dus uiteindelijk zijn of de meerwaarde van de Passat dusdanig is dat ik bereid ben er extra voor te betalen. De Passat is natuurlijk wel echt een auto uit het D-segment, terwijl de O2 een soort "opgewaardeerde" C-segment-auto is. Kan nog lastig worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja dan zou ik toch voor de SuperB kiezen, hou ik volgens mij toch nog wat eurie's in me zak en toch ff meer ruimte in het achterruim

Nou, niet dus! De Superb is zowel in de lease als in de bijtelling duurder, met een minder complete uitrusting. Viel mij ook tegen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

He ??? Dat zou je niet zeggen

Of krijgt de lease een extra korting op de VW's zodat jij er ook van profiteert ?

Of heeft het met de inruilprijs in de toekomst te maken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja weet dat de inruilprijs restwaarde van VW in algemeen wel goed is maar dat het zo veel verschil maakt had ik zeker niet verwacht !

Link naar reactie
Delen op andere sites

He ??? Dat zou je niet zeggen

Of krijgt de lease een extra korting op de VW's zodat jij er ook van profiteert ?

Of heeft het met de inruilprijs in de toekomst te maken ?

't Is een combinatie van factoren. Wij krijgen een lagere leaseprijs bij een VW omdat dat zogenaamde voorkeurauto's zijn bij ons. Maar sowieso zijn VW's altijs verrassend goedkoop in de lease dankzij de bizar hoge inruilwaarde én de lage onderhoudskosten. Qua leaseprijs snijdt het mes dus aan twee kanten.

Maar ook de aanschafprijs van een Superb ligt hoger dan die van de Passat, terwijl de Passat én een klasse hoger is én een rijkere uitrustig heeft. Was voor mij ook een verrassing! Maar de Superb is dus eigenlijk geen reële kanshebber meer.

De Passat trekt me heel erg, alleen een te groot prijsverschil tussen de O2 en de Passat zou me nog in de O2 kunnen krijgen. En dan zwerft er nog de GTI tussendoor... da's minder praktisch, maar wel een echte funcar!

Moeilijk moeilijk... :D

Kan ook zijn dat de Passat gloednieuw is nu en er een facelift komt voor de Superb! Ook van invloed op alles.

Maar je gaat wel voor DSG, Marco? V W of Skoda kan beide toch? Of als het een RS wordt dan schakelen zeker?

Ja, ik wil toch echt wel een DSG. 't Is te gek voor woorden eigenlijk om een handbak te nemen omdat ik dat die tien keer per jaar op de Nurburgring fijner vindt...

Alleen de RS zou inderdaad een handbak worden, maar ik denk dat ik dan eerder voor de GTI zou kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik wil toch echt wel een DSG. 't Is te gek voor woorden eigenlijk om een handbak te nemen omdat ik dat die tien keer per jaar op de Nurburgring fijner vindt...

Alleen de RS zou inderdaad een handbak worden, maar ik denk dat ik dan eerder voor de GTI zou kiezen.

Ga je 10x per jaar daar heen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Procentueel gezien aan de hand van het aantal leden , ben je hier met de opmerkingen en antwoorden al verder gekomen dan op je andere forum !

Maar dat zijn natuurlijk alleen maar cijfertjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kwaliteit moet jij maar bepalen alhoewel ik natuurlijk wel een goede tip gaf mbt de DSG!

Ook de Golf zou je in DSG willen of niet?

Een automaat was eigenlijk vanaf het begin een eis, dus ook de Golf zou inderdaad met DSG besteld worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff wat conventioneel allemaal... degelijke duitsers ;-)

Ik vond de Volga Suggestie van Menno wel goed! ( @MEnno: ga naar Moskou, daar doen ze nog dienst als taxi en kun je ze voor een appel en een ei huren! Erg leuk ;-))

Is een Toyota Avensis niks? Zelfs voor een stationwagon vindt ik hem nog best mooi...

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsja, inderdaad erg degelijk. Dat is me ook heel wat waard, 't is immers wel mijn werkplek.

Wij zaten inderdaad bij ing, maar nu niet meer. Thanks voor 't aanbod!

tsja, inderdaad erg degelijk. Dat is me ook heel wat waard, 't is immers wel mijn werkplek.

Wij zaten inderdaad bij ing, maar nu niet meer. Thanks voor 't aanbod!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Nee, ik heb nog geen proefritten gemaakt. Ik ben beredruk momenteel, zit ieder weekend vol! Mijn opties zijn dus nog steeds de Golf, de Superb, de Octavia en de Passat. Ik heb ze alle drie op directlease.nl berekend zoals ik ze zou willen rijden, en dat komt neer op het volgende financiele plaatje:

Skoda Octavia Combi 1.8 TSI Elegance Business Line DSG-7: fiscale waarde € 34.250,00, netto bijtelling € 292,13, eigen bijdrage € 18,00, totale kosten € 310,13.

Volkswagen Golf 2.0TSI GTI DSG: fiscale waarde € 39.980,00, netto bijtelling € 320,01, eigen bijdrage € 71,00, totale kosten € 391,01.

Skoda Superb 1.8 TSI Elegance Business Line DSG-7: fiscale waarde € 42.340,00, netto bijtelling € 293,61, eigen bijdrage € 183,00, totale kosten € 476,61.

Volkswagen Passat Variant 1.8 TSI Highline DSG: fiscale waarde € 46.460,00, netto bijtelling € 346,89, eigen bijdrage € 142,00, totale kosten € 488,89.

Als ik mijn gevoel en de prijzen naast elkaar zet, vallen er eigenlijk al twee bijna af: de Golf en de Superb. Voor iemand met mijn beroep is de Golf net iets te patserig, en ook behoorlijk aan de prijs. De Superb valt dan af omdat ik voor een tientje meer in een Passat kan rijden. Die is duidelijk een klasse hoger en heeft meer opties. Uiteindelijk is vooral de vraag: heb ik € 178,00 per maand méér over voor het rijden in een Passat ten opzicht evan de Octavia. Tsja... luxe-probleem!

Ik wacht nu nog op twee dingen: tijd voor een proefrit, en offertes van onze nieuwe leasemaatschappij. Bij ons zijn VW's namelijk zogenaamde voordeelauto's, die relatief lage leaseprijzen hebben. En omdat dat direct doorwerkt in mijn eigen bijdrage, maakt dat het gat tussen de O2 en de Passat alleen maar kleiner. En dus ook het bedrag wat ik zelf per maand extra moet betalen.

Zo, jullie zijn weer op de hoogte... wordt vervolgd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn mening als die telt ?

Ga lekker voor die Octi , je weet hoe die nu is en van het resterende bedrag tov die passat kun je prive heel wat andere leuke dingen doen !

Bv fiets onderdelen

camera onderdelen

laptop naar wens

Paar keer meer uit eten tijdens de extra vakantie

Moet ik nog even doorgaan ??

En die recessie is nog zeker niet voorbij, en die regering komt na de vakantie nog veel meer geld bij ons wegpikken.

En je weet wat je nu hebt dus je weet ook wat je gaat krijgen en misschien nog wel iets beter

Dus waarom zou je dan een passat gaan rijden voor dat extra grote bedrag per maand !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe